Υπέρ της χρήσης βιοκαυσίμων στις μεταφορές, σε ποσοστό 5% μέχρι το 2015, τάχθηκε χθες η αρμόδια επιτροπή ενέργειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εκφράζοντας την υποστήριξή της στις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στόχος είναι μέχρι το 2020, το 10% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές να προέρχεται από βιοκαύσιμα, όπως προβλέπει το πακέτο για την κλιματική αλλαγή και την προώθηση των ΑΠΕ που ανακοινώθηκε από την Ε.Ε. τον Ιανουάριο.
Τα μέλη της Επιτροπής, έλαβαν απόφαση για περιορισμό της χρήσης των αμφιλεγόμενων βιοκαυσίμων πρώτης γενιάς. Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι ένα ποσοστό των βιοκαυσίμων που θα χρησιμοποιούνται στις μεταφορές μέχρι το 2020 θα πρέπει να είναι βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς, δηλαδή βιοκαύσιμα που παράγονται χωρίς να προκαλείται μείωση της παραγωγής τροφίμων ή να περιορίζονται οι αγροτικές καλλιέργειες.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, μέχρι το 2020 τα βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς θα πρέπει να καλύπτουν το 40% του συνολικού στόχου για τα βιοκαύσιμα, δηλαδή το 4% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων στις μεταφορές.
Παράλληλα, τα μέλη της επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστήριξαν ότι θα πρέπει μέχρι το 2014 να γίνει επισκόπηση της κατάστασης και πιθανόν να αναθεωρηθούν προς τα πάνω οι στόχοι για τη χρήση βιοκαυσίμων ανάλογα με τις εξελίξεις.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο της Ε.Ε. για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα ψηφιστεί στο σύνολό του από το Ευρωκοινοβούλιο τον Οκτώβριο. Τόσο το Ε.Κ., όσο η Επιτροπή και το Συμβούλιο Υπουργών των 27 θα πρέπει να καταλήξουν σε συμφωνία για το τελικό κείμενο προκειμένου αυτό να τεθεί σε εφαρμογή.
Στόχος είναι μέχρι το 2020, το 10% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές να προέρχεται από βιοκαύσιμα, όπως προβλέπει το πακέτο για την κλιματική αλλαγή και την προώθηση των ΑΠΕ που ανακοινώθηκε από την Ε.Ε. τον Ιανουάριο.
Τα μέλη της Επιτροπής, έλαβαν απόφαση για περιορισμό της χρήσης των αμφιλεγόμενων βιοκαυσίμων πρώτης γενιάς. Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι ένα ποσοστό των βιοκαυσίμων που θα χρησιμοποιούνται στις μεταφορές μέχρι το 2020 θα πρέπει να είναι βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς, δηλαδή βιοκαύσιμα που παράγονται χωρίς να προκαλείται μείωση της παραγωγής τροφίμων ή να περιορίζονται οι αγροτικές καλλιέργειες.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, μέχρι το 2020 τα βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς θα πρέπει να καλύπτουν το 40% του συνολικού στόχου για τα βιοκαύσιμα, δηλαδή το 4% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων στις μεταφορές.
Παράλληλα, τα μέλη της επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστήριξαν ότι θα πρέπει μέχρι το 2014 να γίνει επισκόπηση της κατάστασης και πιθανόν να αναθεωρηθούν προς τα πάνω οι στόχοι για τη χρήση βιοκαυσίμων ανάλογα με τις εξελίξεις.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο της Ε.Ε. για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα ψηφιστεί στο σύνολό του από το Ευρωκοινοβούλιο τον Οκτώβριο. Τόσο το Ε.Κ., όσο η Επιτροπή και το Συμβούλιο Υπουργών των 27 θα πρέπει να καταλήξουν σε συμφωνία για το τελικό κείμενο προκειμένου αυτό να τεθεί σε εφαρμογή.