Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2009

Με απόλυτη μυστικότητα οι έρευνες για τον Περικλή Παναγόπουλο - Μεγάλη αγωνία για τη ζωή του.


Συνεχίζονται με απόλυτη μυστικότητα οι έρευνες της αστυνομίας για τον εντοπισμό των απαγωγέων του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου.

Mέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό εάν οι απαγωγείς έχουν έλθει σε επαφή με την οικογένεια του απαχθέντος, ενώ δεν επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες σχετικά με το ύψος των λύτρων, το οποίο φέρονται να ζητούν οι δράστες.
Οι ανεπίσημες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ποσό που ζήτησαν οι απαγωγείς ανέρχεται στο ύψος των 40 εκατομμυρίων ευρώ.
Όπως μετέδωσε σήμερα η κρατική τηλεόραση επικαλούμενη καλά πληροφορημένες πηγές, το ένα από τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στην επιχείρηση της απαγωγής και βρέθηκε καμμένο είχε κλαπεί πριν από ένα μήνα στην Καλλιθέα, ενώ το δεύτερο όχημα που βρέθηκε επίσης καμμένο είχε κλαπεί στις 10 Ιανουαρίου στην περιοχή της Νέας Ιωνίας.
Αγωνία για τη ζωή του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου εκφράζουν οι αστυνομικές αρχές, δεδομένου ότι ο 74χρονος αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα υγείας και έχει άμεση ανάγκη φαρμακευτικής αγωγής.
Για το λόγο αυτό έγινε χθες έκκληση προς τους απαγωγείς από τον εκπρόσωπο της ΕΛ.ΑΣ., Παναγιώτη Στάθη, να λάβουν σοβαρά υπόψη το θέμα της υγείας του θύματός τους.


Σοκ στην ελληνική κοινωνία
Η απαγωγή του 74χρονου εφοπλιστή έχει συγκλονίσει τους ναυτιλιακούς κύκλους αλλά και την κοινή γνώμη της χώρας. Ο Περικλής Παναγόπουλος είναι ένα πρόσωπο ιδιαίτερα αγαπητό από τους φίλους και γνωστούς του, αλλά και από το προσωπικό της εταιρείας του, αφού όλοι είχαν να πουν έναν καλό λόγο για τον χαρακτήρα και το ήθος του. Η ελληνική κοινωνία παρακολουθεί σοκαρισμένη τα τεκταινόμενα, με ιδιαίτερη ανησυχία και προβληματισμό, αφού το τελευταίο εξάμηνο αλλεπάλληλα είναι τα κρούσματα απαγωγών επιχειρηματιών, επιφανών οικονομικά προσώπων, με πρόσφατη την περίπτωση της απαγωγής του καρδιολόγου στη Βάρη, ο οποίος μέχρι τώρα δεν έχει δώσει σημεία ζωής. Το γεγονός προβλήθηκε και από το βρετανικό «BBC», που στην ιστοσελίδα του στο Internet γράφει ότι, το οργανωμένο έγκλημα στην Ελλάδα περνά σε μια νέα φάση, καθώς γιγαντώνεται η αποκαλούμενη από το βρετανικό δίκτυο τακτική των απαγωγών.

Ποιος είναι ο Περικλής Παναγόπουλος
Ο 74χρονος Μεσσήνιος στην καταγωγή (έλκει την καταγωγή του από το Πλατύ Μεσσηνίας) εφοπλιστής, Περικλής Παναγόπουλος, θεωρείται και είναι ο «πατριάρχης της ελληνικής κρουαζιέρας» και γενικότερα της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας. Από το 1971, όταν και ίδρυσε τη δική του εταιρεία στον τομέα της κρουαζιέρας, τη Royal Cruise Line, με ένα νεότευκτο πλοίο, το «Golden Odyssey» βρίσκεται στο προσκήνιο της ελληνικής ναυσιπλοΐας. Είναι γεγονός αποδεκτό στους κύκλους των εφοπλιστών και των παραγόντων της ναυτιλιακής αγοράς ότι, με πρωτοποριακές κινήσεις για τα ελληνικά δεδομένα έφερε νέα «ήθη κι έθιμα» σ' έναν από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Ο Περικλής Παναγόπουλος επί18 χρόνια με την εταιρεία του πραγματοποιούσε κρουαζιέρες στη Μεσόγειο, τον Ατλαντικό, τον Ειρηνικό και τη Σκανδιναβία. Όμως, ο έντονος διεθνής ανταγωνισμός και η ανεπάρκεια ασφαλιστικών δικλείδων προστασίας του ελληνικού τομέα της κρουαζιέρας προκάλεσαν πολλαπλά προβλήματα ανασφάλειας, αναγκάζοντας τον εφοπλιστή να στρέψει το επιχειρηματικό του ενδιαφέρον στην εσωτερική αγορά. Το 1989 αλλάζει ναυτική ρότα, καθώς πουλά την εταιρεία του και στρέφεται στην επιβατηγό ναυτιλία. Από το 1992, που ιδρύεται η εταιρεία «Επιχειρήσεις Αττικής», έως και προσφάτως ο Περικλής Παναγόπουλος κάνοντας τις σωστές επιχειρηματικές κινήσεις καταφέρνει να γίνει ο «ισχυρός άνδρας» της ελληνικής ακτοπλοΐας. Σταθμός η αγορά τον Αύγουστο του 1999 του 38,8% της εταιρείας «Γραμμές Στρίντζη», ποσοστό που αργότερα φθάνει το 48,8% και αλλαγή του εμπορικού σήματος και ονόματος της εταιρείας σε «Blue Star Ferries». Τον Ιούνιο του 2004 οι «Επιχειρήσεις Αττικής» ύστερα από έγκριση της Γενικής Συνέλευσης μετονομάζονται σε «Attica Group». Το Ιανουάριο του 2005 η «Attica Group» αποκτά ποσοστό 12,33% στην «Hellas Flying Dolphins» και τον Φεβρουάριο του 2005 αποκτά ποσοστό συμμετοχής 10,23% στις «Μινωικές Γραμμές», ποσοστό που αργότερα φτάνει το 11,61%. Τον Φεβρουάριο του 2006 προβαίνει στην πώληση του ποσοστού 12,33% στη «Hellenic Seaways», που είχε αποκτήσει έναν χρόνο νωρίτερα. Τον Φεβρουάριο του 2007 αυξάνει τη συμμετοχή στις «Μινωικές Γραμμές» σε 22,25% και τον Ιούνιο την πουλάει στον εφοπλιστή Πάνο Λασκαρίδη. Στις 13 Φεβρουαρίου του 2008 πουλάει την «Attica Group» στην εταιρεία «MIG» του Ανδρέα Βγενόπουλου.

«Συγκλονισμένη» η Ένωση Ακτοοπλόων
Έκκληση να βρεθεί άμεσα λύση «χωρίς να παρατείνεται η αγωνία των ανθρώπων του Π. Παναγόπουλου και όλων μας» απευθύνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ). «Συγκλονισμένος» δηλώνει ο πρόεδρος, Απόστολος Βεντούρης, ο οποίος έθεσε εαυτόν στη διάθεση της οικογένειάς του για οτιδήποτε χρειαστεί, προκειμένου να επιστρέψει σώος και αβλαβής ο Π. Παναγόπουλος στους αγαπημένους του ανθρώπους.
«Όλοι γνωρίζουμε ότι ο κ. Περικλής Παναγόπουλος είναι ένας σεβάσμιος άνθρωπος και πρωτοπόρος της ναυτιλίας, δεν έχει βλάψει ποτέ κανέναν, ενώ αντίθετα έχει βοηθήσει πολλούς συνανθρώπους μας. Όλα ανεξαιρέτως τα μέλη της ΕΕΑ είμαστε συγκλονισμένοι από το συμβάν αυτό, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις της υπόθεσης και δηλώνουμε την αμέριστη αλληλεγγύη μας στην οικογένεια του κ. Περικλή Παναγόπουλου», τονίζεται στην ανακοίνωση.