Θετικά γνωμοδότησε προχθές το Νομαρχιακό Συμβούλιο Μεσσηνίας για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου «Τροποποίηση αποκατάστασης τμήματος της υφιστάμενης Ε.Ο. Γιάλοβας – Πύλου παρά τα όρια της περιοχής Π.Ο.Τ.Α. Ν. Μεσσηνίας».
Υπέρ τάχθηκαν πλειοψηφία και μείζων μειοψηφία, ενώ αρνητικά ψήφισαν οι δύο σύμβουλοι του συνδυασμού «ΝΑΣ» και λευκό οι δύο σύμβουλοι του συνδυασμού «Συνεργασία για τη Μεσσηνία».
Αντιδράσεις
Παρουσιάζοντας το θέμα ο νομαρχιακός σύμβουλος Σπύρος Κοντοθανάσης, ανέφερε πως πρόκειται για μικρή μετατόπιση του άξονα προς τα ανατολικά, ενώ ο δρόμος σε όλα τα σημεία βρίσκεται εντός των ορίων της ιδιοκτησίας της ΤΕΜΕΣ. Η μετατόπιση κρίθηκε αναγκαία επειδή υπήρχαν αντιδράσεις από ορισμένους παρόδιους, οι οποίοι, μάλιστα, έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Τέλος, επισήμανε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος θα είναι κοινής ωφελείας και δε θα χρησιμοποιείται μόνο για τις ανάγκες της ΠΟΤΑ.
Εκ μέρους των μελετητών, ο κ. Φωτόπουλος διευκρίνισε ότι στη μελέτη προβλέπεται πλήρης αποκατάσταση του αγροτικού δικτύου της περιοχής, ενώ η προέγκριση χωροθέτησης του έργου καλύπτει τη μετατόπιση του οδικού άξονα.
Ο δήμαρχος Πύλου Γιώργος Χρονόπουλος ενημέρωσε το Σώμα ότι πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου και συμφώνησαν κατά πλειοψηφία, ενώ διευκρίνισε ότι ο δρόμος θα είναι τοπικής σημασίας και παρατήρησε πως πρέπει, επιτέλους, να ξεκινήσουν τα έργα.
Εκ μέρους των ιδιοκτητών που αντιδρούν και δημοτικός σύμβουλος Πύλου, ο κ. Ηλίας Κανάκης σημείωσε ότι η ένσταση έχει υπογραφεί από 300 ανθρώπους. Διευκρίνισε ότι δεν είναι αντίθετοι με την επένδυση, αλλά το συγκεκριμένο έργο δημιουργεί προβλήματα στους κατοίκους και την περιοχή, καθώς αυξάνεται η χιλιομετρική απόσταση Πύλου – Γιάλοβας κατά 2 χλμ. Για τους κατοίκους δε που κάνουν αυτή τη διαδρομή πολλές φορές την ημέρα, έχει και οικονομικό κόστος. Στη συνέχεια κατηγόρησε το δήμαρχο Πύλου ότι το θέμα συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο χωρίς να υπάρχει αντίγραφο της μελέτης, ενώ κάλεσε το Νομαρχιακό Συμβούλιο να μη λάβει απόφαση για το συγκεκριμένο θέμα.
Την αντίθεσή του κατέθεσε και ο πρόεδρος της Οικολογικής Κίνησης Καλαμάτας Στέφανος Κουνιάδος, επισημαίνοντας ότι με τον εν λόγω άξονα αποκόπτεται μια ολόκληρη περιοχή.
Θετικά
Τοποθετούμενος ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Χρήστος Μαλαπάνης ανέφερε ότι το μεγαλύτερο στοίχημα δεν είναι αν θα γίνει η ΠΟΤΑ, αλλά αν θα καταφέρουν να βγάλουν από την ΠΟΤΑ τον κόσμο που θα βρίσκεται εκεί. Μάλιστα, παρατήρησε ότι υπάρχει θετική εξέλιξη με τις επενδύσεις στη Μεσσηνία από τότε που ξεκίνησαν τα έργα στην ΠΟΤΑ. Ολοκληρώνοντας σημείωσε ότι δεν έχει αντίρρηση με το έργο, ενώ αν υπάρχουν θέματα νομιμότητας θα το κρίνει το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Την αναβολή λήψης απόφασης για καλύτερη μελέτη του θέματος ζήτησε ο επικεφαλής του συνδυασμού «Συνεργασία για τη Μεσσηνία» Θανάσης Πετράκος, επισημαίνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα απέχει της ψηφοφορίας, επειδή δεν μπορεί να έχει άποψη.
Αρνητικός ήταν ο επικεφαλής της «ΝΑΣ» Αρ. Δαμαλάς, λέγοντας ότι το συγκεκριμένο έργο είναι μόνο προς όφελος του επενδυτή.Κλείνοντας τη συζήτηση ο νομάρχης Δημ. Δράκος κάλεσε όλες τις παρατάξεις να ψηφίσουν θετικά, τονίζοντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου και των φορέων έχει ταχθεί υπέρ της ΠΟΤΑ. Παρατήρησε ακόμη ότι κανένα μεγάλο έργο δεν μπορεί να γίνει και να περάσει απαρατήρητο σε ό,τι αφορά κάποιες επιπτώσεις, ενώ κατέληξε υπογραμμίζοντας ότι ο συγκεκριμένος δρόμος θα είναι ανοικτός και θα διευκολύνονται όλοι οι αγροτικοί δρόμοι.
Το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για τη μελέτη με την προϋπόθεση ότι θα τηρείται το περιεχόμενό της και θα ληφθούν όλα τα αναγκαία περιβαλλοντικά μέτρα που θα προτείνει η Ε.Υ.Π.Ε του ΥΠΕΧΩΔΕ.
http://www.tharrosnews.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=19923&Itemid=32
Τραγωδία στην Ηλεία: Εντοπίστηκε νεκρός μέσα σε κατάστημα τυχερών παίγνιων
Πριν από 32 δευτερόλεπτα