Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

Κυριακή, γιορτή και σχόλη...







Διαβάστε Περισσότερα...

ΓΕΩΤΕΕ - Αυτοψία στο Δερβένι


Επιτόπια επίσκεψη και αυτοψία στον εθνικό δρόμο Τρίπολης – Καλαμάτας στο Δερβένι με αντικείμενο την υπό εξέλιξη κατολίσθηση έκανε κλιμάκιο του ΓΕΩΤΕΕ, Παράρτημα Πελοποννήσου και Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, αποτελούμενο από τον Ιωάννη Κουκουβέλα (αν. καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και πρόεδρο της Επιτροπής Κλάδου των Γεωλόγων) και τον Μιχάλη Αντωνόπουλο (γεωλόγο, μέλος της Επιτροπής Κλάδου Γεωλόγων), κατόπιν εντολής της Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος.

Εκεί διαπιστώθηκε................

η επικινδυνότητα της θέσης, η οποία εμφανίζεται με βάση τα γεωλογικά στοιχεία να παρουσιάζει ιστορικό και παλαιότερων κατολισθήσεων. Στην περιοχή εκτελούνται έργα με στόχο την ελάφρυνση του ανάντη του δρόμου πρανούς από μάζες γαιωδών υλικών, η οποία αναμένεται να προστατεύσει τον οδικό άξονα. Η γεωλογική εικόνα της περιοχής παρουσιάζει πολυπλοκότητα και έντονο κατακερματισμό βραχωδών σχηματισμών και πολύμεικτα γαιώδη υλικά, αμφότερα των οποίων προκαλούν σε συνδυασμό με τις έντονες βροχοπτώσεις μετακινήσεις μαζών προς τα κατάντη.
Η εκτίμηση του κλιμακίου με βάση την αυτοψία είναι ότι η γεωτεχνική έρευνα που έχει ξεκινήσει αναμένεται να δώσει πολύτιμα στοιχεία για τη μελέτη και την αντιμετώπιση της κατολίσθησης, αλλά και ότι η θέση αυτή είναι πιθανό να προκαλεί προβλήματα στον οδικό άξονα λόγω ερπυσμών και αστοχιών και στο μέλλον.


Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"




Διαβάστε Περισσότερα...

2 πτήσεις την ημέρα για Αθήνα με Aegean!


Από τις 20 Μαΐου θα ξεκινήσουν τα καθημερινά δρομολόγια της Aegean από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας για Αθήνα, σύμφωνα με το πρόγραμμα πτήσεων για τη θερινή περίοδο που δημοσιοποιήθηκε από τον Κρατικό Αερολιμένα.
Σε αυτό...............

δεν αναφέρονται οι πτήσεις της επιδοτούμενης γραμμής Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη, διότι βρίσκεται σε εξέλιξη ο σχετικός διαγωνισμός, αν και είναι ήδη γνωστό ότι θα είναι 3 φορές την εβδομάδα.
Οι πτήσεις της γραμμής Ηράκλειο – Καλαμάτα – Ηράκλειο δεν έχουν προσδιορισθεί, διότι η εταιρεία περιμένει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τη γραμμή της Θεσσαλονίκης.
Νέοι προορισμοί για το εξωτερικό είναι αυτοί από και προς τη Γερμανία και συγκεκριμένα οι πτήσεις για Μόναχο, Φρανκφούρτη, Ανόβερο και Νυρεμβέργη
Για Αθήνα, καθημερινά θα εκτελείται μια πτήση στις 11.05 το πρωί (μόνο το Σάββατο η ώρα αναχώρησης θα είναι 10.20), θα επιστρέφει στις 15.50 και στις 16.15 θα αναχωρεί πάλι για Αθήνα.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες πτήσεις τη θερινή περίοδο, αυτές θα είναι από την Ολλανδία, την Τσεχία, την Αγγλία και τη Νορβηγία.

Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"




Διαβάστε Περισσότερα...

Ενημερωτική συνάντηση του Οδυσσέα Βουδούρη με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου...


Συνάντηση με το βουλευτή Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Οδ. Βουδούρη είχε χθες το μεσημέρι ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γ. Καραμπάτος.
Όπως έγινε γνωστό, κατά τη διάρκειά της ο κ. Βουδούρης ενημερώθηκε για μια σειρά πρωτοβουλιών και προτάσεων του Επιμελητηρίου. Μεταξύ αυτών, είναι............

οι προτάσεις του φορέα εν όψει ενεργοποίησης του ΕΣΠΑ, η στρατηγική του σε διάφορα ζητήματα αιχμής που αφορούν στη Μεσσηνία, η πορεία των «Δρόμων της Ελιάς», αλλά και οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται το τελευταίο διάστημα, όπως είναι ο 1ος διαγωνισμός μεσσηνιακών συνταγών που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ιδιαίτερη αναφορά από την πλευρά του κ. Καραμπάτου υπήρξε στην πρόταση του Επιμελητηρίου για τη μη διοικητική διχοτόμηση της Πελοποννήσου εν όψει του «Καλλικράτη». Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «κανένας νομοθέτης δε δικαιούται να αγνοεί την ιστορική, οικονομική και γεωγραφική ενότητα της Πελοποννήσου και να υποτάσσεται σε σκοτεινά συμφέροντα, ευνουχίζοντας μια ολόκληρη περιοχή. Θεωρούμε τη διχοτόμηση της Πελοποννήσου ένα τραγικό λάθος, το οποίο πρέπει να διορθωθεί για να μπορέσει η περιοχή να βρει και πάλι το χαμένο της βηματισμό».
Τέλος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου εξέφρασε προς το βουλευτή του ΠΑΣΟΚ τον προβληματισμό του για τη μη ίδρυση γραφείου συνεδρίων και επισκεπτών στη Μεσσηνία, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζεται η τουριστική περίοδος στην Καλαμάτα.

Α.Π. - Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"


Διαβάστε Περισσότερα...

Δήλωση - Παρέμβαση του Δημήτρη Κουσελά για το ΤΕΙ Καλαμάτας...


Δήλωση - παρέμβαση έκανε ο βουλευτής Μεσσηνίας Δημήτρης Κουσελάς σχετικά με τη λειτουργία του Τμήματος Ακτινολογίας-Ραδιολογίας του ΤΕΙ Καλαμάτας.

Ο κ. Κουσελάς τόνισε................



«Στα μέσα Ιανουαρίου ενημερώθηκα από τον Πρόεδρο του ΤΕΙ κ. Ανδρέα Κανάκη ότι στο μηχανογραφικό των υποψηφίων φοιτητών-σπουδαστών δεν περιλαμβάνεται το Τμήμα Ακτινολογίας-Ραδιολογίας για τις προσεχείς πανελλήνιες εξετάσεις.

Από τότε μέχρι σήμερα συναντήθηκα δύο φορές με την Υπουργό Παιδείας κα Άννα Διαμαντοπούλου, τον Υφυπουργό κ. Πανάρετο και ενημέρωσα την Υφυπουργό κα Εύη Χριστοφιλοπούλου.
Τους υπογράμμισα ότι: ...............

-To TEI είναι έτοιμο από πλευράς Υποδομών να λειτουργήσει καθ’ ότι διαθέτει νέο κτίριο προϋπολογισμού 6.500.000 ευρώ και γενικούς εξοπλισμούς αξίας 1.200.000. Έχει προμηθευτεί ακτινοσκοπικά μηχανήματα αξίας 300.000, διαθέτει ειδικούς χώρους ακτινοσκόπησης, επιστημονικά όργανα, Η/Υ και άλλα αξίας 300.000 ευρώ.
-Στερείται μόνιμου εκπαιδευτικού, διοικητικού και ειδικού προσωπικού αφού η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν ενέκρινε τέτοιες θέσεις. Μπορεί όμως να καλύψει τα κενά χρησιμοποιώντας ωρομίσθιους καθηγητές υψηλού επιστημονικού κύρους καθώς και μόνιμους καθηγητές από άλλα τμήματα.

Για τα παραπάνω ζητήματα υπάρχει άλλωστε και γραπτή δέσμευση του Προέδρου του ΤΕΙ από τις 26-1-2010.

Η Υπουργός με διαβεβαίωσε ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου θα εξετάσουν προσεκτικά το όλο ζήτημα και θα με ενημερώσει.
Σε σημερινή επικοινωνία, η τελική της απάντηση ήταν ότι το Τμήμα -δεν καταργείται- είναι αδύνατον όμως να λειτουργήσει φέτος διότι δεν έχουν εγκριθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και κατά συνέπεια δεν έχουν προκηρυχτεί. Το ίδιο πρόβλημα ανέφερε ότι απασχολεί 17 ακόμα Τμήματα ΤΕΙ σε όλη την Ελλάδα».



Διαβάστε Περισσότερα...

Ερώτηση της Νάντιας Γιαννακοπούλου στη Βουλή για τις εργασίες στο Νοσοκομείο Κυπαρισσίας...


Ερώτηση, στη Βουλή των Ελλήνων κατέθσε η Βουλευτής Μεσσηνίας Νάντια Γιαννακοπούλου για τις εργασίες στο Νοσοκομείο Κυπαρισσίας.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:..............




ΕΡΩΤΗΣΗ

προς α) τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και

β) την Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

«Εργασίες στα χειρουργεία του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας»

Τα χειρουργεία του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας παραμένουν εδώ και μήνες κλειστά, λόγω εργασιών εκσυγχρονισμού τους. Σε συνάντηση του Νομάρχη Μεσσηνίας με τον Διοικητή του Νοσοκομείου και τον Δήμαρχο Κυπαρισσίας στις 25/01/10, είχε ανακοινωθεί ότι «αυτή τη στιγμή, βρίσκεται στο τελικό στάδιο εξέλιξης και παράδοσης ο εκσυγχρονισμός των χειρουργείων προϋπολογισμού 300.000 ευρώ περίπου. Το έργο θα παραδοθεί 31/01, με την παράταση που είχε δοθεί για συγκεκριμένα προβλήματα ολοκλήρωσης, τα οποία ξεπεράστηκαν».

Παρ’ όλα αυτά, τα χειρουργεία του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας ακόμη παραμένουν κλειστά προκαλώντας οργή και αγανάκτηση, τόσο στην τοπική κοινωνία, όσο και στο ιατρικό προσωπικό του Νοσοκομείου που στερείται της δυνατότητας να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Μάλιστα, λόγω των παραπάνω έχει δημιουργηθεί τρομερό πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των ασθενών που είτε περιμένουν μήνες στη λίστα αναμονής, είτε αναγκάζονται να ταξιδέψουν πολλά χιλιόμετρα, προκειμένου να εγχειριστούν.

Επιπλέον, σύμφωνα με τους επιβλέποντες, αν και οι εργασίες κόστους 322 χιλ. ευρώ έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, υπάρχουν μόνο 200 χιλ. ευρώ για την εξόφληση του εργολάβου παρά τα επανειλημμένα έγγραφα των αρμοδίων.

Κατόπιν αυτών ερωτάται η κυρία Υπουργός

1. Πότε αναμένεται να ανοίξουν και πάλι τα χειρουργεία του Νοσοκομείου της Κυπαρισσίας, καθώς οι συνεχείς αναβολές προκαλούν δυσαρέσκεια, ταλαιπωρία αλλά και κινδύνους για την υγεία των ασθενών;

2. Πότε και με ποιο τρόπο προβλέπεται να χορηγηθεί το υπόλοιπο του ποσού για την αποπληρωμή των εργασιών στο Νοσοκομείο Κυπαρισσίας;



Η ερωτώσα βουλευτής,

Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου




Διαβάστε Περισσότερα...

Κυπαρισσία - Νοσοκομείο χωρίς χειρουργεία


Μεγάλη λίστα αναμονής ασθενών για χειρουργικές επεμβάσεις έχει δημιουργηθεί στο Νοσοκομείο Κυπαρισσίας, καθώς τα χειρουργεία έχουν κλείσει για να πραγματοποιηθούν εργασίες εκσυγχρονισμού τους. Βέβαια, στο νοσοκομείο έχει διαμορφωθεί χώρος που λειτουργεί ως χειρουργείο, όμως δεν................

μπορεί να καλύψει κανονικές ανάγκες, οπότε πολλά περιστατικά είτε μπαίνουν σε λίστα, είτε, εάν είναι επείγουσες περιπτώσεις, παραπέμπονται σε άλλα νοσοκομεία.
«Υπάρχει μεγάλη λίστα αναμονής συμπολιτών μας για το χειρουργείο» σημείωσε στο «Θ» ο διευθυντής της Χειρουργικής Κλινικής του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας κ. Παναγιώτης Καλοφωλιάς. «Αγωνιούμε για το πότε θα ξεκινήσει ολοκληρωτικά η δουλειά μας, γιατί ο σκοπός για τον οποίο ήρθαμε εδώ είναι να προσφέρουμε υγεία στον κόσμο».

Πρόβλημα
στη χρηματοδότηση
Το έργο αναβάθμισης των χειρουργείων είχε ανακοινωθεί ότι θα παραδινόταν στις 31 Ιανουαρίου, όμως, σύμφωνα με το διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Μεσσηνίας κ. Παναγιώτη Γιαννακέα, έχει προκύψει πρόβλημα στη χρηματοδότησή του.
«Οι εργασίες βαδίζουν προς το τέλος τους, αλλά υπάρχει πρόβλημα χρηματοδότησης. Το συμφωνητικό ήταν 292.000 ευρώ και υπάρχουν μόνο οι 200.000. Τα υπόλοιπα έχουν ζητηθεί επανειλημμένως, με έγγραφο που έχει κάνει ο νομάρχης, όπως και ο διοικητής. Έγγραφο με τα δικαιολογητικά έχουμε στείλει και εμείς στις αρμόδιες υπηρεσίες» σημείωσε ο κ. Γιαννακέας. Πρόσθεσε δε ότι με κάποιες συμπληρωματικές παρεμβάσεις και τροποποιήσεις που χρειάστηκαν στο χώρο των χειρουργείων, στο αρχικό κόστος των 292.000 προστέθηκαν ακόμη 30.000 ευρώ. «Ο εργολάβος είχε το δικαίωμα, αφού του οφείλονται τόσα χρήματα, να σταματήσει το έργο από το Σεπτέμβριο, κι όμως δεν το έκανε. Συνέχισε τις εργασίες και κοντεύει να τελειώσει. Μάλιστα, έχει κάνει πολύ περισσότερα από το ποσό που έχει πάρει».
Για το θέμα επικοινωνήσαμε και με το διοικητή του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας κ. Φώτη Δρούμπαλη, ο οποίος όμως αρνήθηκε να μας μιλήσει.

Της Μαρίας Νίκα - Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"




Διαβάστε Περισσότερα...

Νέδα - Χρηματοδότηση για οριοθέτηση


Η οριοθέτηση της κοίτης του ποταμού της Νέδας θα προχωρήσει με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, στο πλαίσιο συνεργασίας των δύο Περιφερειών, των Νομών Ηλείας – Μεσσηνίας και των αντίστοιχων Δήμων για την αξιοποίηση της παραποτάμιας περιοχής.
Μαζί με την ειδική περιβαλλοντική μελέτη για τον Κυπαρισσιακό κόλπο, η Μεσσηνία θα...............


ολοκληρώσει όλο το πακέτο των απαιτούμενων μελετών.

Μελέτες
Σε συνέντευξη Τύπου (προ)χθες ο αντινομάρχης Υποδομών Στάθης Αναστασόπουλος αναφέρθηκε αρχικά στη συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα με τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος Τάσο Αποστολόπουλο για θέματα που αφορούν στην αξιοποίηση της Νέδας. Από πλευράς Μεσσηνίας, οι μελέτες έχουν φτάσει στο στάδιο σύνταξης των τευχών δημοπράτησης. Οι μελέτες που απαιτούνται έχουν χρηματοδοτηθεί και ολοκληρωθεί. Η δε Ηλεία έχει χρηματοδοτήσει μελέτες για τις παραποτάμιες περιοχές της Νέδας από την πλευρά της.
«Απομένει να χρηματοδοτηθούν μελέτες από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος για τους 3 Δήμους της Ηλείας. Εμείς, σε συνεργασία με την Ηλεία, θα χρηματοδοτήσουμε την ειδική περιβαλλοντική μελέτη για τον Κυπαρισσιακό κόλπο. Ο αντινομάρχης Ηλείας δεσμεύθηκε ότι θα προχωρήσουν σε επικαιροποίηση μια παλιάς μελέτης. Με αυτό η Μεσσηνία θα έχει μελετήσει όλες τις προστατευόμενες περιοχές του νομού», εξήγησε ο κ. Αναστασόπουλος.
Οριοθέτηση
Προχθές ο κ. Αναστασόπουλος είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος κ. Αποστολόπουλο, ο οποίος τον ενημέρωσε ότι θα προωθήσει τη χρηματοδότηση των μελετών για τους 3 Δήμους της Ηλείας, όπως και τη χρηματοδότηση για την οριοθέτηση της Νέδας. «Αυτό είναι πολύ σημαντικό ζήτημα, αφορά και στους δύο νομούς, αφού έχουμε παράνομες αμμοχαλικοληψίες και αυτό δεν πρέπει να συνεχισθεί. Επίσης, εμείς θέλουμε να κάνουμε κάποια αντιπλημμυρικά έργα από την πλευρά της Μεσσηνίας, τα οποία έχουμε εντάξει στο “Ταμείο Μολυβιάτη”, αλλά δεν μπορούμε να τα υλοποιήσουμε, διότι δεν έχει γίνει η οριοθέτηση του ποταμού», σχολίασε ο κ. Αναστασόπουλος.
Για το θέμα της αμμοχαλικοληψίας, σημείωσε επίσης ότι με την εκπόνηση ειδικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, μετά την ολοκλήρωση των υποστηρικτικών μελετών (υδραυλικών, υδρογεωλογικών), θα φανεί η πλεονάζουσα ποσότητα αμμοχάλικου. Αυτό, υπό την εποπτεία της Κτηματικής Υπηρεσίας και με τη δημιουργία φορέα από τις δύο Περιφέρειες, μπορεί να αξιοποιείται για την κατασκευή μεγάλων έργων, όπως ο Δυτικός Άξονας.

Της Βίκυς Βετουλάκη - Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"




Διαβάστε Περισσότερα...

Κυπαρισσία - 30 άτομα με μερική απασχόληση στο Δήμο


Τις συμβάσεις τους υπέγραψαν το μεσημέρι της Πέμπτης, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Κυπαρισσίας, τα τριάντα επιλεγέντα άτομα μερικής απασχόλησης, σύμφωνα το σχετικό πρόγραμμα που είναι σε εξέλιξη, και από τη Δευτέρα «πιάνουν» δουλειά.

Πρόκειται για...........

γυναίκες και άνδρες, όλων των ηλικιών, που θα απασχοληθούν ως σχολικοί φύλακες και για κοινωνική ενσωμάτωση μεταναστών, πολιτιστικές εκδηλώσεις, πολιτική προστασία και κοινωνικές υπηρεσίες…
Ωστόσο, με το «καλωσήλθατε» τους περίμενε μία δυσάρεστη έκπληξη, καθώς η απασχόλησή τους δε θα διαρκέσει 18 μήνες, όπως ανέμεναν, αλλά 14, από 1/3/2010 έως 30/4/2011. Οι επιλεγέντες είναι οι: Λέκκου Ελένη, Χηνοπούλου Όλγα, Αντωνόπουλος Δημήτριος, Μπίτσικας Νικόλαος, Καλογερόπουλος Γεώργιος, Αβδάλας Αναστάσιος, Μαυροειδή Αδαμαντία, Μπουρλούκα Αικατερίνη, Καλογερόπουλος Λεωνίδας, Ρούσση Πασχαλία, Λιανού Δήμητρα, Πλέτσας Γεώργιος, Πιταρά Γεωργία, Τατούλη Δήμητρα, Κυριακού Χρήστος, Νασοπούλου Ελένη – Ερατώ, Βλάχου Δήμητρα, Μπάρκα Σπυριδούλα, Μαντζώρος Γεώργιος, Τζόρβα Ολυμπία, Μαντά Χαρίκλεια, Κορμά Νικολέττα, Κατσίρος Ιωάννης, Μανδραπήλιας Στέφανος, Παναγόπουλος Ανδρέας, Γεωργακόπουλος Παναγιώτης, Αντωνόπουλος Ανέστης, Λέφας Αναστάσιος, Αγγελόπουλος Γεώργιος, Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης.
Εκτός από την Τριμελή Επιτροπή (των υπαλλήλων) που έκανε την κατάρτιση του πίνακα των επιλεγέντων, με πρόεδρο τη Χριστίνα Στρατικοπούλου και μέλη την Κωστοπούλου Δήμητρα και τον Αθανασίου Απόστολο, στην αίθουσα του Δ.Σ. βρέθηκε ο δήμαρχος Γιώργος Σαμπαζιώτης, οι αντιδήμαρχοι Γρηγόρης Γκότσης και Παναγιώτης Φωτεινόπουλος και η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Γιάννα Κωνσταντέλου, που ευχήθηκαν στους επιλεγέντες και τους μίλησαν για τα καθήκοντα που αναλαμβάνουν.


Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"



Διαβάστε Περισσότερα...

"Τρώνε" τους δρόμους κατολισθήσεις & καθιζήσεις


Πολλές συζητήσεις, αντιδράσεις και επαναλαμβανόμενες συσκέψεις έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια για τον τρόπο και την ποιότητα εκτέλεσης έργων, κυρίως οδικών, πολλά εκ των οποίων (κατά άλλους λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών, κατά άλλους λόγω κακοτεχνιών ή ελλιπών μελετών) έχουν αποκτήσει τη συνήθεια να… «φεύγουν».
Μπορεί η Μεσσηνία να.............

μην είναι ο μοναδικός νομός στον οποίο οδικά έργα κάθε μεγέθους αχρηστεύονται, έστω και εν μέρει, από κατολισθητικά φαινόμενα ή φαινόμενα καθίζησης, αλλά σίγουρα αντιμετωπίζει σοβαρά τέτοια προβλήματα. Το τελευταίο υπόμνημα του νομάρχη προς τα αρμόδια υπουργεία αναφέρει ζημιές που σημειώθηκαν σε αρκετά οδικά έργα της Μεσσηνίας (τα οποία αποδίδει στα καιρικά φαινόμενα), η αποκατάσταση των οποίων απαιτεί, ούτε λίγο - ούτε πολύ, 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Δεν είναι, άλλωστε, λίγες οι φορές που οι αρμόδιες επιτροπές έχουν αποφανθεί ότι ένα έργο εκτελέστηκε χωρίς τις απαιτούμενες γεωτεχνικές μελέτες ή οι μελέτες δεν ήταν πλήρεις, με αποτέλεσμα να απαιτούνται συμπληρωματικές, οι οποίες και έχουν κοστίσει επιπλέον χρήματα στους φορείς υλοποίησης.

«Φεύγουν» οι δρόμοι
Το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο σε μικρά έργα, όπως πολύ πρόσφατα στο Ρευματιά – Μάλθη, όπου τμήμα του δρόμου εξαφανίσθηκε κατρακυλώντας στο βουνό. Στην ιστορία της Μεσσηνίας έχει γραφτεί με πολύ έντονα γράμματα η κατολίσθηση του τμήματος Τσακώνα – Παραδείσια. Στοίχισε πολλά εκατομμύρια ευρώ στους φορολογούμενους και οδική ταλαιπωρία στους κατοίκους του νομού. Ένα έργο για το οποίο καθηγητές πανεπιστημίων ζητούσαν με εκθέσεις τους από την Πολιτεία να μην προχωρήσει η κατασκευή με τον τρόπο που προγραμματιζόταν, αφού είχαν (όπως περίτρανα αποδείχτηκε εκ του αποτελέσματος) δεδομένα ότι τα εδάφη είναι προβληματικά και ήταν θέμα χρόνου να καταστραφεί. Όπερ και εγένετο. Ο δρόμος «έφυγε», οι καθηγητές «δικαιώθηκαν» και κάποια εκατομμύρια ευρώ μετατράπηκαν σε… λάσπη, ενώ αυτή τη στιγμή εκτελείται για την αποκατάσταση του δρόμου το πιο δύσκολο και ακριβό τεχνικό έργο σε όλη την Ελλάδα.

Μάλθη – Ρευματιά
– Αρκαδική Πύλη
Έργο μήκους 10 χλμ., η βελτίωση του οποίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα και κόστισε 900.000 ευρώ. Η διάνοιξη του δρόμου ξεκίνησε τμηματικά το 1970, ενώ το 2007 με έργο της Νομαρχίας έγινε επιπλέον διαπλάτυνση. Στις αρχές Φεβρουαρίου, ένα κομμάτι περίπου 50 μέτρων, σε όλο του το πλάτος και σε απόσταση 1.200 μέτρων από το χωριό Μάλθη, αποκόπηκε και χάθηκε στην κάτω πλαγιά του βουνού. Ευτυχώς κανένα όχημα δεν περνούσε εκείνη τη στιγμή.
Τώρα, αρμόδιες επιτροπές αναζητούν την αιτία. Οι περισσότεροι έχουν βιασθεί να βγάλουν συμπέρασμα: οι έντονες βροχοπτώσεις. Οι κάτοικοι, όμως, λένε ότι το βουνό πάντα «έβγαζε» νερά, ενώ οι επεμβάσεις που έγιναν το 2007 επηρέασαν την ισορροπία της περιοχής. Πλέον η Νομαρχία σπεύδει να εκτελέσει γεωτεχνικές μελέτες και γεωτρήσεις. Αυτές που δεν έγιναν πριν εκτελεστεί το έργο και θα μπορούσαν να έχουν προβλέψει – προλάβει την κατολίσθηση.
«Ποτέ δε γίνονται γεωλογικές μελέτες σε έργα από νομαρχιακά προγράμματα, όταν δεν είναι ορατό κάποιο πρόβλημα», σχολιάζει επ’ αυτού ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Παναγιώτης Γιαννακέας.
«Ένα έργο μπορεί να υπάρχει για χρόνια χωρίς κανένα πρόβλημα», λέει ο διευθυντής της ΤΥΔΚ και εκπρόσωπος του ΤΕΕ Τάσος Αγγελής, και συνεχίζει: «Κάνουμε, όμως, διαπλάτυνση, διαταράσσουμε το περιβάλλον και έρχεται η κατολίσθηση. Τουλάχιστον μια αναγνωριστική γεωλογική μελέτη είναι απαραίτητη, αλλά, δυστυχώς, δε γίνεται».
«Από το αποτέλεσμα που καθορίζει και την πληρότητα ενός έργου, αποδείχτηκε ότι χρειαζόταν να γίνει γεωλογική μελέτη. Αυτό, όμως, τις περισσότερες φορές είναι θέμα κόστους», σημειώνει ο δήμαρχος Ιθώμης Κώστας Γεωργακόπουλος. «Πιστεύω τώρα το πάθημα να γίνει μάθημα και να ζητούνται γεωλογικές μελέτες από την αρχή», συμπληρώνει ο δήμαρχος, λέγοντας ακόμη ότι έχουν ήδη αρχίσει να παρατηρούνται παρόμοια προβλήματα σε άλλα σημεία του δρόμου Ρευματιά - Μάλθη.
Το αποτέλεσμα, ωστόσο, αυτή τη στιγμή είναι δεδομένο. Συγκοινωνιακά, η περιοχή αντιμετωπίζει προβλήματα, ενώ πρέπει να διατεθεί ένα σημαντικό ποσό για να αποκατασταθεί ένας δρόμος που μόλις πριν δύο χρόνια διαπλατύνθηκε και ασφαλτοστρώθηκε.

3η επαρχιακή οδός Μηλιώτη – Αριστομένη
Το Μάιο του 2009 σημειώθηκε κατολίσθηση του δρόμου κάτω από το χωριό Μηλιώτη. Έγιναν παρεμβάσεις σε μήκος 500 μέτρων και αγοράσθηκε ανάντη ιδιοκτησία για τη μεταφορά του άξονα, ώστε να υπάρχει σταθερότερο υπόβαθρο. Επίσης, κατασκευάσθηκαν τεχνικά έργα και συγκεκριμένα επενδυμένη τάφρος και δύο εγκάρσιοι οχετοί. Ωστόσο, λίγους μήνες μετά, το Σεπτέμβριο το 2009, η κατολίσθηση ενεργοποιήθηκε πάλι και ο δρόμος δεν «έπεσε» μόνο στο ίδιο σημείο, αλλά και σε άλλες 2 θέσεις.
Τώρα έχει κληθεί το ΚΕΔΕ (Κέντρο Ελέγχου Δημοσίων Έργων) για να κάνει διερευνητικές γεωτρήσεις! Από την αρμόδια επιτροπή εγκρίθηκε και κονδύλι 3.000 ευρώ για τα έξοδα του ΚΕΔΕ. Απορίας άξιον, γιατί η διαδικασία αυτή δεν κινήθηκε από την αρχή και έπρεπε ο δρόμος να καταστραφεί δύο φορές.

Είσοδος Κορώνης, 13η ε.ο. Καπλάνι – Φαλάνθη, Χαρακοπιό – Υάμεια – Ακριτοχώρι
Ένα χιλιόμετρο πριν την είσοδο της Κορώνης έχουν γίνει καθιζήσεις σε δύο σημεία. Ο δήμαρχος Θοδωρής Σαλαντής σημειώνει ότι στο συγκεκριμένο τμήμα δεν έχουν γίνει ποτέ παρεμβάσεις. Μεγάλη κατολίσθηση έχει συμβεί και στο δρόμο Καπλάνι – Φαλάνθη. Εκτίμηση του δημάρχου είναι ότι αυτό συνέβη από τις έντονες βροχοπτώσεις. Σοβαρές καθιζήσεις έχουν καταγραφεί και στο δρόμο Χαρακοπιό – Υάμεια – Ακριτοχώρι. Εκεί οι έντονες βροχές αλλά και κάποιες κακοτεχνίες έπαιξαν το ρόλο τους. Τα
ο δε αγροτικό δίκτυο της περιοχής της Κορώνης, σύμφωνα με τον κ. Σαλαντή, έχει υποστεί τεράστιες ζημιές και έχει καταστραφεί σε μεγάλο βαθμό.

22η επαρχιακή οδός
(Σελά – Μουριατάδα)
Έργο προϋπολογισμού 1.150.000 ευρώ. Στο δρόμο έγιναν έργα διαπλάτυνσης και μετά τη γέφυρα του Αρκαδικού Ποταμού σημειώθηκε σοβαρή καθίζηση. Η συγκοινωνία έχει διακοπεί σε εκείνο το σημείο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Κοινότητας Τριπύλας Θόδωρο Τσαλαμανδρή, ο οποίος παρατηρεί ότι παρά τις παρεμβάσεις πέρυσι η κατάσταση του δρόμου χαρακτηρίζεται άθλια. Πλέον δόθηκε εντολή να συνταχθεί γεωλογική μελέτη και γι’ αυτό το δρόμο.
Ο κ. Τσαλαμανδρής εκτιμά πως δεν πρόκειται για κακοτεχνία, αφού «όλο το βουνό σε βάθος 4-5 μέτρων μετακινείται».

Χριστιάνοι – Μουζάκι
Το έργο βελτίωσης του δρόμου είναι ακόμα σε εξέλιξη. Από την εργολαβία της Νομαρχίας έχουν κατασκευασθεί τα τρία (από τα έξι) πρώτα χιλιόμετρα. Ο προϋπολογισμός είναι 500.000 ευρώ. Κι όμως, έχει ήδη παρουσιάσει προβλήματα με καθιζήσεις και καταπτώσεις σε μήκος περίπου 200 μέτρων. Το πιθανότερο είναι να απαιτηθεί συμπληρωματική σύμβαση για την ολοκλήρωση.

Διασταύρωση από
3η επαρχιακή οδο (Καζάρμα – Χώρα) προς Μεταξάδα
Το καλοκαίρι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας έκανε παρεμβάσεις αποκατάστασης από κατολισθήσεις που είχαν συμβεί στο δρόμο προς τη Μεταξάδα του Δήμου Νέστορος. Τώρα παρουσιάσθηκαν νέες κατολισθήσεις και όλος ο δρόμος φαίνεται να «φεύγει» προς το ρέμα της Καμπύροβας. Ο δήμαρχος Νέστορος Τάσος Τσορώνης ζήτησε τη βοήθεια της Νομαρχίας, όμως η τελευταία απάντησε ότι αυτή τη στιγμή… δε δύναται.

Παλιές αμαρτίες
Τα «ρέστα» από τη Νομαρχία έχουν ζητήσει και εργοληπτικές εταιρείες που έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα με την εκτέλεση έργων. Για παράδειγμα, εργολήπτρια εταιρεία διεκδίκησε δικαστικά από τη Νομαρχία 267.571,92 ευρώ ως αποζημίωση, γιατί, όπως υποστήριζε, ζημιώθηκε όταν το 1999 αναδείχθηκε μειοδότρια του έργου «Βελτίωση 10ης Ε.Ο., τμήμα Καζάρμα - Χατζή - Βλαχόπουλο - Τουλούπα Χάνι», προϋπολογισμού 700.000.000 δραχμών. Δεν μπόρεσε να το εκτελέσει λόγω σοβαρών ελλείψεων με υπαιτιότητα της υπηρεσίας. Είναι γεγονός ότι την ανεπάρκεια των μελετών είχε διαπιστώσει και η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Πελοποννήσου και το έργο είχε δημοπρατηθεί χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της!
Λάθος στη μελέτη του έργου «Γαργαλιάνοι – Μάραθος» έχει στοιχίσει στη Νομαρχία 270.000 ευρώ. Το έργο ήταν προϋπολογισμού 1.000.000 ευρώ και από τη δημοπρασία που έγινε στις 10 Ιανουαρίου του 2005 αναδείχθηκε ανάδοχος εργολάβος με έκπτωση 35,45%. Η ανάγκη σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης έργου προέκυψε διότι δεν είχε γίνει μελέτη παροχέτευσης των ομβρίων υδάτων. Η δαπάνη των εργασιών άγγιξε τα 270.000 ευρώ, η δε υπέρβαση ανήλθε σε ποσοστό 43,27% (!) του εργολαβικού συμφωνητικού. Δηλαδή, η συμπληρωματική σύμβαση έφτασε σχεδόν στο μισό του ποσού που χρησιμοποιήθηκε με την έκπτωση για να κατασκευασθεί ολόκληρο το έργο.

Γιατί
Ερωτώμενος ο κ. Τάσος Αγγελής, εκπρόσωπος του ΤΕΕ, για τα φαινόμενα αυτά, παρατήρησε ότι δεν παρουσιάζονται μόνο σε έργα της Μεσσηνίας, αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως την Ευρυτανία και τα Τρίκαλα:
«Κυρίως συμβαίνουν σε ορεινές περιοχές, λόγω γεωτεχνικών χαρακτηριστικών των εδαφών. Οι πολλές βροχές μετά από ξηρασία παίζουν σημαντικό ρόλο, όπως και η διατάραξη του περιβάλλοντος από την κατασκευή δρόμων. Δεν αποκλείονται και οι κακοτεχνίες και οι ελλείψεις μελετών. Πρέπει να ελέγχονται όλες οι παράμετροι. Αν για ένα έργο που η κατασκευή του είναι άκρως απαραίτητη, το κοστολόγιο των μελετών είναι πολύ υψηλό, τότε είναι αλήθεια ότι γίνονται “εκπτώσεις” και κάποιες από αυτές δεν εκπονούνται. Η Μεσσηνία έχει πολλά αργιλικά χώματα και θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Προσωπικά, πιστεύω ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη σύνταξη γεωτεχνικών μελετών. Έρχεται ο Χ δήμαρχος και επιμένει να φτιάξουμε το τάδε έργο. Αν φαίνεται ότι υπάρχει πρόβλημα, γίνεται γεωλογική μελέτη. Αν δε φαίνεται, δε γίνεται καθόλου. Διαβεβαιώνει και ο ίδιος ότι είναι τόσα χρόνια δρόμος και το έργο βελτίωσης εκτελείται. Κάνουμε διαπλάτυνση, διαταράσσουμε το περιβάλλον και έρχεται η κατολίσθηση. Γι’ αυτό τουλάχιστον πρέπει να γίνεται αναγνωριστική γεωλογική μελέτη».
Σχετικά ο γεωλόγος – γεωτεχνικός περιβάλλοντος, Μ.Sc., εκπρόσωπος παραρτήματος ΓΕΩΤΕΕ κλάδου Γεωλόγων, Μιχάλης Αντωνόπουλος, σημειώνει: «Το γεωλογικό φαινόμενο των κατολισθήσεων και των μετακινήσεων εδαφικών μαζών γενικότερα εμφανίζεται ιδιαίτερα έντονο σε πολλές περιοχές της Μεσσηνίας κατά την περίοδο έντονων βροχοπτώσεων και σχετίζεται, κυρίως, με την αστάθεια των πρανών (φυσικών ή τεχνητών). Στην εκδήλωση κατολισθητικών φαινομένων συμβάλλουν θετικά η αύξηση της κλίσης του πρανούς, η εσωτερική γεωμετρία του υλικού, η παρουσία δομικών ασυνεχειών, η παρουσία αργιλικού υλικού, η παρουσία νερού μέσα στο έδαφος, η εκσκαφή στη βάση του πρανούς, η φόρτιση με διάφορους τρόπους (τεχνητά επιτυγχάνεται με την κατασκευή μεγάλων έργων). Τα αίτια ενός κατολισθητικού φαινομένου μπορούν να διακριθούν σε αυτά που σχετίζονται με διαδικασίες οι οποίες επιδρούν συνεχώς και προετοιμάζουν το έδαφος για την εκδήλωση τέτοιων φαινομένων και σε αυτά που σχετίζονται με διαδικασίες που δίνουν την αφορμή για την εκδήλωση του φαινομένου. Στη δεύτερη κατηγορία, των αφορμών, ανήκουν οι σεισμοί, η απότομη μεταβολή των συνθηκών κάτω από τις οποίες ρέουν τα νερά τόσο επιφανειακά όσο και υπόγεια για διάφορους λόγους, η ανύψωση της στάθμης του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα, οι καταπτώσεις βράχων και οι βροχοπτώσεις».
Για να διευκρινιστούν, όπως σημειώνει, οι διαδικασίες που οδήγησαν ή θα οδηγήσουν στην εκδήλωση μιας κατολίσθησης, είναι απαραίτητο να γίνουν γεωλογικές μελέτες και έρευνες των γεωλογικών σχηματισμών μίας ολόκληρης περιοχής: «Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι κατολισθήσεις δεν αποκαθίστανται πλήρως. Υπάρχουν κάποιες με τις οποίες διαλέγουμε να ζήσουμε, καθώς δεν αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για το κοινό, αλλά απαιτούν περιοδικά συντήρηση, εξαιτίας περιστασιακής κάλυψης του οδοστρώματος από υλικά κατολισθήσεων. Κάποιες άλλες, ναι μεν αποτελούν σημαντικότερη απειλή, αλλά το κόστος της ολικής διόρθωσης είναι απαγορευτικό και έτσι ζούμε με αυτές, αρκεί να μπορούν να παραμείνουν ουσιαστικά σταθερές το 95% του χρόνου, με την τοποθέτηση κάποιου συστήματος αποστράγγισης. Όμως, όλες οι κινήσεις κλιτύος κάποια στιγμή πρέπει να αντιμετωπιστούν και τότε ο τρόπος με τον οποίο θα τις χειριστούν, καθώς και τα μέτρα που θα χρησιμοποιηθούν, εξαρτώνται από τεκμηριωμένες γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες, που συνήθως δε γίνονται ή κάποια στάδιά τους παραλείπονται πάνω στη βιασύνη μας να παραδώσουμε ένα έργο, χωρίς να είμαστε σε θέση να σταθμίσουμε τους κινδύνους».

Της Βίκυς Βετουλάκη - Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"


Διαβάστε Περισσότερα...

4 Δήμοι στη Μεσσηνία;...


" “Ανάβει“ η μάχη για τον “Καλλικράτη“ και η κινητικότητα γίνεται όλο και περισσότερο έντονη όσο πλησιάζει η κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή, που είναι υπό επεξεργασία.
Με δεδομένες τις αντιδράσεις αυτοδιοικητικών στελεχών, το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να μπει συντεταγμένα στη συζήτηση ώστε να έχει τις μικρότερες δυνατές απώλειες από την αναπόφευκτη σύγκρουση. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας εντάσσεται και η συζήτηση που θα γίνει την Τρίτη στα γραφεία του κόμματος στην Καλαμάτα, παρουσία του μέλους του Πολιτικού Συμβουλίου Νίκου Ανδρουλάκη.
Στο μεταξύ φαίνεται ότι σημείο εκκίνησης της συζήτησης για τη Μεσσηνία είναι η επαρχιακή βάση διαχωρισμού σε 4 δήμους, έτσι ώστε να υπάρχουν περιθώρια ελιγμών και υποχωρήσεων από την κυβερνητική πλευρά. Ενδεχομένως η αρχική πρόταση να περιλάβει 5 δήμους, καθώς υπάρχει προβληματισμός και για τη Μάνη και για την Τριφυλία...".

***Αυτά γράφει σε χθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της η "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ".















Διαβάστε Περισσότερα...

Sunday!!!!!!!!!

Sunday Is Sweet

Click Here For Images &
Sunday Is Sweet Pictures - Quotes










Διαβάστε Περισσότερα...