Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2008

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ...


Το φαινόμενου του άθλιου τοπικού δικτύου στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου είναι κάτι το γνωστό και ουκ ολίγες φορές η Καλαμάτα και ο Νομός Μεσσηνίας γενικότερα, έχουν τεθεί ως θύματα της κατάστασης αυτής με τις γνωστές και σχετικά πρόσφατες καταστροφές, που έχουν πλήξει τον εθνικό δρόμο, με αποτέλεσμα τη δύσκολη πρόσβαση στα μέρη μας.

Σύμφωνα με επιτόπια έρευνα που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της εφημερίδας «Καθημερινή» και πραγματοποίησε το Τεχνικό Επιμελητήριο σε τρία πολυσύχναστα τμήματα εκτός του εθνικού οδικού δικτύου, οι δρόμοι στην Πελοπόννησο παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα τόσο στη χάραξη, όσο και στη συντήρηση με αποκορύφωμα να έχει ένα επικίνδυνο σημείο κάθε 2,8 χιλιόμετρα το επαρχιακό οδικό δίκτυο σε κεντρική και ανατολική Πελοπόννησο.

Με αφορμή την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου που περνάει ανάμεσα από πέντε από τους εφτά Νομούς (Αρκαδίας, Αργολίδας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας) πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέμα την οδική ασφάλεια στην Πελοπόννησο από το τμήμα Πελοποννήσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Η πρόεδρος του τοπικού ΤΕΕ, Χαρίκλεια Τσιώλη, σημείωσε:
«Το δίκτυο της Πελοποννήσου δεν ξεφεύγει από τον γενικό πανελλαδικό κανόνα: Είναι παλαιό, κακοσυντηρημένο και απολύτως ξεπερασμένο για τις σημερινές ανάγκες και κυκλοφοριακές απαιτήσεις. Τόσο το εθνικό, όσο και το επαρχιακό, αλλά και το δημοτικό οδικό δίκτυο απαιτούν ένα γιγαντιαίο πρόγραμμα αναβάθμισης και βελτίωσής του και σε πολλές περιπτώσεις απαιτούνται νέες χαράξεις».

Ενδεικτικά της κατάστασης του οδικού δικτύου της κεντρικής και ανατολικής Πελοποννήσου είναι τα συμπεράσματα μελέτης που πραγματοποίησαν επιστήμονες του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ σε τρία τμήματα του επαρχιακού δικτύου με σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο (Τρίπολη - Καλαμάτα, Τσακώνα - Καλό Νερό και Καλό Νερό - Μεθώνη).

Στις επισημάνσεις τους περιγράφονται ουσιαστικά όλα τα δεινά του επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας:
Η κατάσταση του οδοστρώματος είναι ιδιαίτερα κακή στα ορεινά κομμάτια του δικτύου, εξαιτίας του χιονιού και του πάγου τον χειμώνα και των ρεμάτων - χειμάρρων την άνοιξη. Επιπλέον περίπου το 30% των ατυχημάτων εντοπίζονται στους ισόπεδους κόμβους, ενώ η διαγράμμιση του δρόμου είναι κακή ή ανύπαρκτη. Τα στηθαία είναι ακατάλληλα, κατεστραμμένα ή... ανύπαρκτα. Πολλοί δρόμοι διέρχονται μέσα από οικισμούς και χωριά, χωρίς οι οδηγοί να τηρούν το όριο ταχύτητας των 50 χλμ./ώρα.
Η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου έχει φυσικά ως αποτέλεσμα τη συνεχή αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων. Σύμφωνα με τον διοικητή Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Κορινθίας, κ. Γιώργο Κοπανά, τα δυστυχήματα παρουσίασαν φέτος αύξηση 8,22%, ενώ οι νεκροί από τροχαία 19,05% (το πρώτο δεκάμηνο του 2008 σημειώθηκαν 816 δυστυχήματα, με 125 νεκρούς και 1.107 τραυματίες, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2007, 754 δυστυχήματα με 105 νεκρούς και 1.048 τραυματίες).
Όπως καταλήγουν οι επιστήμονες, η Πολιτεία πρέπει να ιεραρχήσει τις προτεραιότητές της στη συντήρηση του οδικού δικτύου, προκειμένου σε 5,5 χρόνια από σήμερα οι οδηγοί να μη βγαίνουν από τον νέο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο σε… καρόδρομους. Προτεραιότητα στις παρεμβάσεις θα πρέπει να έχουν οι άξονες που συνδέουν τα αστικά κέντρα, αλλά και όσοι οδηγούν σε περιοχές με ιδιαίτερη τουριστική ή αρχαιολογική σημασία.


Εφημερίδα "ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ"