Κάτι παραπάνω από εμφανές φαίνεται να είναι το φάσμα της καθυστέρησης όσον αφορά στην ολοκλήρωση των εργασιών για τη βελτίωση των υποδομών στη δυτική προκυμαία του Λιμένα Καλαμάτας............
Η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, κ. Γρηγόρη Τσάλτα, στη προκειμένη περίπτωση, υπογράφηκε στις 28 Αυγούστου 2007. Στις 29 Αυγούστου 2008 το Υπουργείο Οικονομικών ενέκρινε τροποποίηση στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων για το 2008, χρηματοδοτώντας το έργο για τη Βελτίωση Υποδομής Δυτικής Προκυμαίας του Λιμένος Καλαμάτας με το ποσό των 265.000 ευρώ (με υπογραφή του τότε υπουργού Οικονομικών, Γ. Αλογοσκούφη). Συνεπώς η κωλυσιεργία του έργου αποδίδεται είτε σε ευθύνες του αναδόχου, είτε σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, που επιβράδυναν την απορρόφηση της χρηματοδότησης. Τα χρήματα έφτασαν τελικά, σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Νίκος Τζάννες και πλέον εκκρεμούσε μόνο η αδειοδότηση από τον Φορέα.
Ανεξήγητη καθυστέρηση της άδειας από το Λιμενικό Ταμείο
Τα πράγματα, όσον αφορά στις εργασίες στον χώρο μπροστά από το Λιμεναρχείο, έδειχναν να δρομολογούνται μετά και τη σχετική αδειοδότηση που δόθηκε - με εντυπωσιακή καθυστέρηση - από την αρμόδια Αρχή του Λιμεναρχείου, δηλαδή το Λιμενικό Ταμείο, με αναφορά σε όρους και προϋποθέσεις για την ανάληψη του έργου (π.χ. να απαγορεύεται η είσοδος στο εργοτάξιο στους μη έχοντας εργασία, να μην απορρίπτονται λύματα στη θάλασσα κ.ο.κ.). Η συγκεκριμένη αδειοδότηση από το Λιμενικό Ταμείο δόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 2009. Ο ανάδοχος είχε αιτηθεί την χορήγηση της άδειας στις 16 Οκτωβρίου 2008, τέσσερις μήνες πριν. Η προθεσμία, που έχει δοθεί για την ολοκλήρωση του έργου, λήγει στις 3 Απριλίου 2009, χωρίς να έχει ανακοινωθεί κάποια παράταση, ενώ το έργο επιχορηγείται από το Γ’ ΚΠΣ.
Έναν μήνα μετά από τις δηλώσεις του αντινομάρχη, Στάθη Αναστασόπουλου, κατά τη διάρκεια σύσκεψης, που έγινε στις 6 Φεβρουαρίου 2009, με τη συμμετοχή του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, Νίκου Τζάννε, του διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας, Παναγιώτη Γιαννακέα και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων των Τεχνικών Υπηρεσιών, δόθηκε η εντύπωση πως είχαν αποσαφηνιστεί τα περισσότερα ζητήματα σχετικά με την υλοποίηση των εργασιών. Λίγο αργότερα, στις 26 Φεβρουαρίου 2009, ο αντινομάρχης έδωσε και κάποιες επιπλέον διευκρινίσεις σχετικά με τα ζητήματα αδειοδότησης, τα οποία φάνηκε να είχαν λυθεί. Λυμένα μεν, καθυστερημένα δε. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η σύμβαση για την έναρξη των εργασιών υπογράφηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 2008, ενώ το έργο πρέπει να είναι έτοιμο στις 3 Απριλίου 2009, με αρχικό προϋπολογισμό 865.000 ευρώ.
Πορεία των εργασιών και απρόσμενα «μερεμέτια»
Χθες ο ανάδοχος του έργου έλαβε μια επιστολή, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να κάνει κάποια «έξτρα» - δηλαδή μη συμπεριλαμβανόμενα στον αρχικό προϋπολογισμό - τα οποία αφορούν στην τοποθέτηση σωληνώσεων, έτσι ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας στον χώρο του Λιμανιού. Οι εργασίες αυτές θα πρέπει να εγκριθούν με σχετικό ΑΠΕ (Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα Εργασιών), ώστε να καλυφθούν οι επιπλέον δαπάνες, που θα προκύψουν. Παράλληλα, χθες έγινε η συνάντηση του αναδόχου με την ΟΣΕ Α.Ε. για την τροποποίηση των γραμμών στην οδό Ψαρών μέχρι και τους Μύλους. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως τα έργα θα πρέπει να έχουν τελειώσει στις 3 Απριλίου. Θα έχουν, άραγε;
Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - kalnews.gr
Πού βρίσκεται στο σώμα μας το «Δόξα Πατρί»;
Πριν από 41 δευτερόλεπτα