Τον Αύγουστο τοποθετείται, σύμφωνα με την «Καθημερινή», η έναρξη της παραχώρησης όσον αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας-Κορίνθου-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας.
Σε χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας αναφέρεται ακόμη ότι «πιο ξεκάθαρη είναι η κατάσταση στο τμήμα Πάτρας - Τσακώνας, όπου απλούστατα δεν πρόκειται να γίνει τίποτα μέχρι να εκδοθεί η απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ».
Επισημαίνεται πως σε πρόσφατο δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας», ο ανταποκριτής της στον Πύργο Μάκης Νοδάρος ανέφερε τα εξής, μεταξύ άλλων: «Προσωρινή διαταγή για την αναστολή της εκτέλεσης του έργου του βορειοδυτικού άξονα Πελοποννήσου στο τμήμα Πύργος-Τσακώνα (Ιόνια οδός) και ειδικότερα στο πυρόπληκτο οικοσύστημα του Καϊάφα, θέτει το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η απόφαση εκδόθηκε πριν από λίγες μέρες, ύστερα από προσφυγή του Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας Ζαχάρως».
Το «Θ» είχε επικοινωνήσει τότε με το Γιάννη Καρνέση, διευθυντή της ΕΥΔΕ Μελετών - Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου, ο οποίος δεν θέλησε να τοποθετηθεί πριν πάρει στα χέρια του και μελετήσει την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Οπωσδήποτε, το εύρος των απαγορεύσεων που θέτει το Συμβούλιο της Επικρατείας αποκαλύπτεται από το περιεχόμενο της απόφασης, που σύμφωνα με την «Ελευθεροτυπία» αφορά στη διέλευση του δρόμου από τον Καϊάφα, δηλαδή ένα τμήμα περίπου 800 μέτρων αν ισχύει κάτι τέτοιο.
Γρίφος με τις απαλλοτριώσεις
Κατά τα λοιπά, σύμφωνα με την «Καθημερινή», «η ανακατασκευή της εθνικής οδού Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας εξελίσσεται τους τελευταίους μήνες... σε γρίφο για δύσκολους λύτες. Πιο ξεκάθαρη είναι η κατάσταση στο τμήμα Πάτρας - Τσακώνας, όπου απλούστατα δεν πρόκειται να γίνει τίποτα μέχρι να εκδοθεί η απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ. Στο τμήμα Κορίνθου - Πάτρας τα πράγματα είναι σαφώς πιο πολύπλοκα. Η σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη και εγκρίθηκε από τη Βουλή πέρυσι, ωστόσο η παραχώρηση δεν έχει ακόμα ξεκινήσει.
Επισήμως, το ΥΠΕΧΩΔΕ αποδίδει την καθυστέρηση στις υπηρεσίες της Ε.Ε. Ομως οι μήνες κυλούν και η Ολύμπια Οδός (όπως μετονομάστηκε η εταιρεία παραχώρησης) δεν έχει ακόμα αναλάβει δράση. Τι πραγματικά συμβαίνει; Οπως αποκαλύπτουν υψηλόβαθμα στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ, το υπουργείο δεν επιτρέπει να ξεκινήσει η παραχώρηση, προτού καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις για το πλάτος του άξονα και τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Η αρχική σύμβαση προβλέπει τη δημιουργία δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο τμήμα από το Κιάτο έως το Ρίο.
Τα προβλήματα που προκύπτουν είναι δύο:
- Με τη διατομή αυτή οι εργασίες κατασκευής θα αφήσουν μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση για το διάστημα της ανακατασκευής για τα 20-40.000 οχήματα που κατά μέσο όρο κινούνται καθημερινά. Οπερ σημαίνει ότι για 3 - 3,5 χρόνια θα διπλασιαστεί ο χρόνος που χρειάζεται σήμερα για να την απόσταση. Επιπλέον, συγκοινωνιολόγοι εκφράζουν φόβους για την ασφάλεια των οδηγών, αλλά και των εργαζομένων στον άξονα, όσο διαρκέσει η ανακατασκευή.
- Το πιο σημαντικό σημείο αφορά τη δυνατότητα διαπλάτυνσης του δρόμου. Αν δεν υπάρξει σήμερα πρόβλεψη για τρίτη λωρίδα ανά κατεύθυνση, οι απαλλοτριώσεις μετά από μερικά χρόνια θα είναι πλέον αδύνατες. Η Ολύμπια Οδός δεν αντιτίθεται, ωστόσο δεν επιθυμεί να αναλάβει αποκλειστικά το κόστος των επιπλέον απαλλοτριώσεων. Αυτό είναι και το σημείο-κλειδί στη συμφωνία, που θα καθορίσει τον χρόνο έναρξης της παραχώρησης.
Η έναρξη τοποθετείται από το ΥΠΕΧΩΔΕ τον Αύγουστο και θα συνοδευτεί από σημαντικές αυξήσεις στα διόδια. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ διατείνεται ότι οποιαδήποτε αλλαγή στη χάραξη του δρόμου είναι απλά εκτός συζήτησης».
Πηγή: Εφημερίδα «ΘΑΡΡΟΣ»
Διαβάστε Περισσότερα...