Υπόσχονται την πιο φαντασμαγορική τελετή έναρξης σε Ολυμπιακούς Αγώνες.
Εκσυγχρόνισαν υποδομές μεταφορών, όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι και μετρό. Εφάρμοσαν μεθόδους και πολιτικές για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Είναι γεγονός, λοιπόν, ότι οι Κινέζοι φιλοδοξούν να περάσουν στην ιστορία όχι μόνο για την άρτια διοργάνωση των αγώνων αλλά και για το κόστος τους. Σύμφωνα με τους επίσημους υπολογισμούς, το Πεκίνο θα κάνει τους πιο ακριβούς Ολυμπιακούς Αγώνες στην ιστορία, με το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων να έχει διατεθεί σε έργα πρασίνου, επιχειρώντας έτσι να διασκεδαστούν και οι εντυπώσεις από τη μολυσμένη ατμόσφαιρα του Πεκίνου. Ο λογαριασμός; Πάνω από 40 δισεκατομμύρια δολάρια, τουλάχιστον 20 φορές το κόστος των Ολυμπιακών της Ατλάντα, πριν από 12 χρόνια. Χαρακτηριστικό είναι ότι η διοργάνωση της Αθήνας κόστισε 16 δισ. δολάρια, του Σίδνεϋ 1,5 και της Ατλάντα 1,7.
"Μεγαλοπρεπές θέαμα"
Ένας τόσο υψηλός λογαριασμός σίγουρα δεν είναι πρόβλημα για μια τόσο ισχυρή οικονομία, όπως η κινεζική. Οι επικριτές, όμως, δε λείπουν και μιλούν για υπερβολικές δαπάνες, όπως τα 40 εκατομμύρια λουλούδια, που φυτεύτηκαν στους δρόμους του Πεκίνου. Χρήματα, που σίγουρα θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τα εκατομμύρια των Κινέζων που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας. Τα 40 δισ. δολάρια των Αγώνων είναι τέσσερις φορές τα 9,7 δις των δαπανών της κινεζικής κυβέρνησης για την Υγεία και σχεδόν τρεις φορές όσο τα 15,7 δις των δαπανών για την Παιδεία. "Η προτεραιότητα για το καθεστώς είναι να εξασφαλίσει ένα μεγαλοπρεπές θέαμα, που να εντυπωσιάσει το κοινό. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με ισχύ και νομιμότητα, παρά ανταποκρίνεται στις ανάγκες της χώρας, δηλώνει ο Νίκολας Μπεκελίν, της οργάνωσης Human Rights Watch. Στο στρατόπεδο των χορηγών, συνολικά 13 εταιρείες έχουν ξοδέψει 900 εκατομμύρια δολάρια, για να συνδέσουν το όνομά τους με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, με τους 12 από αυτούς να είναι παγκόσμιοι υποστηρικτές και 21 σε εθνικό επίπεδο. Παρά τον πακτωλό χρημάτων, μόλις 4 στους 10 Κινέζους μπορούν να κατονομάσουν έστω ένα χορηγό! Οι επικεφαλής, πάντως, των εταιριών δεν πτοούνται. Η απάντηση του διευθύνοντος συμβούλου της επίσημης εταιρίας πληροφορικής των Αγώνων CEO LENOVO, είναι χαρακτηριστική: "Αν οι πελάτες μας πιστέψουν ότι μπορούμε να συμμετέχουμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, μπορούν μόνο να φανταστούν τι μπορούμε να κάνουμε για αυτούς”. Κι επειδή τα λεφτά είναι πολλά, έχουν ληφθεί και τα... απαραίτητα μέτρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι η είσοδος μπορεί να απαγορευθεί στους θεατές που θα φορούν ο,τιδήποτε με περίοπτα λογότυπα εταιριών που δεν είναι χορηγοί!
http://news.ert.gr/c/8/411700.asp