Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2009

Αποκάλυψη - Και της... "Μιχαλούς" χρωστάει ο Δήμος Κυπαρισσίας!!!




Το TRIFYLIANEWS προχωρά σε μιά αποκάλυψη - βόμβα για την δεινή οικονομική κατάσταση που έχει περιέλθει ο Δήμος Κυπαρισσίας...




Ας λένε τα "φερέφωνα" της Δημοτικής Αρχής, ό,τι θέλουν...

Ας λένε τα "παπαγαλάκια" ό,τι τους λένε...

Ας "γράφουν", ό,τι τους "γράφουν"...



Τέτοια χαώδη κατάσταση, ουδέποτε είχε ο Δήμος Κυπαρισσίας!!!


Και όλα αυτά, και ακόμη χειρότερα, επί των ημερών της "Νέας Πορείας" του κ. Σαμπαζιώτη...



Μη θυμώνουν, μην στραβώνουν, μην ξινίζουν με αυτά που αποκαλύπτουμε...

Η μόνη αλήθεια, η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι:...............





Και της... "Μιχαλούς" χρωστάει ο Δήμος Κυπαρισσίας!!!

Έτσι ακριβώς όπως σας το γράφουμε είναι, δυστυχώς...


Δυστυχώς για τον Δήμο, δυστυχώς για τους πολίτες και ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους...





Πόσα χρωστάει, όμως;;;


Πού;;;


Και Γιατί;;;





Σε επόμενη ανάρτηση, περισσότερα...





Διαβάστε Περισσότερα...

«Γιατί αργούν τα έργα;» Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τη «ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ» απομόνωση της Μεσσηνίας


Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ Σιδηροδρομικών Αρκαδίας και Μεσσηνίας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Ιωάννη Δραγασάκη προς το Υπουργείο Μεταφορών κι Επικοινωνιών με θέμα: «Γιατί από 15/2/2008 δεν λειτουργεί η γραμμή Κορίνθου - Ανδρίτσας και Άργους - Ναυπλίου;».

Χαρακτηριστικά αναφέρουν..............


«Το έργο “συντήρηση των υφιστάμενων γραμμών Ανδρίτσας - Καλαμάτας και Λεύκτρου - Μεγαλόπολης” δημοπρατήθηκε στις 22/5/2002 και η σύμβαση υπογράφηκε στις 11/9/2003. Μετά την 1η συμπληρωματική σύμβαση (δεν μας είπαν πότε υπογράφηκε) για “πλήρη ανακαίνιση ολόκληρου του μήκους της γραμμής μεταξύ Ανδρίτσας - Καλαμάτας” το κόστος ανέβηκε στα 42.800.000 ευρώ με συμβατικό χρόνο περαίωσης τους 36 μήνες; Μέχρι σήμερα: Το τμήμα Ανδρίτσα - Τρίπολη (λόγω πυρκαγιών) παραδόθηκε για χρήση από τον ανάδοχο στις 4/6/2008; Γιατί δεν λειτουργεί ακόμη; Το επόμενο τμήμα Τρίπολης - Ζευγολατιό (λόγω πυρκαγιών) έχει ολοκληρωθεί κατά 95% και αναμένεται να δοθεί για χρήση εντός του Α’ τριμήνου του 2009. Το τελευταίο τμήμα μεταξύ Ζευγολατιού - Καλαμάτας αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Β’ τριμήνου του 2009. Το έργο “ενίσχυση υφιστάμενης γέφυρας Σαφλά” δημοπρατήθηκε στις 6/2/2006 και υπογράφηκε η σύμβαση στις 26/6/2006 με κόστος 1.050.000 ευρώ και παρά τις πυρκαγιές ολοκληρώθηκε εντός της προθεσμίας στις 30/11/2008. (Το έργο αυτό έγινε γιατί, μόλις το 2006 ανακάλυψαν ότι η υφιστάμενη γέφυρα δεν σήκωνε το βάρος των ντιζελομηχανών, που προορίζονταν για την Πελοπόννησο). Ένα ακόμη στοιχείο της καθυστέρησης είναι και οι “μικρές συμπληρωματικές εργασίες” που έπρεπε να γίνουν στα μηχανοστάσια των τερματικών σταθμών. Σήμερα είναι έτοιμα όλα και το μόνο που απομένει για να σφυρίξει το τρένο (σύμφωνα με την ΕΔΙΣΥ πάντα) είναι να συνδεθούν οι κτηριακές εγκαταστάσεις με τα (;;;) δίκτυα κοινής ωφελείας».


«Πέντε χρόνια για συνδέσουν τα κτήρια με ρεύμα και νερό;»

«Το έγγραφο τελειώνει με την αναφορά ότι, η λειτουργία του τμήματος μεταξύ Κορίνθου - Τρίπολης - Ζευγολατιού (και Άργους - Ναυπλίου) θα ξεκινήσει εντός του Α’ τριμήνου του 2009, ενώ το υπόλοιπο τμήμα μεταξύ Ζευγολατιού - Καλαμάτας εντός του Β’ τριμήνου του 2009.

Οι απαντήσεις δικαιώνουν τις ανησυχίες μας… Το δίκτυο μπορούσε να λειτουργήσει αλλά… δεν ήθελαν. Δεν τους πιστεύουμε ούτε τώρα. Θα τους παρακολουθούμε στενά. Το ζήτημα δεν λύνεται με την εθιμοτυπική δρομολόγηση τρένων μόνο και μόνο για να κάνουμε εγκαίνια και φιέστες. Απαίτηση των κατοίκων της ανατολικής Πελοποννήσου, την οποία στηρίζουμε απόλυτα, είναι: Πλήρη δρομολόγια στο ανατολικό σιδηροδρομικό δίκτυο που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων των νομών Κορίνθου, Αργολίδας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας. Άνοιγμα των Σταθμών. Προσλήψεις προσωπικού για να στελεχώσουν τους Σταθμούς και τα Μηχανοστάσια. Φθηνό (επιδοτούμενο από το Δημόσιο) εισιτήριο. Σύνδεση με τα λιμάνια Κορίνθου, Ναυπλίου και Καλαμάτας. Χάραξη νέας γραμμής προς Σπάρτη και Μονεμβασία».


Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - kalnews.gr


Διαβάστε Περισσότερα...

Ερώτηση του Επικεφαλής της ''ΣΥΝεργασίας'' Θαν. Πετράκου προς το Νομαρχιακό Συμβούλιο: «Μέτρα ενίσχυσης των ελαιοπαραγωγών»


Ερώτηση - πρόταση κατέθεσε ο επικεφαλής της παράταξης του Νομαρχιακού Συμβουλίου «Συνεργασία για τη Μεσσηνία» και Νομαρχιακός Σύμβουλος, κ. Θανάσης Πετράκος, στον Νομάρχη Μεσσηνίας.

Το θέμα που πραγματεύεται είναι «Τα ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης του εισοδήματος των ελαιοπαραγωγών».

Χαρακτηριστικά αναφέρει:............


«Κύριε Πρόεδρε, κύριε Νομάρχη.

Οι εξευτελιστικές αποζημιώσεις που θα λάβουν οι ελαιοπαραγωγοί του νομού μας από το “περίφημο” πακέτο των 500 εκατ. ευρώ που έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επιβεβαιώνει την εκτίμησή μας ότι το Υπουργείο “δούλεψε” χοντρά τους αγρότες για να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις τους. Η ουσιαστική λύση για την ενίσχυση του εισοδήματος των ελαιοπαραγωγών είναι όπως είχαμε ζητήσει όταν συζητήσαμε το θέμα στο Ν.Σ. η άτοκη χρηματοδότηση των Ενώσεων, ώστε να συγκεντρώσουν το λάδι στην τιμή των 3 ευρώ, ώστε να καλύπτεται το κόστος παραγωγής και να μένει ένα λογικό έσοδο στους ελαιοπαραγωγούς. Η εκτίμησή μας αυτή επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι οι μεγάλες Αγροτικές Οργανώσεις της Ευρώπης η “COPA” και η “COGECA” προχώρησαν σε διάβημα προς την επίτροπο Γεωργίας της Ε.Ε. κα Μάριον Φίσερ Μπόελ, με το οποίο περιγράφουν την απελπιστική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ελαιοπαραγωγοί και ζητούν να αναμορφωθεί το σύστημα της αποθεματοποίησης. Δηλαδή να ανέβει το όριο ενεργοποίησης - αποθεματοποίησης στα 2,4 ευρώ το κιλό, το οποίο είναι το όριο βιωσιμότητας του μέσου όρου των ελαιοπαραγωγών της Ευρώπης. Ουδείς μπορεί βέβαια να υποπτευθεί ότι οι ευρωπαϊκές αυτές οργανώσεις “ελέγχονται” από τα κόμματα της Ευρωπαϊκής Αριστεράς. Απλά εκφράζουν την αγωνία όλων των ελαιοπαραγωγών της Ευρώπης. Ζητούμε λοιπόν για μια ακόμη φορά να υπάρξει απόφαση σήμερα του ΝΣ και παράλληλα να υπάρξει απόφαση και της ΕΝΑΕ, με την οποία να ζητάμε: 1) Η Ελληνική Κυβέρνηση να συντονιστεί με την Ιταλία και να ζητήσουν από την επίτροπο να υλοποιήσει το αίτημα που έθεσαν η “COPA” και η “COGECA”. 2) Να ζητήσουμε από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να χρηματοδοτήσουν τις Ενώσεις ώστε να συγκεντρώσουν το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο στην τιμή των 3 ευρώ. Συμφωνείτε με την πρότασή μας, να λάβουμε απόφαση στην προσεχή συνεδρίαση του Ν.Σ.;».

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - kalnews.gr


Διαβάστε Περισσότερα...

ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ... ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΑΔΡΑΚΤΑ.


Σε επιστολή του, ο Δημοτικός Σύμβουλος της Αντιπολίτευσης στον Δήμο Γαργαλιάνων, Γιάννης Αδρακτάς, αναφέρεται στο Τουριστικό Περίπτερο που έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί και επιρρίπτει βαρύτατες ευθύνες στην Δημοτικής Αρχή...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ....................






Ένα πολύ άσχημο θέαμα θα αντιμετωπίσει οποιοσδήποτε συμπολίτης μας ή πολύ περισσότερο ένας επισκέπτης της πόλης μας βρεθεί στον χώρο του προφήτη – Ηλία. Δυστυχώς ο χώρος φαντάζει έρημος και αφημένος εντελώς στην τύχη του. Τα περισσότερα δέντρα του άλσους ξεράθηκαν και έχουν ήδη κοπεί ενώ το τουριστικό περίπτερο έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί σχεδόν ολοσχερώς.



Ειδικά για το τουριστικό περίπτερο οι ευθύνες της δημοτικής αρχής είναι πολύ μεγάλες. Μετά την φυγή και του τελευταίου ενοικιαστή του κτιρίου δεν έγινε καμιά προσπάθεια για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα εξασφάλισης άδειας λειτουργίας του χώρου και εύρεση νέου ενοικιαστή (τουλάχιστον ποτέ δεν ενημερώθηκε επίσημα το δημοτικό συμβούλιο). Δεν έγινε όμως ούτε το προφανές : να μεριμνήσει ο Δήμος για την φύλαξη του χώρου (έστω με την εγκατάσταση κάποιου ανθρώπου που θα έμενε στον χώρο χωρίς να αποδίδει ενοίκιο) ώστε να αποφευχθεί αυτό που συνέβη.



Το αποτέλεσμα είναι το κτίριο να λεηλατηθεί και να υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες που κάνουν την ανακατασκευή του (όταν αυτό αποφασιστεί, φυσικά όχι από την παρούσα δημοτική αρχή που δεν έδειξε το παραμικρό ενδιαφέρον) πολύ δαπανηρή. Δεν είναι λογικό να δανειζόμαστε χρήματα για έργα αμφίβολης αισθητικής και χρησιμότητας όταν το πιο ωραίο και επισκέψιμο σημείο της πόλης μας βρίσκεται σ΄ αυτήν την κατάσταση. Το χειρότερο όλων είναι ότι ένα κτίριο που αποτελεί κομμάτι της νεότερης ιστορίας της πόλης μας κατάντησε να είναι στέκι τοξικομανών, καταφύγιο αλλοδαπών που το χρησιμοποιούσαν τον χειμώνα σαν ξενοδοχείο κατά εκατοντάδες και εν τέλει ένα μεγάλο αφοδευτήριο…

Το κτίριο που κάποτε φιλοξενούσε αμέτρητες εκδηλώσεις, που ήταν ιδανικό για να δεξιωθεί ο Δήμος επίσημους προσκεκλημένους του, που ήταν προορισμός των σχολικών εκδρομών, αξιοθέατο για τους επισκέπτες της πόλης αλλά και σημείο συνάντησης πολλών συνδημοτών μας.



Μου είναι αδύνατο να υιοθετήσω την άποψη ότι το κτίριο εσκεμμένα αφέθηκε στην τύχη του με σκοπό την πλήρη απαξίωση του.

Αναρωτιέμαι όμως ποιος είναι υπεύθυνος γι΄ αυτήν την καταστροφή της δημοτικής περιουσίας και πως δεν έχει επέμβει ο εισαγγελέας. Ποιος θα πληρώσει τις τεράστιες ζημιές που έχει υποστεί το κτίριο; Θεωρώ ότι η δημοτική περιουσία του Δήμου δεν είναι κάτι που μπορεί η οποιαδήποτε δημοτική αρχή να χειρίζεται κατά το δοκούν. Είναι δεδομένο πως πρέπει να προφυλάσσεται, να συντηρείται και αν είναι δυνατόν να αξιοποιείται κατά το δυνατόν.

Εύχομαι οι παρατηρήσεις μου να γίνουν αφορμή να βρεθεί μία λύση ώστε ο χώρος του Προφήτη – Ηλία με την συντήρηση – εκσυγχρονισμό του τουριστικού περιπτέρου, την αποκατάσταση του άλσους και τον εξωραϊσμό του περιβάλλοντος χώρου να ξαναγίνει αυτό που ήταν κάποτε. Πόλος έλξης για τους Γαργαλιανιώτες αλλά και τους επισκέπτες της πόλης μας με θέα το Ιόνιο.



Ιωάννης Αν. Αδρακτάς
Δημοτικός σύμβουλος





Διαβάστε Περισσότερα...

Έργα και κυκλοφοριακό – Αποφάσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο Γαργαλιάνων...


Με αρκετά θέματα στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασε το βράδυ της Τετάρτης το Δημοτικό Συμβούλιο Γαργαλιάνων.

Οι αποφάσεις που ελήφθησαν και αφορούσαν θέματα και ζητήματα της περιοχής, ήταν άλλες ομόφωνες κι άλλες κατά πλειοψηφία............



Κατά πλειοψηφία δόθηκε έγκριση παράτασης εκτέλεσης του έργου των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων Γαργαλιάνων μέχρι τις 30 Απριλίου με τον δήμαρχο, Σταύρο Καλοφωλιά, να σημειώνει πως έχει γίνει μια πολύ καλή μελέτη των ειδικών, συνεδρίασε η Επιτροπή που είχε συσταθεί γι’ αυτό βρέθηκε και ο μελετητής στην πόλη, έγιναν συζητήσεις με τους πολίτες και σύντομα θα εφαρμοστεί κανονικά και στο σύνολό της η μελέτη, πιθανώς με κάποιες αλλαγές και σε 5 - 6 μήνες θα δουν τα αποτελέσματα κι αν χρειάζονται και πού παρεμβάσεις.

Μάλιστα, ο κ. Καλοφωλιάς πρόσθεσε με νόημα ότι, θα ήταν καλύτερα να είχε εφαρμοστεί ήδη όλη η μελέτη (και όχι μέρος αυτής) και να έβλεπαν στην πορεία τις ενδεχόμενες αλλαγές που ίσως να χρειάζεται να γίνουν.

«Σε δύο μήνες που θα έχει ολοκληρωθεί, εδώ είμαστε να τη δούμε και δημοκρατικά να αποφασίσουμε», είπε ο κ. Καλοφωλιάς.

Από την πλευρά της Αντιπολίτευσης τόνισαν πως έχει δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα με τη μερική εφαρμογή της μελέτης και πως πρώτα θα έπρεπε να συζητηθεί ευρύτερα το θέμα και μετά να γίνει η εφαρμογή, καθώς τώρα κανένας δεν ξέρει τι ισχύει και πως υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ακόμη και για ατυχήματα…

Στη συνέχεια ομόφωνα δόθηκε έγκριση παράτασης των έργων, για το πλάτωμα του Αγίου Νικολάου, για τις γεωτρήσεις ύδρευσης και την ανακατασκευή του γηπέδου (τυπική, μέχρι 30 Μαρτίου).

Κατά πλειοψηφία έγινε από το Σώμα η αποδοχή των όρων για τη λήψη τοκοχρεωλυτικού δανείου από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων συνολικού ποσού 150.000 ευρώ.

Ακόμη, εγκρίθηκε το διετές πρόγραμμα δράσης της Κοινωφελούς Επιχείρησης Αλληλεγγύης Δήμου Γαργαλιάνων ύψους 235.000 ευρώ, 115.000 για την 1η διαχειριστική περίοδο 2009 και 120.000 για τη 2η του 2010 και εξουσιοδοτήθηκε ο δήμαρχος για την υπογραφή της σύμβασης διετούς χρηματοδότησης της ΚΕΠΑΔΗΓ.

Στα υπόλοιπα θέματα έγιναν εγκρίσεις προϋπολογισμών Νομικών Προσώπων, κατανομή χρηματοδότησης σε Σχολικές Επιτροπές, επιχορηγήσεις σε Συλλόγους και Σωματεία και λήφθηκε απόφαση για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, 1 ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού, 2 ΔΕ Διοικητικού - Οικονομικού και 1 ΤΕ Πληροφορικής.

Σημειώνουμε πως προ ημερήσιας διάταξης κατατέθηκε επιστολή των προέδρων των Τοπικών Συμβουλίων, οι οποίοι δεν έχουν λάβει την αποζημίωση που δικαιούνται αρκετούς μήνες, ενώ ο δημοτικός σύμβουλος της Αντιπολίτευσης, Γιάννης Αδρακτάς, έθεσε το θέμα της ιστοσελίδας του Δήμου, που παραμένει χρόνια ανενεργή.





Διαβάστε Περισσότερα...

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ Ν.Ε.Λ.Ε. ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ...



Παράρτημα της ΝΕΛΕ πρόκειται να ξεκινήσει να λειτουργεί και στην πόλη της Κυπαρισσίας. Την Παρασκευή, για το λόγο αυτό, επισκέφθηκαν το Δημαρχείο ο Αντινομάρχης Δημήτρης Καφαντάρης και ο Πρόεδρος της ΝΕΛΕ Δημήτρης Φίλος όπου συνατήθηκαν με τον Δήμαρχο και συζήτησαν το θέμα.

Σε σχετικό Δελτίο Τύπου της Νομαρχίας σημειώνεται...............



Μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Νομάρχη κ. Δημ. Δράκου για προγράμματα ΝΕΛΕ διαπιστώθηκε η ανάγκη δημιουργίας παραρτήματος ΝΕΛΕ στην πόλη της Κυπαρισσίας.
Για το λόγο αυτό επισκέφτηκαν την Παρασκευή 13/3/2009 το Δήμαρχο Κυπαρισσίας κ.Γ.Σαμπαζιώτη, ο Αντινομάρχης Κοινωνικών Θεμάτων κ. Δημ. Καφαντάρης με τον Πρόεδρο της ΝΕΛΕ κ. Δημ. Φίλο.
Μετά από συζήτηση με το Δήμαρχο και τους συνεργάτες του αποφασίστηκε η δημιουργία του παραρτήματος ΝΕΛΕ στην πόλη της Κυπαρισσίας.
Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο ΤΕΕ της Κυπαρισσίας όπου υποδείχτηκαν οι χώροι και αφού κρίθηκαν επαρκείς για την προσωρινή λειτουργία του παραρτήματος, θα ακολουθηθούν οι περαιτέρω διαδικασίες για την υλοποίηση αυτής της προσπάθειας.




Διαβάστε Περισσότερα...

«Γυναικεία Επιχειρηματικότητα» - Επιμορφωτικές δραστηριότητες από τη Ν.Ε.Λ.Ε. Μεσσηνίας.


Ανακοίνωση εξέδωσε η ΝΕΛΕ Μεσσηνίας σχετικά με τα προγράμματα που εκπονεί σε συνεργασία με τους τοπικούς Φορείς της Μεσσηνίας.


«Συνεχίζει τη δραστηριότητά της στην Περιφέρεια η ΝΕΛΕ με νέα προγράμματα, τα οποία οργανώνονται και υλοποιούνται με τη συνεργασία Δήμων και συλλογικών Φορέων..............



Πρίν λίγες μέρες άρχισε τη λειτουργία του το πρόγραμμα “Γυναικεία Επιχειρηματικότητα” στο Κοπανάκι.

Το πρόγραμμα αυτό είναι συνέχεια του προγράμματος “Παραδοσιακή Μαγειρική - Ζαχαροπλαστική” που ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Δήμο. Η πρώτη συνάντηση έγινε στο Δημαρχείο, όπου με πρωτοβουλία του Δήμου και του Συλλόγου Γυναικών συγκεντρώθηκαν 18 γυναίκες της περιοχής, εκφράζοντας την επιθυμία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα “Γυναικεία Επιχειρηματικότητα”. Στη συνάντηση παρευρέθησαν ο πρόεδρος της ΝΕΛΕ κ. Δημήτριος Φίλος, η Αντιδήμαρχος Δήμου Δωρίου κ. Αθανασία Παπαδοπούλου, η Δημοτική σύμβουλος και υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Δήμου κ. Παναγιώτα (Γιούλη) Καράμπελα, η πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών “Καλλιπάτειρα” του Δήμου Αετού κ. Διακουμή Πολυξένη και στελέχη της Ν.Ε.Λ.Ε. Το πρόγραμμα αυτό που έχει διάρκεια πενήντα (50) ώρες, περιλαμβάνει θέματα οργάνωσης και λειτουργίας Μικρών Επιχειρήσεων, βασικών αρχών “management”, αναπτυξιακών νόμων και κινήτρων για την δημιουργία μικρών Επιχειρήσεων, συμπλήρωσης επιχειρηματικού σχεδίου και θέματα οργάνωσης και λειτουργίας συνεταιρισμών. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στο θέμα των συνεταιρισμών και της προώθησης παραδοσιακών προϊόντων, επιθυμία των ίδιων των γυναικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Επίσης, σε λίγες ημέρες αρχίζουν την λειτουργία τους τα προγράμματα “Αγροτουρισμός” στη Μεταμόρφωση, “Παραδοσιακοί Χοροί” στη Χώρα, Μεταμόρφωση και Γιάλοβα και “Πρώτες Βοήθειες” στο Διαβολίτσι».


Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - kalnews.gr



Διαβάστε Περισσότερα...

ΕΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΑΜΠΑΤΟΥ ΣΤΟ Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.


Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Γιώργος Καραμπάτος απέστειλε επιστολή στο ΥΠΕΧΩΔΕ με θέμα: «Το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τη Βιομηχανία και η Ανάπτυξη της Μεσσηνίας - Υποβολή Προτάσεων Βελτίωσης».

Αναφέρεται στο Χωροταξικό πλαίσιο και τις ενστάσεις που έχει το Επιμελητήριο ως Φορέας των επαγγελματιών.

Χαρακτηριστικά αναφέρει:.............



«Δική μας γνώμη είναι ότι η λήψη σχετικών αποφάσεων για το Νομό Μεσσηνίας δεν έπρεπε να έχει συσχετισθεί με τις ιδιαιτερότητες του Νομού μας, στον τομέα αυτό, οι οποίες δεν εξετάστηκαν και είναι μεταξύ άλλων οι εξής: Το μικρό μέγεθος των επιχειρήσεων. Τα προβλήματα ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας σε συνδυασμό με την μικρή αγορά. Η υπερσυγκέντρωση στην πρωτεύουσα των αγορών (Προϊόντων, Εξειδικευμένης Εργασίας), του Εμπορίου, των Υπηρεσιών Μεταφορών και των Κέντρων λήψης αποφάσεων

Γενικότερα θεωρούμε ότι η ανάπτυξη της βιομηχανίας των περιμετρικών περιφερειών είναι βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξή τους, γιατί κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι είναι δυνατόν να υπάρξει (ολοκληρωμένη) ανάπτυξη χωρίς βιομηχανική δραστηριότητα. Το αντίθετο είναι επιφανειακή αντιμετώπιση και θέτει, αδίκως, περιορισμούς στην άσκηση αποτελεσματικής χωροταξικής πολιτικής στην περιοχή μας αφού θέτει τον Νομό Μεσσηνίας εκτός των βασικών στόχων του εγκεκριμένου Χωροταξικού Πλαισίου το οποίο: Ευνοεί τις μεγάλες βιομηχανικές συγκεντρώσεις και μέσω αυτού ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και την επιχειρηματικότητα. Αντί να ενισχύει τη συμβολή της βιομηχανίας στην περιφερειακή ανάπτυξη τείνει να ευνοεί τα κεντρικά ανταγωνιστικά κέντρα. Ευνοεί τα ισχυρότερα περιφερειακά κέντρα με την απλούστευση και καλύτερη οργάνωση των επενδυτικών διαδικασιών. Με βάση τα πιο πάνω φαίνεται καθαρά ότι η επίτευξη των αρχικών βασικών στόχων όπως είναι π.χ. η αποκέντρωση της βιομηχανίας με σκοπό την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης δεν θα είναι εφικτή ή αυτόματη παντού. Απαιτούνται επομένως τροποποιήσεις για τις λιγότερο βιομηχανικά αναπτυγμένες περιοχές όπως η Μεσσηνία, για λόγους που δεν οφείλονται σ’ αυτήν και τις επιχειρήσεις της καθώς και μια πιο δίκαιη και ολοκληρωμένη πολιτική βιομηχανικής χωροθεσίας που θα στοχεύει στην περιφερειακή ανάπτυξη».



Αδυναμίες του Χωροταξικού
«Οι βασικές αδυναμίες - ελλείψεις του Χωροταξικού Πλαισίου για την Μεσσηνία που απαιτούν συστηματική αντιμετώπιση είναι: Η ανάγκη για μια πιο συστηματική και αποτελεσματική εξειδίκευση του Χωροταξικού Πλαισίου, που προϋποθέτει όμως την ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου Αναπτυξιακού Σχεδίου το οποίο θα προσδιορίζει τον ρόλο των Αστικών Κέντρων, τις Κλαδικές Προτεραιότητες, τις Στρατηγικές Τεχνικές και Επιχειρηματικές Υποδομές, την Ένταξη του νομού στο Εθνικό Σύστημα Μεταφορών, την ανάδειξη της Τοπικής Επιχειρηματικότητας. Το ενδεχόμενο της εξαίρεσης της Καλαμάτας από τους Εθνικούς Πόλους Ανάπτυξης συνιστά μια μόνιμη αντιαναπτυξιακή απειλή. Χωρίς επιχειρηματικές υποδομές χωρίς στόχευση στην προσέλκυση “Προωθητικών Δραστηριοτήτων” και χωρίς στήριξη της βιομηχανικής ανάπτυξης της Καλαμάτας, η περιοχή της Μεσσηνίας καταδικάζεται να μην γίνει ποτέ Πόλος Ανάπτυξης και να συνεχίσει να “συντηρείται” ως απλό Επαρχιακό Κέντρο. Η σημασία που δίνει το Χωροταξικό Πλαίσιο στο Ν. Μεσσηνίας είναι υποβαθμισμένη. Συγκεκριμένα, ισχύει αυτό που διαπιστώνεται και καταγράφεται στο Ειδικό Χωροταξικό για τη Μεσσηνία ότι δηλαδή: Δεν υπάρχει σαφής κλαδική φυσιογνωμία, ούτε συγκεκριμένα συγκριτικά πλεονεκτήματα στη μεταποίηση με τα σημερινά δεδομένα. Η παραδοσιακή βιομηχανική εξειδίκευση του Νομού έχει σαφώς εξανεμιστεί. Η μεταποίηση πολώνεται στην περιορισμένη κλίμακας ζώνη Καλαμάτας - Μεσσήνης, με ελάχιστες άλλες μικρής κλίμακας και τοπικής εμβέλειας διάσπαρτες εστίες (Μελιγαλάς). Τα δυο τμήματα της υφιστάμενης ΒΙ.ΠΕ. του Νομού κρίνονται ότι δεν έχουν προσελκύσει αξιόλογο επενδυτικό ενδιαφέρον. Το δυτικό παραλιακό τμήμα του Νομού έχει χαρακτήρα τουριστικής και όχι βιομηχανικής ενότητας και κατά συνέπεια δεν προβλέπονται επιλεκτικές δυνατότητες χωροθέτησης της βιομηχανίας. Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις, αναφέρονται στο Ειδικό Χωροταξικό για τη Μεσσηνία τα εξής συμπεράσματα: Δεν απαιτείται συγκεκριμένη κλαδική πολιτική αλλά γενική στήριξη της μεταποίησης. Μπορεί να υπάρξει μια διεύρυνση της χωρικής βάσης της μεταποίησης στον άξονα Καλαμάτα - Μελιγαλάς - Τρίπολη, με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει τις δυο πρωτεύουσες νομών. Απαιτείται βελτίωση της συγκριτικής ελκυστικότητας των υφιστάμενων ΒΙ.ΠΕ. Που σημαίνει ότι αν επιθυμούμε να υπάρξει πολιτική διατήρησης του βασικού βιομηχανικού ιστού με βιώσιμες μονάδες τότε: Η γενική προτεραιότητα άσκησης πολιτικής για τη μεταποίηση δεν μπορεί να θεωρείται χαμηλή (0,5). β) Η υλοποίηση “Πολιτικής τύπου 6” που έχει επιλεγεί για τη Μεσσηνία δεν αναμένεται να οδηγήσει ούτε καν στη σταθεροποίηση της Βιομηχανικής υποδομής στη περιοχή μας. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι πρέπει να διατυπωθούν συγκεκριμένες βασικές Κατευθύνσεις Κλαδικού και Ειδικού Χαρακτήρα που να συνδέονται με τη Μεσσηνία και να κρίνονται απαραίτητες τόσο για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας, όσο και για την ανάδειξη της Καλαμάτας σε Πόλο Ανάπτυξης».



Κατευθύνσεις δραστηριοτήτων
«Τέτοιες κατευθύνσεις είναι: Κατηγορίες βιομηχανικών δραστηριοτήτων με ανάγκη χωροθέτησης σε άμεση επαφή με θαλάσσιο μέτωπο. Επενδύσεις Υψηλής Τεχνολογίας σε σύνδεση με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και την Πολιτιστική Δραστηριότητα της Καλαμάτας. Μια τέτοια δραστηριότητα μπορεί να αφορά την Δημιουργία Πολιτιστικού Τεχνολογικού Πάρκου, που να περιλαμβάνει δραστηριότητες και χώρους σχετικούς με: Πολιτιστική Δημιουργία και Εκδηλώσεις, Πανεπιστημιακά Εργαστήρια και Έρευνα, Συνεδριακούς Χώρους και Συνέδρια, Εκθεσιακούς Χώρους και Εκθέσεις, Παραγωγή Πολυμέσων, Εκδόσεις - Εκτυπώσεις, Βιομηχανία Ήχου και Εικόνας, Καινοτόμες Επιχειρήσεις και Παραγωγή Προϊόντων Υψηλής Τεχνολογίας, θερινά Σχολεία Ελληνικών και Ξένων Πανεπιστημίων, ανάπτυξη επιχειρηματικών πάρκων για την υποστήριξη του πρωτογενή και τριτογενή τομέα, ανάπτυξη συστημάτων logistic, δημιουργία εμπορευματικού σταθμού και διαμετακομιστικού κέντρου (Μελιγαλά), δημοπρατήριο αγροτικών προϊόντων κ.ά. Αν γίνει έτσι, μπορούμε να πούμε ότι το Χωροταξικό Πλαίσιο για τη Βιομηχανία μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά τη Βιομηχανική Ανάπτυξη της Μεσσηνίας».



Ανάγκες που υπάρχουν και δεν έχουν καλυφθεί

«Είναι ανάγκη επομένως: Πρώτον, να υπάρξει άμεση, σχεδιασμένη και συστηματική παρέμβαση με στόχο την τροποποίηση του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου, στο τμήμα του που αφορά την Μεσσηνία, με βάση και τις παρατηρήσεις που προαναφέρθηκαν. Δεύτερον, να διαμορφώσει η Μεσσηνία μια μακροχρόνια

Στρατηγική Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της οποίας θα ενταχθεί και θα αξιοποιηθεί η Χωροταξική οργάνωση της Βιομηχανίας. Αυτό αφορά κυρίως τους τοπικούς φορείς και το Επιμελητήριο Μεσσηνίας είναι έτοιμο να αναλάβει τις ευθύνες του και να συμμετέχει ενεργά σε αυτές τις προσπάθειες. Το Επιμελητήριο Μεσσηνίας είναι επίσης έτοιμο να εισηγηθεί συγκεκριμένη Στρατηγική Περιφερειακής Ανάπτυξης για τη Μεσσηνία. Μια τέτοια στρατηγική πρέπει να περιλαμβάνει: Το Πρότυπο Ανάπτυξης. τις Κλαδικές Προτεραιότητες και Πολιτικές. Τις Χωρικές Προτεραιότητες και Παρεμβάσεις . τις Επιχειρηματικές, Τεχνικές και Κοινωνικές Υποδομές . το Πλαίσιο Περιφερειακού Προγραμματισμού.

Τέλος στο πλαίσιο ανάλογων στρατηγικών η Καλαμάτα μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει ως Νότια Πύλη της Ελλάδας στη Μεσόγειο, με τη Ιόνια οδό, τις εξελίξεις στις μεταφορές εμπορικές και μη. Στην νέα οικονομία και στο σύγχρονο περιβάλλον η Μεσσηνία πρέπει με τις απαραίτητες υποδομές να παίξει ένα σημαντικό ρόλο ως μοχλός ανάπτυξης της Περιφέρειας και της Ελληνικής Οικονομίας».


Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - kalnews.gr


Διαβάστε Περισσότερα...

It's Monday...

.
.
.




It's Monday
MySpace Graphics






.
.
.








Διαβάστε Περισσότερα...