Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

Τουρνουά μπάσκετ "3on3" στην Κυπαρισσία και Ημερίδα για το μπάσκετ και τον αθλητισμό.


Με τη συμμετοχή εκατοντάδων μικρών αθλητών του μπάσκετ από τη Μεσσηνία και άλλες πόλεις της Πελοποννήσου διεξήχθη το τουρνουά καλαθοσφαίρισης "3on3" το Σαββατοκύριακο στην Κυπαρισσία.

Η κεντρική πλατεία της πόλης γέμισε ζωντάνια και............

χαμόγελα και με σύμμαχο τον καλό καιρό, όλοι ευχαριστήθηκαν τους αγώνες και το εκπληκτικό θέαμα!



Το απόγευμα του Σαββάτου διεξήχθη ημερίδα με θέμα: "ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ - ΠΑΡΟΝ & ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ".

Την Έναρξη της Ημερίδας έκανε ο Πρόεδρος Ε.ΚΑ.Σ.ΚΕ.ΝΟ.Π. & Μέλος Δ.Σ. Ε.Ο.Κ. Γιάννης Κουτραφούρης και απηύθυναν χαιρετισμό ο Δήμαρχος Κυπαρισσίας, η Πρόεδρος της Πρόεδρος ΓΑΕΤ "ΔΙΩΝ" Σοφία (Σίση) Πανοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας της Ε.Κ.Α.Σ.Κ.Ε.Ν.Ο.Π Χρήστος Δαμουράς.

Στην ημερίδα ήταν προσκεκλημένος και θα μιλούσε για τη "Δομή & Στόχους του Αναπτυξιακού Προγράμματος" ο Κώστας Πολίτης, Ομοσπονδιακός Προπονητής - Υπεύθυνος Αναπτυξιακού Προγράμματος Ε.Ο.Κ., ο οποίος ωστόσο δεν κατάστη δυνατό να παραστεί, λόγω μιας ξαφνικής αδιαθεσίας.

Για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα μίλησε ο Πρόεδρος Ε.ΚΑ.Σ.ΚΕ.ΝΟ.Π Γιάννης Κουτραφούρης.


Για το μπάσκετ, τον αθλητισμό και όσα προσφέρουν στα νέα παιδιά, μίλησε ο διεθνής μπασκετμπολίστας και για πολλά χρόνια Αρχηγός της Εθνικής Ομάδας και του Παναθηναϊκού Φραγκίσκος Αλβέρτης, ο οποίος επισκέπτεται συχνά την Κυπαρισσία!

Για το "Ντόπινγκ : Απαξίωση Ιδεών ή Καταξίωση Αθλητών?" μίλησε ο Κώστας Παρίσης - Πρόεδρος Υγειονομικής Επιτροπής FIBA - Μέλος Δ.Σ. Ε.Ο.Κ.

Για τον Αθλητισμό και την Αυτοδιοίκηση μίλησε ο Δήμαρχος Κυπαρισσίας.


Ακολούθησε απονομή αναμνηστικών πλακετών και βραβεύσεις, με "ξεχωριστή" αυτή των μικρών αθλητών της ομάδας μπάσκε του "ΔΙΩΝΑ"


Διαβάστε Περισσότερα...

Εγκληματικότητα σε Κυπαρισσία και Φιλιατρά - Ανεξιχνίαστα τα περιστατικά, άγνωστο ποιοι ευθύνονται...


Έλληνες ή αλλοδαποί βρίσκονται πίσω από τα κρούσματα εγκληματικότητας που παρατηρούνται στην περιοχή της Κυπαρισσίας και των Φιλιατρών;

Η απάντηση εξαρτάται από τη δυνατότητα εξιχνίασης των όποιων περιστατικών. Και από τη στιγμή που τα κρούσματα μικροεγκληματικότητας δεν εξιχνιάζονται, είναι αναμενόμενο να υφέρπει η ρατσιστική και ξενοφοβική προσέγγιση πως για όλα φταίνε οι ξένοι.

Βρεθήκαμε στην Κυπαρισσία και τα Φιλιατρά, θέλοντας να καταγράψουμε τις απόψεις των κατοίκων. Οι άνθρωποι οι οποίοι μας μίλησαν δεν είναι σίγουροι αν και κατά πόσο πίσω από αυτά τα περιστατικά κρύβονται..............


αλλοδαποί ή Έλληνες. Προκύπτει, επίσης, και άλλο ένα στοιχείο, όπως μας είπαν οι δύο δήμαρχοι Γ. Σαμπαζιώτης και Άλκης Ξύγκας: η έλλειψη ικανού αριθμού αστυνομικών, που θα μπορούσαν να ασκούν αποτελεσματικότερα τα καθήκοντά τους.

Πάντως, στα Φιλιατρά το τελευταίο διάστημα έχει ξεσπάσει κύμα δίωξης των Αφρικανών εργαζομένων, που δε διαθέτουν έγγραφα παραμονής και εργασίας, σε περίοδο όμως που οι αγροτικές εργασίες δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικές…



Η Κυπαρισσία

Διάφορα περιστατικά εγκληματικότητας ακούγονται στην περιοχή, σύμφωνα με όσα μας είπε ο κ. Φώτης Κυριακού, αλλά τις περισσότερες φορές δεν αποδεικνύεται ποιοι είναι οι υπεύθυνοι: «Προσωπικά, που προσλαμβάνω κάποιους ανθρώπους για τις αγροτικές μου εργασίες, έρχονται άτομα με οικογένειες, που γνωρίζονται μεταξύ τους και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Από την άλλη πλευρά, όταν στην περιοχή μας βρίσκονται χιλιάδες αλλοδαποί, δεν είναι απίθανο να μην υπάρχουν άτομα τέτοια».

Ο ίδιος έχει πέσει θύμα κλοπής δύο φορές, καθώς άγνωστοι πριν δέκα χρόνια του έκλεβαν διάφορα ζώα από το κτήμα του. Προέκυψε ότι τα έκλεβαν κάποιοι Αλβανοί, οι οποίοι δικάστηκαν. Πριν από ένα μήνα τού έκλεψαν ένα μοτέρ. «Να ’ναι ξένοι, να ’ναι Έλληνες, ποιος ξέρει», αναρωτήθηκε. «Δεν ξέρω και δεν μπορούμε να το χρεώσουμε στους μετανάστες», παρατήρησε και πρόσθεσε: «Πάντως, υπάρχει μια αναστάτωση γενικότερα. Έχουν πάρει κάποιο θάρρος, αισθάνονται πιο οικείο το περιβάλλον κι έχουν μια τάση να κάνουν ό,τι θέλουν. Απέκτησαν μόνοι τους δικαιώματα ή και κάποιοι τους τα έδωσαν».

Όπως είπε, τέλος, γίνονται κυρίως κλοπές ζώων και εξοπλισμού.

Διαρρήξεις σε σπίτια μέσα κι έξω από την πόλη παρατηρούνται στην Κυπαρισσία, σύμφωνα με όσα είπε κάτοικός της, ο οποίος θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του: «Κλέβουν ό,τι βρουν. Μηχανήματα, χρυσαφικά, λεφτά, τα πάντα. Ό,τι υπάρχει σε ένα σπίτι. Μέχρι και λάδια που χρησιμοποιούνται για τα καντήλια κλέβουν από τα νεκροταφεία».

Κατά την κα Αγγελική Πλέτσα, τα όσα ακούγονται ή γίνονται οφείλονται σε ένα μικρό μέρος των αλλοδαπών της περιοχής και όχι στο σύνολό τους, καθώς οι περισσότεροι ζουν κανονικά, ανάμεσα στους υπόλοιπους κατοίκους της Κυπαρισσίας, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα.

Ο κ. Δημ. Κάππος έζησε για 30 χρόνια ως μετανάστης στον Καναδά. Εκεί, όπως μας είπε, υπάρχει νόμος που δεν επέτρεπε σε κανέναν να κάνει όσα γίνονται εδώ: «Εδώ, υπάρχει ασυδοσία και πρέπει να κάνουν κάτι. Όταν, για παράδειγμα, στα Φιλιατρά μπήκαν 150 νέα άτομα, τι θα κάνουν; Δουλειές δεν υπάρχουν. Χρειάζεται βέβαια και η βοήθεια, αλλά όχι έτσι. Αν πεινάσει ο άλλος τι θα κάνει; Θα κλέψει.

Στον Καναδά υπήρχε νόμος. Εδώ, δεν ξέρω τι να πω. Κι εκτιμώ ότι ούτε πρόκειται να λυθεί το θέμα. Κάτι όμως πρέπει να γίνει».

Και στην Κυπαρισσία κάτι πρέπει να γίνει, καθώς «κάθε μέρα κλέβουν. Κλέβουν ό,τι βρουν μπροστά τους. Είναι κατάσταση να θες να πας στην Τράπεζα ή να φοβάσαι να κυκλοφορήσεις το βράδυ; Πρέπει κάτι να γίνει. Επίσης, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για να περιοριστεί η ζητιανιά από τα πιτσιρίκια που έρχονται στα τραπέζια και ζητούν χρήματα. Πολλή ζητιανιά στην Κυπαρισσία. Δεν πρέπει να γίνει κάτι για αυτό;».

Μικροκλοπές, που τις τελευταίες δύο με τρεις εβδομάδες παρουσιάζουν ύφεση, κατέγραψε για την περιοχή της Κυπαρισσίας ο δήμαρχος Γ. Σαμπαζιώτης. Όπως εκτίμησε, η μείωσή τους οφείλεται στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν την περίοδο αυτή πολλές αγροτικές εργασίες. Οι κλοπές εντοπίζονται σε εκκλησίες, ταμειακές μηχανές καταστημάτων, αλλά και ακόμη σε αυτούς που κάνουν αναλήψεις χρημάτων από τις τράπεζες. Επίσης, παρατηρείται έξαρση των κρουσμάτων δύο μήνες πριν και δύο μετά την περίοδο των Χριστουγέννων.

Παραδέχθηκε, όμως, ότι τα περιστατικά αυτά δεν μπορούν να αποδοθούν στους οικονομικούς μετανάστες, αν δεν εξιχνιαστούν. Όμως, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει σε πολλές περιπτώσεις. Σε μία ή δύο, όπου αναλύθηκαν τα στοιχεία από κάμερες ασφαλείας, προέκυψαν φιγούρες παιδιών που κυκλοφορούσαν στην Κυπαρισσία, αλλά επειδή δε στοιχειοθετήθηκε κάτι σε βάρος τους, δεν ήταν δυνατό να αποδοθούν κατηγορίες. Άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο, πάντως, λόγω της μη εξιχνίασης της ταυτότητας των δραστών, αυτοί να είναι και Έλληνες, ενώ επισήμανε και ένα ακόμη ζήτημα, αυτό της έλλειψης επαρκούς αστυνομικής δύναμης, που θα βελτίωνε την αστυνόμευση. Όπως είπε, στη βάρδια υπάρχουν δύο αστυνομικοί: ο ένας θα μείνει στο τμήμα και ο άλλος θα υποδηλώνει τη φυσική παρουσία της Αστυνομίας, απλώς κυκλοφορώντας με το περιπολικό στους δρόμους. Κατά συνέπεια, υπογράμμισε, υπάρχει αδυναμία περιφρούρησης.



Στα Φιλιατρά

«Το μαύρο χρώμα είναι αυτό που προκαλεί», παρατήρησε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Φιλιατρών Τέλης Κανναβός. Όπως είπε, διώχνουν τους Αφρικανούς εργάτες που δεν έχουν ποτέ δημιουργήσει πρόβλημα, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν πρόσφατα από την Αστυνομία, σε σύσκεψη που έγινε στην περιοχή.

Το πρόβλημα, κατά τον κ. Κανναβό, είναι ότι μόνο οι Αφρικανοί διώκονται, επειδή είναι οι μόνοι που δεν έχουν τα απαραίτητα έγγραφα, αλλά και γιατί οι υπόλοιποι αλλοδαποί είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία πολίτες της Ε.Ε.: «Όλοι παίρνουν τους Αφρικανούς εργάτες στις δουλειές τους, αλλά δεν τους θέλουν μετά, επειδή είναι μαύροι. Η δε εγκληματικότητα δεν προέρχεται από αυτούς, αλλά από άλλες εθνότητες και από Έλληνες».

Μάλιστα, μας διηγήθηκε περιστατικό σύμφωνα με το οποίο φιλικό του πρόσωπο έχασε το πορτοφόλι του κατά την ώρα της εργασίας, το βρήκαν οι Αφρικανοί και, παρά την πείνα τους, το παρέδωσαν.

Όσον αφορά στα περιστατικά εγκληματικότητας, παρατήρησε πως γίνονται κυρίως κλοπές σε εξοχικές κατοικίες για οικοσκευή και ό,τι άλλο τους είναι απαραίτητο.

Κατά τον κ. Κανναβό, θα πρέπει να γίνει έρευνα μέσω της στατιστικής υπηρεσίας για να διαπιστωθεί αν και σε ποιο βαθμό αντιστοιχούν τα κρούσματα εγκληματικότητας στην περιοχή στους οικονομικούς μετανάστες, ενώ επισήμανε ότι οι αγρότες, που συνήθως τους απασχολούν, δεν μπορούν να ελέγχουν τους εργάτες αν κατέχουν έγγραφα παραμονής και εργασίας στη χώρα. «Μέσα στην τρέλα που ζούμε καθημερινά κυνηγώντας το μεροκάματο, δεν μπορούν να μας ζητούν ευθύνες ότι απασχολούμε εργατικό δυναμικό από την Αφρική», σχολίασε.

Αφηγήθηκε δε περιστατικό, κατά το οποίο Έλληνας κάτοικος των Φιλιατρών είδε στο δρόμο δύο Αφρικανούς εργάτες, οι οποίοι δεν τον ενόχλησαν. Παρ’ όλα αυτά κατέβηκε από το αυτοκίνητό του και τους απείλησε με τσεκούρι.

Από την πλευρά του, ο κ. Θαν. Γαλανόπουλος, συνταξιούχος αστυνομικός, είπε πως η εγκληματικότητα στην περιοχή των Φιλιατρών είναι τόση ώστε να δικαιολογείται η παρουσία της Αστυνομίας. «Εμείς δε διαθέτουμε κακόφημα μπαρ, ούτε κι έχουμε εμπόρους ναρκωτικών», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι αν γίνονται κάποιες κλοπές περιστασιακά, αυτό είναι κάτι που γινόταν και θα γίνεται.

«Αν οι Φιλιατρινοί ενοχλούνται από την παρουσία των εργατών με διαφορετικό χρώμα (σ.σ. αναφέρεται στους Αφρικανούς εργάτες) και θέλουν να απαλλαγούν από αυτή, ας μην ξεχνούν ότι αυτοί ευθύνονται για την παρουσία τους. Αν δεν τους χρειάζονταν, ας μην τους έδιναν δουλειά», παρατήρησε. Σημείωσε, όμως, ότι κινείται θέμα παρουσίας των αλλοδαπών σε εποχή που έχει σταματήσει ο φόρτος αγροτικών εργασιών στην περιοχή.

Τέλος, ο κ. Γ. Μπουρλάς από το Χαλαζώνι παρατήρησε ότι δεν έχει αντιμετωπίσει προβλήματα από τους οικονομικούς μετανάστες. Στο Χαλαζώνι κατοικούν μόνιμα περίπου 20 Αλβανοί με οικογένειες και παιδιά, και δεν έχουν προκαλέσει το παραμικρό πρόβλημα.

Δεν μπόρεσε να μην εκφράσει την αγωνία του για το τι μέλλει γενέσθαι ο δήμαρχος Φιλιατρών Άλκης Ξύγκας, μετά την προχθεσινή ληστεία σε βάρος 68χρονου στα Φιλιατρά. Υπογράμμισε κι αυτός ότι οι Αφρικανοί εργάτες δεν έχουν δώσει δικαιώματα και απέδωσε τα κρούσματα εγκληματικότητας σε αλλοδαπούς άλλων εθνοτήτων. Σημείωσε πως οι διαρρήξεις είναι πολλές, αλλά οι ληστείες λίγες, και πρόσθεσε ότι όπου υπάρχουν μετανάστες, η εγκληματικότητα είναι αυξημένη. Όπως και ο συνάδελφός του στην Κυπαρισσία, έτσι και ο κ. Ξύγκας έκανε λόγο για μικρή δύναμη της Αστυνομίας στην περιοχή, παρατηρώντας: «Είναι πολλοί οι αλλοδαποί, δεν μπορείς να τους προλάβεις όλους».


Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου - Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"



Διαβάστε Περισσότερα...

ΤΕΔΚ - "Καλλικράτης". Θα περιμένει την κυβέρνηση...


Στην απόφαση να περιμένει τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης σχετικά με τη χωροταξία των νέων Δήμων που θα προκύψουν από το πρόγραμμα διοικητικής μεταρρύθμισης «Καλλικράτης», κατέληξε αργά το βράδυ της Παρασκευής το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΕΔΚ Μεσσηνίας. Κι αυτό, παρά την πρόταση που............

κατέθεσε ο πρόεδρός της, δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας να προκύψουν 9 Δήμοι, δηλαδή το αριθμητικό σκέλος της πρότασης που είχε καταθέσει πριν από 2 χρόνια η μειοψηφία του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης, και έδρες τους να είναι τα επτά αστικά κέντρα του νομού, όπως Καλαμάτα, Μεσσήνη, Μελιγαλάς, Πύλος, Κυπαρισσία, Γαργαλιάνοι, Φιλιατρά, χωρίς όμως να προτείνει ποια θα είναι η έδρα για τους άλλους δύο ΟΤΑ.

Κατά τη συνεδρίαση εκφράστηκαν έντονες αμφιβολίες από τον κ. Νίκα ως προς τη θεσμική κατοχύρωση των αναγκαίων πόρων και την ύπαρξη κατάλληλης προετοιμασίας για τη μετάβαση στο νέο διοικητικό σχήμα από την 1η Ιανουαρίου. Πρότεινε δε αναβολή της εφαρμογής του εγχειρήματος για ευθετότερο χρόνο.
Έγινε, επίσης, πρόταση να πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση της ΤΕΔΚ το πρώτο Σάββατο μετά την ανακοίνωση των κυβερνητικών προτάσεων για το χωροταξικό, όπως και να αποτελούν τα Δημοτικά Συμβούλια και όχι οι διάφοροι φορείς το βασικό εταίρο στη δημόσια διαβούλευση.

Αντιδράσεις και αντιρρήσεις
Την αντίθεσή του στα όσα ακούστηκαν εξέφρασε ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος του Δ.Σ. της ΚΕΔΚΕ Διον. Αλευράς, λέγοντας πως μετά τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις δεν υφίσταται πρόβλημα οικονομικό. Επίσης, δεν προέκυψε θέμα αναστολής ούτε από την Ολομέλεια της ΚΕΔΚΕ, αλλά από τους συνδυασμούς του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ, όσον αφορά στο χωροταξικό, απέφυγε να μπει σε ακριβές αριθμό ΟΤΑ, καθώς πρότεινε «να είμαστε σε ρεαλιστικό επίπεδο», που σημαίνει λίγους και ισχυρούς Δήμους.
Τις αντιρρήσεις τους εξέφρασαν οι δήμαρχοι Παπαφλέσσα Περ. Ψώνης και Μελιγαλά Ελένη Αλειφέρη, ενώ υπέρ μιας ρεαλιστικής πρότασης για τη χωροταξία τάχθηκε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Θουρίας Γ. Σκαλαίος.
Αιρετική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η τοποθέτηση του δημάρχου Αετού Δημ. Δριμή: «Με τον “Καλλικράτη” λέμε ότι είναι ηλίθιοι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι κι εμείς οι έξυπνοι. Είναι όμως πολιτική επιλογή, που θα έχει αρνητικά αποτελέσματα για την αυτοδιοίκηση και την περιφέρεια». Ανάμεσα σε άλλα, είπε επίσης ότι η ΚΕΔΚΕ δε λειτουργεί αυτοδιοικητικά.
Τις απόψεις τους διατύπωσαν όλα τα μέλη του Δ.Σ. και συγκεκριμένα ο δήμαρχος Αριστομένους Ι. Μπρατσιάκος, ο δήμαρχος Αρφαρών Ανδ. Καραγιάννης, ο δήμαρχος Θουρίας Γ. Σκαλαίος, οι δημοτικοί σύμβουλοι Μεσσήνης Νικ. Τζώρτζης, Καλαμάτας Νικ. Μπασακίδης, Αρφαρών Ι. Αργυράκης και Μεθώνης Παν. Καρβέλας.

Αιτήματα
Ακολούθησαν τοποθετήσεις από τα μη μέλη του Δ.Σ. της ΤΕΔΚ. Μεταξύ άλλων, διατυπώθηκαν τα αιτήματα: της συνένωσης του Δήμου Αβίας με το Δήμο Καλαμάτας, της δημιουργίας νέου Δήμου μεταξύ των σημερινών Δήμων Ανδανίας, Είρας και Δωρίου, της δημιουργίας του Δήμου Ανατολικής Πυλίας, της ανασύστασης του πρώην Δήμου Βουφράδος, της δημιουργίας ενός μόνου Δήμου, της δημιουργίας 6, 8 ή 9 ΟΤΑ, της συνεργασίας για την πιθανότητα δημιουργίας Δήμου Μάνης, αλλά και της συνένωσης των υπηρεσιών αντί των Δήμων. Μεταφέρθηκε, επίσης, το αίτημα του μέλους του Δ.Σ., δημάρχου Είρας Ι. Αδαμόπουλου να προκύψει, αν υπάρξουν εξαιρέσεις, ένας Δήμος μεταξύ των σημερινών Δήμων Είρας και Ανδανίας, αλλά και αυτό του δημάρχου Φιλιατρών Άλκη Ξύγκα να παραμείνει ο Δήμος Φιλιατρών.
Στον αντίποδα, δική του πρόταση διατύπωσε ο δημοτικός σύμβουλος Αρφαρών Ι. Αργυράκης, λέγοντας πως η ΤΕΔΚ θα πρέπει να συμφωνήσει με την απόφαση του τελευταίου συνεδρίου της ΚΕΔΚΕ, που ανάβει πορτοκαλί για τη συνέχιση του «Καλλικράτη», να αναμένει το προσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τις τελικές προτάσεις, να τοποθετηθεί επ’ αυτών μέσα από τη γενική της συνέλευση και, τέλος, αν μπορεί να υπάρξει η σχετική δυνατότητα, να γίνει σεβαστή η άποψή της για έναν ελάχιστο αριθμό Δήμων.


Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"



Διαβάστε Περισσότερα...

Ξεκίνησε ο αγώνας για τα "γαλάζια δαχτυλίδια"


Μπορεί στο χώρο της αυτοδιοίκησης να υπάρχουν ακόμα μια σειρά από αβεβαιότητες, κυρίως για το πώς θα διεξαχθούν οι δημοτικές εκλογές του ερχόμενου Νοεμβρίου, ελέω «Καλλικράτη», όμως Ρηγίλλης και Νέα Δημοκρατία μπαίνουν σιγά σιγά στο κλίμα των εκλογών.
Ο ανταγωνισμός για το «γαλάζιο» δαχτυλίδι έχει ανάψει για τα καλά σε όλους τους Δήμους, ενώ στη Μεσσηνία έχουν αρχίσει να καταγράφονται οι πρώτες εσωκομματικές αναταράξεις και να βγαίνουν στο… φως τα πρώτα ονόματα εν δυνάμει υποψήφιων δημάρχων.

Η μεγάλη μερίδα του ενδιαφέροντος ανήκει..............

δικαιωματικά θα λέγαμε, στο Δήμο Καλαμάτας, ο οποίος, αν υιοθετηθούν όσα ακούγονται, με τον «Καλλικράτη» θα μετατραπεί σε… Νομαρχία.
Από την πλευρά του σημερινού δημάρχου Παν. Νίκα δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση για εκ νέου υποψηφιότητά του. Ίσως γιατί παρά την προσπάθεια που καταβάλλεται, οι σχέσεις του με τον πρόεδρο του κόμματος Αντώνη Σαμαρά μάλλον δεν έχουν εξομαλυνθεί.
Παρά το «αγκάθι», όμως, αυτό ο κ. Νίκας δεν κρύβει την επιθυμία του να είναι και πάλι υποψήφιος. Όπως υποστηρίζεται από το περιβάλλον του, θέλει να διεκδικήσει μία ακόμη τετραετία για να ολοκληρώσει το έργο που έχει ξεκινήσει στο Δήμο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Τα όποια προβλήματα, όμως, στη σχέση του δημάρχου με τον πρόεδρο του κόμματος έχουν ανοίξει την… όρεξη σε μια σειρά από «γαλάζια» στελέχη, με αποτέλεσμα η αποστολή βιογραφικών στη Ρηγίλλης τους τελευταίους μήνες να αυξάνεται με… γεωμετρική πρόοδο.
Από τους πρώτους που φαίνεται να ενδιαφέρονται για το… νέο Δήμο Καλαμάτας είναι ο επικεφαλής της παράταξης «Πολίτες σε Δράση» Ντ. Τσερώνης. Με… προίκα τις άριστες σχέσεις που διατηρεί με το Δ. Αβραμόπουλο, τη μέχρι σήμερα αυτοδιοικητική του πορεία, αλλά και τη θητεία του στο κόμμα, οι φίλοι του υποστηρίζουν ότι είναι εκ των πλέον βασικών διεκδικητών στην κούρσα της υποψηφιότητας.
Με σύμμαχο τις σχέσεις του με τον πρόεδρο της Ν.Δ., ενδιαφέρον για το Δήμο Καλαμάτας εμφανίζεται να διατηρεί και ο σημερινός δήμαρχος Άριος Γ. Γιαννακόπουλος, ενώ ένα τμήμα στελεχών και μελών του κόμματος ζητά να εκτιμηθεί η πιθανότητα υποψηφιότητας για το μεγαλύτερο Δήμο του νομού από στέλεχος που βρίσκεται ήδη στη δημοτική ομάδα της σημερινής πλειοψηφίας.
Σε κάθε περίπτωση, ο σημερινός δήμαρχος Παν. Νίκας φαίνεται να έχει το… πρώτο χέρι για το χρίσμα, αφού αναγνωρίζεται ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο για τη Ν.Δ. να τον αποκηρύξει για την πρώτη θητεία του στο Δήμο, η οποία κρίνεται ως ικανοποιητική.
Εκτός, όμως, από την Καλαμάτα, την όρεξη των «γαλάζιων» αιρετών έχει ανοίξει και ο γειτονικός Δήμος Μεσσήνης. Δεν είναι λίγοι, λοιπόν, αυτοί που ζητούν στη νέα του μορφή, υπό τον «Καλλικράτη», να οδηγηθεί με καινούργιο υποψήφιο. Μάλιστα, τα ονόματα που ακούγονται για να πάρουν τη θέση του Κ. Σπυρόπουλου είναι αυτά του αντινομάρχη Στ. Αναστασόπουλου και του προέδρου της Αναπτυξιακής Μεσσηνίας Χρ. Ριζά.
Από την άλλη πλευρά, δυσαρεστημένη για τον τρόπο που φαίνεται να οικοδομείται η μεταρρύθμιση των ΟΤΑ στη Μεσσηνία είναι και η δήμαρχος Μελιγαλά Ελένη Αλειφέρη. Κι αυτό, γιατί βλέπει ότι στο νέο τοπίο που υφαίνεται δεν πρόκειται να έχει πρώτη θέση. Ενδεικτικό είναι και το επεισόδιο που καταγράφηκε με τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας Διον. Αλευρά τις προηγούμενες ημέρες. Σε συζήτηση για τον «Καλλικράτη» μεταξύ των αιρετών της Μεσσηνίας τον κατηγόρησε ότι είναι αυτός που προλειαίνει το έδαφος για την ενσωμάτωση του Δήμου της σε άλλον και ειδικότερα στο Δήμο Μεσσήνης. Μάλιστα, φαίνεται να αναζητά από την πλευρά της νέο ρόλο στα αυτοδιοικητικά πράγματα του νομού, αφού, σε κάθε περίπτωση, η θητεία της μέχρι σήμερα στο Δήμο Μελιγαλά κρίνεται απ’ όλους ως πετυχημένη.
Τέλος, για το Δήμο Πύλου, ένα από τα φαβορί για να θέσει υποψηφιότητα θεωρείται εδώ και καιρό ο αντινομάρχης Δημ. Καφαντάρης.


Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"



Διαβάστε Περισσότερα...

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ


«Εκ βαϊων και κλάδων ως εκ θείας εορτής εις θείαν μεταβάντες εορτήν, προς σεβασμίαν του Χριστού Παθημάτων , πιστοί συνδράμωμεν, τελετήν σωτήριον και τούτον υπέρ ημών πάθος υφιστάμενον, κατοπτεύχωμεν εκούσιον...» (απόστιχον Λυχνικού Κυριακής Βαϊων).

Την ημέρα αυτή, σήμερα δηλαδή, γιορτάζουμε την πανηγυρική είσοδο του Κυρίου Ιησού Χριστού στην Ιερουσαλήμ. Τότε, ερχόμενος ο Ιησούς από τη Βηθανία στα Ιεροσόλυμα, έστειλαε δύο από τους Μαθητές του και του έφεραν ένα γαϊδουράκι. Και κάθισε πάνω του για να μπει στην πόλη.



Ο δε λαός, ακούγοντας ότι ο Ιησούς έρχεται, πήραν αμέσως................

στα χέρια τους βάγια από φοίνικες και βγήκαν να τον υποδεχτούν. Και άλλοι μεν με τα ρούχα τους, άλλοι δε κόβοντας κλαδιά από τα δέντρα, έστρωναν το δρόμο απ’ όπου ο Ιησούς θα περνούσε. Και όλοι μαζί, ακόμα και τα μικρά παιδιά, φώναζαν: «Ὡσαννά· εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ».

Ο Χριστός εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα «επί πώλον όνου». Πορεύεται και οι Ισραηλίτες τον υποδέχονται με τιμές ως Βασιλιά. Εκείνος δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις τιμές, δεν περιορίζεται στο πανηγύρι, στην πρόσκαιρη δόξα, αλλά προχωρεί στο σταυρό και την Ανάσταση.

Η είσοδος του Χριστού στα Ιεροσόλυμα είναι τελικά η είσοδος του μαρτυρίου στην επίγεια ζωή του Κυρίου. Σε λίγες ημέρες θα μαρτυρήσει και θα θανατωθεί στο σταυρό, για να θανατώσει το θάνατο και να χαρίσει τη ζωή.

Περιμένουμε και εμείς το Χριστό να περάσει...

Φοράμε καινούρια ρούχα, ανάβουμε κεριά, κάνουμε γιορτές, συγκινούμαστε, ενθουσιαζόμαστε. Αλλά δεν τον ακολουθούμε. Παραμένουμε στις εξωτερικές εκδηλώσεις. Μένουμε στην Κυριακή των Βαΐων. Δεν τον ακολουθούμε στο μαρτύριο, στη θυσία, στο σταυρό.

Η πορεία του ανθρώπου στο μαρτύριο είναι ήσυχη, μυστική. Βιώνει τη χαρά της προσμονής και της συνάντησης με το Χριστό, μα δεν έχει σχέση η χαρά αυτή με τις εξωτερικές εκδηλώσεις που συνηθίζουμε. Είναι και αυτές απαραίτητες αλλά δεν είναι μόνο αυτές.

Αν πράγματι θέλουμε να πλησιάσουμε τον Χριστό, πρέπει να έχουμε διάθεση να βρεθούμε κοντά Του τη στιγμή της δόξας Του, να Τον ακολουθήσουμε, να μην Τον χάσουμε ούτε στιγμή από τα μάτια μας. Γιατί τελικά η θέληση μας λείπει, για όλα τα άλλα φροντίζει Αυτός. Τότε μόνο θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε ότι ο σταυρός και η Ανάσταση είναι πραγματικότητα για όλους τους ανθρώπους.

xfe.gr

Ευαγγελική περικοπή

«Ὁ οὖν Ἰησοῦς πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. ἐποίησαν οὖν αὐτῷ δεῖπνον ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα διηκόνει· ὁ δὲ Λάζαρος εἷς ἦν ἐκ τῶν ἀνακειμένων σὺν αὐτῷ. ἡ οὖν Μαρία, λαβοῦσα λίτραν μύρου νάρδου πιστικῆς πολυτίμου, ἤλειψε τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ καὶ ἐξέμαξε ταῖς θριξὶν αὐτῆς τοὺς πόδας αὐτοῦ· ἡ δὲ οἰκία ἐπληρώθη ἐκ τῆς ὀσμῆς τοῦ μύρου. λέγει οὖν εἷς ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ, Ἰούδας Σίμωνος Ἰσκαριώτης, ὁ μέλλων αὐτὸν παραδιδόναι· Διατί τοῦτο τὸ μύρον οὐκ ἐπράθη τριακοσίων δηναρίων καὶ ἐδόθη πτωχοῖς; εἶπε δὲ τοῦτο οὐχ ὅτι περὶ τῶν πτωχῶν ἔμελεν αὐτῷ, ἀλλ' ὅτι κλέπτης ἦν, καὶ τὸ γλωσσόκομον εἶχε καὶ τὰ βαλλόμενα ἐβάσταζεν. εἶπεν οὖν ὁ Ἰησοῦς· Ἄφες αὐτήν, εἰς τὴν ἡμέραν τοῦ ἐνταφιασμοῦ μου τετήρηκεν αὐτό. τοὺς πτωχοὺς γὰρ πάντοτε ἔχετε μεθ' ἑαυτῶν, ἐμὲ δὲ οὐ πάντοτε ἔχετε.

Ἔγνω οὖν ὄχλος πολὺς ἐκ τῶν Ἰουδαίων ὅτι ἐκεῖ ἐστι, καὶ ἦλθον οὐ διὰ τὸν Ἰησοῦν μόνον, ἀλλ' ἵνα καὶ τὸν Λάζαρον ἴδωσιν ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. ἐβουλεύσαντο δὲ οἱ ἀρχιερεῖς ἵνα καὶ τὸν Λάζαρον ἀποκτείνωσιν, ὅτι πολλοὶ δι' αὐτὸν ὑπῆγον τῶν Ἰουδαίων καὶ ἐπίστευον εἰς τὸν Ἰησοῦν. Τῇ ἐπαύριον ὁ ὄχλος πολὺς ὁ ἐλθὼν εἰς τὴν ἑορτήν, ἀκούσαντες ὅτι ἔρχεται Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα, ἔλαβον τὰ βαΐα τῶν φοινίκων καὶ ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἐκραύγαζον· Ὡσαννά· εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ.

εὑρὼν δὲ ὁ Ἰησοῦς ὀνάριον ἐκάθισεν ἐπ' αὐτό, καθώς ἐστι γεγραμμένον· Μὴ φοβοῦ, θύγατερ Σιών· ἰδοὺ ὁ βασιλεύς σου ἔρχεται καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου. Ταῦτα δὲ οὐκ ἔγνωσαν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ τὸ πρῶτον, ἀλλ' ὅτε ἐδοξάσθη ὁ Ἰησοῦς, τότε ἐμνήσθησαν ὅτι ταῦτα ἦν ἐπ' αὐτῷ γεγραμμένα, καὶ ταῦτα ἐποίησαν αὐτῷ. Ἐμαρτύρει οὖν ὁ ὄχλος ὁ ὢν μετ' αὐτοῦ ὅτε τὸν Λάζαρον ἐφώνησεν ἐκ τοῦ μνημείου καὶ ἤγειρεν αὐτὸν ἐκ νεκρῶν. διὰ τοῦτο καὶ ὑπήντησεν αὐτῷ ὁ ὄχλος, ὅτι ἤκουσαν τοῦτο αὐτὸν πεποιηκέναι τὸ σημεῖον».

Απολυτίκιον. Ήχος α΄

«Τὴν κοινὴν Ἀνάστασιν πρὸ τοῦ σοῦ πάθους πιστούμενος,
ἐκ νεκρῶν ἤγειρας τὸν Λάζαρον, Χριστὲ ὁ Θεός·
ὅθεν καὶ ἡμεῖς ὡς οἱ παῖδες,
τὰ τῆς νίκης σύμβολα φέροντες,
σοὶ τῷ Νικητῇ τοῦ θανάτου βοῶμεν·
Ὡσαννὰ ἐν τοῖς ὑψίστοις,
εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος, ἐν ὀνόματι Κυρίου».

Μετάφρασις

«Θέλοντας Χριστέ και Θεέ μας να δείξεις,
προ της σταυρικής Σου Θυσίας,
ότι είναι βέβαιο πράγμα η ανάσταση όλων των νεκρών,
ανέστησες εκ νεκρών τον Λάζαρον ·
Για τούτο και εμείς,
μιμούμενοι τα παιδιά που σε υποδέχθηκαν
κατά την είσοδό Σου στην Ιερουσαλήμ,
κρατούμε στα χέρια μας τα σύμβολα της νίκης,
τα βάϊα και βοώμε προς Εσένα,
τον νικητή του θανάτου:
Βοήθησέ μας και σώσε μας,
Συ που ως Θεός κατοικείς στα ύψιστα μέρη του ουρανού,
ας είσαι ευλογημένος Συ,
που έρχεσαι απεσταλμένος από τον Κύριο».



Διαβάστε Περισσότερα...