Η αιρετή Περιφέρεια Πελοποννήσου, από την πρώτη κιόλας στιγμή που εκκίνησε να υφέρπει η φημολογία περί της συγχώνευσης και κατάργησης σχολείων, πήρε πρωτοβουλία προκειμένου να προλάβει τα σημερινά αποτελέσματα που όλοι τώρα βιώνουμε. Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Πέτρος Τατούλης, εισηγήθηκε στην αρμόδια υπουργό την εκχώρηση των σχετικών αρμοδιοτήτων με στόχο να αναλάβει η ίδια η Περιφέρεια και έπειτα από επισταμένη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, τους Δημάρχους, τους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και όλη τη σχολική κοινότητα την δρομολόγηση των αλλαγών, τις οποίες κρίνει η ίδια και εφόσον έχει συναποφασισθεί ότι είναι εφικτές και απαραίτητες.
Με την παρέμβαση αυτή, η Περιφέρεια........................
προεξόφλησε ουσιαστικά τις σοβαρές κοινωνικές εντάσεις και τα μεγάλα προβλήματα που σήμερα βλέπουμε όλοι να προκύπτουν από τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις των σχολικών μονάδων. Ωστόσο, γίνεται αντιληπτό σήμερα ότι σε πολλές περιπτώσεις, η κρίση δεν αποσοβήθηκε, παρά τη δική μας έγκαιρη τοποθέτηση. Η διαβούλευση που ανέλαβε το αρμόδιο υπουργείο αποδείχθηκε ελλιπής και ορισμένες αποφάσεις του παραγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου. Παράλληλα, οι αποφάσεις αυτές δεν συνάδουν με την ουσία της καλλικρατικής μεταρρύθμισης, που θέλει αφενός τις διοικητικές δομές πιο ευέλικτες και αποτελεσματικές και αφετέρου τους πολίτες να συναποφασίζουν τα του οίκου τους. Με απλά λόγια, καμία μεταρρύθμιση που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην περιφέρεια δεν είναι στη σωστή κατεύθυνση αν λαμβάνει υπ’ όψιν της μόνο την ασφαλώς απαραίτητη περιστολή δαπανών, αλλά αγνοεί τις ενδοπεριφερειακές και διαπεριφερειακές ανισότητες και τις συγκεκριμένες κοινωνικές συνθήκες.
Την ίδια στιγμή, θεωρούμε ότι η πάγια θέση που έχουμε εκφράσει ως περιφέρεια Πελοποννήσου περί της άμεσης ανάγκης για αποκέντρωση σε όλους τους τομείς που αφορούν την λειτουργία του κράτους, αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ως μονόδρομος για την επίλυση των χρόνιων ζητημάτων που ταλαιπωρούν την χώρα μας. Όσο πιο σύντομα αντιληφθεί το κεντρικό κράτος ότι η μεταφορά αρμοδιοτήτων στις αιρετές περιφέρειες πρέπει να γίνει με τρόπο άμεσο και ολιστικό, τόσο πιο σύντομα θα προχωρήσουν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και κυρίως θα προχωρήσουν με την απαιτούμενη κοινωνική συναίνεση, τόσο απαραίτητη για το κομβικό διάστημα που ως χώρα διανύουμε.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει διεκδικήσει μέχρι στιγμής να αναλάβει μεγαλύτερες αρμοδιότητες, διότι είναι έτοιμη να αναλάβει και τις μεγάλες ευθύνες που απορρέουν από αυτές.
• Με δεδομένη την πίστη των πολιτών της Πελοποννήσου ότι οι αιρετές της Αρχές συνιστούν έναν φερέγγυο συνομιλητή διαβούλευσης και έναν ανιδιοτελή σύμμαχο στις ρεαλιστικές διεκδικήσεις τους για ένα καλύτερο μέλλον, μακριά από τους γνωστούς λαϊκισμούς, που ορισμένοι εμμένουν ακόμη και σήμερα να μετέρχονται προκειμένου να κομίσουν ίδια οφέλη, έστω κι αν ζημιώνουν το κοινό συμφέρον…
• Με δεδομένη τη βαθιά μας πίστη ότι καμία μεταρρύθμιση δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αυτήν την χώρα, χωρίς να έχει πρώτα επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή συνεννόηση…
• Με δεδομένη την εκπεφρασμένη άποψη του περιφερειάρχη Πελοποννήσου ότι στην Πελοπόννησο θα δημιουργήσουμε μια ευρωπαϊκή περιφέρεια, που θα δημιουργεί πλούτο και θα τον μετατρέπει στην συνέχεια σε κοινωνικά αγαθά, σε αντιδιαστολή με όλους εκείνους που με κορώνες υιοθετούν έναν αντιαναπτυξιακό λόγο και υπόσχονται ξεπερασμένες λογικές και κοινωνικές πολιτικές με δανεικά…
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου υπερψηφίζει το άμεσο πάγωμα όλων των διαδικασιών συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων που δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας και Δια βίου μάθησης. Ζητούμε την μεταβίβαση στην αιρετή περιφέρεια Πελοποννήσου όλων των σχετικών αρμοδιοτήτων μέσω της έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος, προκειμένου εμείς να προχωρήσουμε σε ουσιαστική και ενδελεχή διαβούλευση με τους Δήμους, τις τοπικές κοινωνίες και τους σχετικούς φορείς, ώστε να συναποφασίσουμε εμείς για το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου πιστεύει ακράδαντα ότι μόνο μέσα από αυτόν τον δρόμο θα μπορέσουμε να προωθήσουμε έναν ορθολογικό Καλλικράτη και στον κρίσιμο τομέα της παιδείας, σύμφωνο με το πνεύμα του νομοθέτη και την προσήλωση όλων μας στη δυναμική της αποκέντρωσης, με σύνεση, ρεαλισμό, με γνώμονα πάντοτε το δημόσιο συμφέρον, και με στόχο πάντοτε το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που εμείς θεωρούμε ακρογωνιαίο λίθο για την όποια προοπτική του τόπου μας.