Η "ολόλευκη" κυριαρχία μέσα στο 2009 συνεχίστηκε στην Βαρκελώνη. Ο Τζένσον Μπάτον πανηγύρισε την τέταρτη νίκη του σε πέντε αγώνες, οδηγώντας το μεγαλοπρεπές 1-2 της Brawn στο GP Ισπανίας μπροστά από τον team mate του, Ρούμπενς Μπαρικέλο. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Μαρκ Ουέμπερ................
με τον άλλο οδηγό της Red Bull, Σεμπάστιαν Φέτελ, να τερματίζει τέταρτος. Στην πέμπτη θέση βρέθηκε ο Φερνάντο Αλόνσο με Renault, ενώ ο Φελίπε Μάσα πήρε την έκτη θέση και μαζί τους πρώτους του φετινούς βαθμούς, έστω κι αν ο αγώνας της Ferrari ήταν για μία ακόμα φορά γεμάτος από λάθη και προβλήματα.
Η παράδοση που κρατάει από το 2001 στην Καταλούνια και θέλει όποιον οδηγό ξεκινάει από την pole position να βλέπει πρώτος το πέσιμο της καρό σημαίας, διατηρήθηκε στον φετινό αγώνα, έστω και δια της... πλαγίας οδού.
Εντολή νίκης
Κι αυτό γιατί αμέσως μετά την εκκίνηση ο Μπάτον έχασε την πρωτοπορία από τον τρίτο στο grid Μπαρικέλο, αλλά η επιλογή των ανθρώπων της Brawn να αλλάξουν μεσούσις της κούρσας την στρατηγική του βρετανού σε δύο pit-stops, έναντι τριών που έκανε ο βραζιλιάνος, του έδωσε το πλεονέκτημα.
Ετσι, ο Μπάτον βγήκε μπροστά από τον team mate του μετά την ολοκλήρωση όλων των ανεφοδιασμών και στη συνέχεια έφτασε απροβλημάτιστα μέχρι την κατάκτηση της πέμπτης νίκης της καριέρας του, χάρη στην οποία επέκτεινε κι άλλο την πρωτοπορία του στο πρωτάθλημα (έχει πλέον 41 βαθμούς έναντι 25 του Μπαρικέλο).
Κερδισμένος κατά μία θέση στην εκκίνηση ήταν και ο Μάσα, ο οποίος στην πρώτη στροφή πέρασε τρίτος μπροστά από τον Φέτελ, τον οποίο και κράτησε πίσω του για πάνω από τα 2/3 της κούρσας.
Την βραδυπορία του γερμανού πίσω από την Ferrari εκμεταλλεύτηκε ο Ουέμπερ, ο οποίος είχε καθαρή πίστα μπροστά του στο δεύτερο stint και με μια σειρά από γρήγορους γύρους, κατάφερε να βγει αυτός στην τρίτη θέση μετά το δεύτερο pit-stop του.
Παραλίγο να μείνει!
Ο Μάσα θα μπορούσε να είχε πάρει την τέταρτη θέση, αλλά ο κακός υπολογισμός της Scuderia στον τελευταίο ανεφοδιασμό του, τον ανάγκασε να κόψει πολύ ρυθμό στους τελευταίους γύρους προκειμένου να μην μείνει από καύσιμα!
Ετσι τέσσερις γύρους πριν από το τέλος, ο βραζιλιάνος δεν είχε άλλη επιλογή από το να παραδώσει την τέταρτη θέση στον Φέτελ, ενώ ο ρυθμός του ήταν τόσο αργός, που στον τελευταίο γύρο είδε και τον Αλόνσο να του αρπάζει την πέμπτη θέση.
Πάντως έστω και οριακά, ο Μάσα κατάφερε να περάσει την γραμμή του τερματισμού και να πάρει τους τρεις πρώτους του βαθμούς στο πρωτάθλημα, παρκάροντας την Ferrari F60 στην άκρη της πίστας αμέσως μετά.
Εβδομος τερμάτισε ο Νικ Χάιντφελντ της BMW Sauber, κυρίως επειδή κέρδισε πολλές θέσεις στην εκκίνηση, ύστερα από τις συγκρούσεις που είχαν μεταξύ τους οι Γιάρνο Τρούλι και Αντριαν Σούτιλ, και Σεμπαστιάν Μπουρντέ και Σεμπαστιάν Μπουεμί.
Απογοήτευση για Ράικονεν, McLaren
Ευνοημένος από το δράμα στην δεύτερη στροφή βγήκε και ο Κίμι Ράικονεν, αλλά ο αγώνας του οδηγού της Ferrari αποδείχτηκε εξαιρετικά σύντομος, καθώς εγκατέλειψε στον 18ο γύρο με μηχανικό πρόβλημα από την 10η θέση.
Ο τελευταίος βαθμός πήγε στον Νίκο Ρόσμπεργκ με Williams, ο οποίος άφησε στην ένατη θέση τον Λιούις Χάμιλτον. Ο βρετανός υπέφερε από υπερβολική φθορά στα λάστιχά του, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να πιέσει για κάτι παραπάνω, ενώ την άσχημη εικόνα της McLaren στην Βαρκελώνη συμπλήρωσε η εγκατάλειψη του Χάικι Κοβαλάινεν στον όγδοο γύρο, λόγω ενός προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το επόμενο ραντεβού της F1 είναι στο Μονακό για τον έκτο γύρο του φετινού πρωταθλήματος, σε δύο εβδομάδες (21-24 Μαϊου).
sport.gr
K. Xατζηδάκης: Δεν είμαστε έθνος αποτυχημένο - 5 συλλογικές εθνικές
επιτυχίες
Πριν από 34 δευτερόλεπτα