Οι λεπτομέρειες που κάνουν την ουσία καθυστερούν να τακτοποιηθούν και μαζί τους καθυστερούν και τα έργα για το βιολογικό καθαρισμό του Δήμου Μεθώνης, που καλώς εχόντων των πραγμάτων κι αφού ολοκληρωθούν και οι τοποθετήσεις των μηχανημάτων για την τριτοβάθμια επεξεργασία των λυμάτων, θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία στο χρονικό διάστημα από τα μέσα έως το τέλος του Αυγούστου.
Αυτή είναι η εκτίμηση που έκανε μιλώντας στο «Θάρρος» ο δήμαρχος Ηρακλής Μιχελής, προσθέτοντας ότι οι εγκαταστάσεις έχουν συνδεθεί με το δίκτυο του ηλεκτρικού ρεύματος, οι αποκαταστάσεις των τομών των οδοστρωμάτων ολοκληρώθηκαν χάρη στη βοήθεια του Δήμου και εκείνο που απομένει από πλευράς ηλεκτρομηχανολογικών, είναι να συντονιστούν ο εργολάβος που κατασκεύασε τα δίκτυα και τα αντλιοστάσια με τον εργολάβο του βιολογικού καθαρισμού, ώστε η επικοινωνία αυτών των εγκαταστάσεων να είναι συμβατή κι απροβλημάτιστη. Με άλλα λόγια, το λογισμικό που θα εγκατασταθεί στο βιολογικό καθαρισμό, θα πρέπει να είναι συμβατό με εκείνο που θα αφορά τα αντλιοστάσια, προκειμένου να λειτουργεί σωστά το σύστημα τηλεδιαχείρισης με τους αυτοματισμούς του. Όμως, παρατήρησε πως θα πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα που απομένουν και να τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία το σύστημα που θα τροφοδοτηθεί με νερό, προκειμένου να διαπιστωθεί στην πράξη κι η ύπαρξη τυχόν προβλημάτων.
Επέκταση μόλου και υποδομές
Κι αν τα νέα από το βιολογικό της Μεθώνης δείχνουν ότι όλα μπαίνουν στην τελική ευθεία, μια άλλη διεκδίκηση βρίσκεται στα σπάργανά της. Πρόκειται για την κατασκευή έργων υποδομής και επέκτασης του μόλου της Μεθώνης, προκειμένου να προφυλάσσονται αποτελεσματικότερα τα αλιευτικά σκάφη της περιοχής το χειμώνα, αλλά και να δίνεται η ευκαιρία αγκυροβόλησης στα σκάφη αναψυχής, που σήμερα «δένουν» εκτός των εγκαταστάσεων. Για το λόγο αυτό βρέθηκε προχθές στην Αθήνα και συναντήθηκε με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης με τους οποίους συζήτησε το θέμα, αποσπώντας θετικές διαβεβαιώσεις για την υλοποίησή του. Για το συγκεκριμένο έργο υπάρχει μελέτη που έχει εκπονηθεί πριν από έξι με επτά χρόνια και πρέπει να επικαιροποιηθεί. Όπως μας είπε ο κ. Μιχελής, καταμετρήθηκαν περισσότερες από 1.000 διανυκτερεύσεις σκαφών αναψυχής στη Μεθώνη και για τους ανθρώπους αυτούς δεν υπάρχει εύκολη πρόσβαση στην πόλη, καθώς η πρόσβαση στην ξηρά είναι δύσκολη. Έτσι, εκτός από τις υποδομές για την ασφαλή πρόσδεση των σκαφών, θα υπάρχουν και οι απαιτούμενες διευκολύνσεις με σκοπό να γίνει πιο ευχάριστη η διαμονή τους και αυτοί να παραμείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο στο λιμάνι. Όπως παρατήρησε ο δήμαρχος Μεθώνης, θα πρέπει να υπάρξει θετική συνεργασία με τις αρμόδιες Εφορείες του υπουργείου Πολιτισμού για την εκβάθυνση του χώρου του λιμανιού, προκειμένου να «κυλήσουν» όλα καλά. Πρόσθεσε ότι υπάρχει μία συνάρτηση μεταξύ των μελετών που εκπονούνται και αφορούν την ακτομηχανική μελέτη, τη μελέτη αντιδιαβρωτικής προστασίας και την προσπάθεια αυτή, προκειμένου η Μεθώνη να πληροί όλες τις δυνατότητες για την ασφαλή πρόσδεση σκαφών αναψυχής, αλλά και προστασίας των αλιευτικών της σκαφών. Το έργο, η μελέτη του οποίου χρειάζεται επικαιροποίηση, είχε προϋπολογισμό που ανερχόταν σε 1,5 εκατομμύρια ευρώ και η ένταξή του θα γίνει, αν τελικά δοθεί το «πράσινο φως», στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.
Πηγή: Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ" - Ρεπορτάζ Χάρης Χαραλαμπόπουλος, 17/07/2008
ΣΠΑΡΤΑΡΙΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ για το Μετρό Θεσσαλονίκης...
Πριν από 23 δευτερόλεπτα