Στο επίκεντρο οι σύγχρονες τάσεις
Αυλαία» σηκώνει στις 18 Ιουλίου το 14ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, με προσανατολισμό στη διεθνή σκηνή του σύγχρονου χορού και την ανάδειξη των νέων τάσεων της ελληνικής χορευτικής δημιουργίας. Φέτος το φεστιβάλ φιλοξενεί δέκα σχήματα και δημιουργούς από όλο τον κόσμο.
Έως τις 27 Ιουλίου, για ένα δεκαήμερο, όπως κάθε χρόνο, το Φεστιβάλ απλώνεται σε όλη την πόλη της Καλαμάτας και προσκαλεί Έλληνες και ξένους να έρθουν σε επαφή με το χορό.
Φέτος, το φεστιβάλ θα φιλοξενήσει δέκα σχήματα και δημιουργούς από όλο τον κόσμο, που έχουν παρουσιαστεί στις μεγαλύτερες σκηνές διεθνώς και θα ανεβάσουν στην Καλαμάτα δεκαέξι παραστάσεις.
Στο φετινό Φεστιβάλ, πολλές ομάδες επιλέγουν να συνεργαστούν με σημαντικούς χορογράφους από άλλες χώρες, ή σημαντικοί δημιουργοί επιλέγουν να συνεργαστούν με εξαιρετικούς χορευτές επίσης από διαφορετικά μέρη του κόσμου, δημιουργώντας ένα κλίμα γόνιμης συνεύρεσης, αναφέρει χαρακτηριστικά η καλλιτεχνική του διευθύντρια, Βίκυ Μαραγκοπούλου.
Το φεστιβάλ ανοίγει τις «πόρτες» του με δύο διαφορετικούς δημιουργούς: τον ισραηλινής καταγωγής Χόφες Σέκτερ, «τρομερό παιδί» του νέου βρετανικού χορού, ο οποίος, μαζί με την ομάδα του, παρουσιάζει δύο έργα που έχουν αποσπάσει υμνητικές κριτικές, όπου παρουσιάστηκαν.
Από την άλλη, ο Γκρέγκορι Μακόμα, από τη Νότια Αφρική, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί φαινόμενο. Ξεκίνησε από τα γκέτο του Σοβέτο και κατέκτησε τις πιο σημαντικές σκηνές του σύγχρονου χορού σε όλο τον κόσμο. Το σόλο «Beautiful Me», που θα παρουσιάσει στην Καλαμάτα, είναι ένας μονόλογος για την ομορφιά που κρύβεται μέσα στον άνθρωπο, με μουσική που ερμηνεύεται «ζωντανά» από τέσσερις Αφρικανούς μουσικούς. Σε αυτό το παράξενο εγχείρημα έχουν συμβάλει άλλοι τρεις χορογράφοι, μεταξύ των οποίων και ο γνωστός στο ελληνικό κοινό, Άκραμ Καν.
Η πρωτοπόρος της πορτογαλικής σκηνής του σύγχρονου χορού Βέρα Μαντέρο, μαζί με την ομάδα της, παρουσιάζει την παράσταση «Until the moment when God is destroyed by the extreme exercise of beauty».
O Τζόναθαν Μπάροους, από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς χορογράφους, μαζί με τον διακεκριμένο μουσικό Ματέο Φάργκιον ερμηνεύουν το «Both Sitting Duet».
Οι γνωστοί στο κοινό της Καλαμάτας Νοτιοαφρικανοί «Βία Κάτλχονγκ» συμπράττουν με τον Γάλλο Κριστιάν Ριζό και τη βαθιά πολιτικοποιημένη, επίσης Nοτιοαφρικανή, Ρόμπιν Όρλιν.
Ακόμα, ο Γερμανός «χιπχόπερ» Νιλς «Στορμ» Ρομπίτσκι χορογραφεί τους Βραζιλιάνους «μπρέικντανσερ» Ντισίπουλος ντο Ρίτμο.Ο Καταλανός Πέρε Φάουρα είναι ο συνδετικός κρίκος σε ένα τρίπτυχο «πρότζεκτ», αποτέλεσμα συνεργασίας καλλιτεχνών και θεωρητικών του χορού που ζουν και εργάζονται στην Ολλανδία, το οποίο πραγματοποιείται με την υποστήριξη της ολλανδικής πρεσβείας στην Αθήνα και του Ελληνο-Ολλανδικού Συνδέσμου (HeDA). Στο πρώτο μέρος ο Πέρε Φάουρα ξαναδουλεύει κατόπιν ανάθεσης από το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, με Ελληνίδες ερμηνεύτριες, το τρίο StripteaSeS. Ο ίδιος θα χορέψει επίσης το βραβευμένο σόλο «This is the picture of a person I don’t know» και μέσω του βίντεο θα προσκαλέσει το κοινό σε μια πραγματική συνάντηση με τον ερμηνευτή.
Διαλέξεις, συζητήσεις και παρουσιάσεις πλαισιώνουν τις παραστάσεις.Το πρόγραμμα συμπληρώνει από την ελληνική πλευρά η ομάδα Quasi Stellar της Αποστολίας Παπαδαμάκη, η οποία θα παρουσιάσει την τελευταία της παραγωγή «Electric Girl», ένα διάλογο ανάμεσα σε μια χορεύτρια και έναν διάσημο μουσικό που φέρνουν στη σκηνή μια σχέση γεμάτη ένταση.
Το φεστιβάλ κλείνει με τους διάσημους Ιάπωνες «Σάνκαϊ Τζούκου», που υπό τις οδηγίες του ιδρυτή τους Ούσιο Αμαγκάτσου παρουσιάζουν την παράσταση μπούτο Utsushi, ένα απόσταγμα από τη χορογραφική δουλειά του Αμαγκάτσου τα τελευταία τριάντα χρόνια.
Πηγή: in.gr - Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ