Με θετική γνωμοδότηση εστάλη χθες από το ΥΠΕΧΩΔΕ στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Μεσσηνίας η προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση και αξιολόγηση του έργου «Περιφερειακός δακτύλιος Γαργαλιάνων».
Ο εν λόγω είναι νέος, υπό διάνοιξη δρόμος, ο οποίος θα παρακάμπτει την πόλη των Γαργαλιάνων, ξεκινώντας από τη σημερινή δυτική είσοδο, ενώ διαγράφοντας σχεδόν ημικύκλιο από τη νότια πλευρά θα καταλήγει στην ανατολική είσοδο.
Χαρακτηριστικά
Πρόκειται για δρόμο μήκους 4 χιλιομέτρων και 134 μέτρων, ενώ η κατασκευή του προέκυψε από την αναγκαιότητα αποσυμφόρησης της πόλης και ιδιαίτερα του κέντρου των Γαργαλιάνων από τη διέλευση επιβατικών και βαρέων οχημάτων, που κινούνται επί της εθνικής οδού Κυπαρισσίας – Φιλιατρών – Χώρας και της επαρχιακής οδού Χώρας – Καζάρμας. Επίσης, το πρόβλημα είναι πιο έντονο στην πόλη των Γαργαλιάνων από τη διέλευση των φορτηγών με αδρανή υλικά που φεύγουν από το λατομείο της περιοχής.Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου, θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας, χωρητικότητας 2.800 οχημάτων ανά ώρα. Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι που υπολογίστηκαν για το 2024 είναι 1.650 οχήματα ανά ώρα. Η επιφάνεια κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση θα είναι 4 μέτρα. Η αρχή του περιφερειακού δακτυλίου έχει ορισθεί στην ανατολική είσοδο επί της υφιστάμενης εθνικής οδού με κατεύθυνση τους Γαργαλιάνους, ενώ το τέλος στη δυτική είσοδο της πόλης, επί της εθνικής οδού, από Κυπαρισσία με κατεύθυνση τους Γαργαλιάνους.
Κόμβοι
Στην αρχή του δρόμου θα κατασκευασθεί ισόπεδος κόμβος που θα εξυπηρετεί την είσοδο και την έξοδο της πόλης από ανατολικά (κατεύθυνση Χώρας). Ο επόμενος κόμβος θα κατασκευασθεί στο 1ο χιλιόμετρο και θα συνδέει τις ανατολικές γειτονιές της πόλης (Άγιος Σπυρίδων) με τον περιφερειακό δρόμο. Ο τρίτος ισόπεδος κόμβος θα κατασκευασθεί στη διασταύρωση με το δρόμο της Λεύκης και θα συνδέει το δρόμο με το δημοτικό διαμέρισμα Λεύκης, το νέο Αθλητικό Κέντρο Γαργαλιάνων και τις νότιες – κεντρικές περιοχές της πόλης.Ο επόμενος ισόπεδος κόμβος στο 3ο χιλιόμετρο, σε συνδυασμό με την κάτω διάβαση της νέας νοτιο- δυτικής εισόδου της πόλης, θα συνδέει την οδό Γαργαλιάνων – Βρωμονερίου και τις νότιο – δυτικές γειτονιές της πόλης.Ο τελευταίος κόμβος στο 4ο χιλιόμετρο θα εξυπηρετεί τη δυτική έξοδο της πόλης (κατεύθυνση Φιλιατρών). Τέλος, θα δημιουργηθούν και δύο ανισόπεδες κάτω διαβάσεις.Σύμφωνα με τη μελέτη, η κατασκευή του δρόμου βόρεια της πόλης των Γαργαλιάνων δεν είναι εφικτή επειδή υπάρχουν πολύ μεγάλες κλίσεις.
Χάραξη
Η λύση που τελικά προτείνεται, μετά την εξέταση όλων των εναλλακτικών, ξεκινά αξιοποιώντας την υφιστάμενη οδό, που κατά την επέκτασή της συναντά το λόφο «Χονδροβούνι», τον οποίο στη συνέχεια περιβάλλει περνώντας 80 μ. νοτια- ανατολικά της νέας δεξαμενής του Δήμου και με κατεύθυνση νότια συναντά κάθετα το δρόμο Γαργαλιάνοι – Λεύκη. Στη συνέχεια, αρχίζει να στρίβει δυτικά, διερχόμενη το λόφο των εγκαταστάσεων του ΟΤΕ, περνώντας 100 μ. νότια από αυτές και ελισσόμενη με κατεύθυνση βόρειο – δυτική, συναντά τη νέα νότιο- δυτική είσοδο της πόλης, στη συνέχεια την οδό Γαργαλιάνων – Βρωμονερίου, την οποία και ακολουθεί με κατεύθυνση βόρεια έως το σημείο που είναι η σημερινή δυτική είσοδο της πόλης από τη πλευρά των Φιλιατρών.Πλεονέκτημα ήταν ότι η προτεινόμενη χάραξη εκτείνεται σε επαρκή απόσταση από το ήδη εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο προβλέποντας τον απαραίτητο χώρο για τις μελλοντικές τάσεις ανάπτυξης της πόλης. Επίσης, υπερτερεί οικονομικά όλων των υπολοίπων και έχει συνολικά λιγότερες εκσκαφές, μικρότερα ύψη πρανών, ενώ δε δημιουργούνται περιβαλλοντικά προβλήματα στην περιοχή.
με πληροφορίες από την Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ