Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Μεσσήνιοι: Η μετανάστευση είναι… μια κάποια λύση


Κάποιοι έχουν ήδη προγραμματίσει να φύγουν από τη χώρα. Άλλοι περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία. Οι γονείς φτιάχνουν ένα αύριο για τα παιδιά τους στο εξωτερικό. Οι περισσότεροι Μεσσήνιοι με τους οποίους μιλήσαμε, καταλαβαίνουν γιατί κάποιοι Έλληνες αποφασίζουν να μεταναστεύσουν για να έχουν καλύτερη τύχη. «Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μέλλον» δηλώνουν και.........................

τρέφουν ελάχιστες ελπίδες ότι θα βελτιωθούν τα πράγματα.

Μαρία Λυμπεροπούλου, 21 ετών

«Θα έφευγα αύριο κιόλας»

«Εννοείται πως το σκέφτομαι να φύγω από την Ελλάδα για να βρω κάτι καλύτερο. Θα έφευγα χωρίς δεύτερη σκέψη. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και… πού είσαι ακόμα. Είμαι νοσηλεύτρια και θεωρώ αδύνατο να βρω δουλειά στο αντικείμενό μου. Αν επρόκειτο να βρω δουλειά στο εξωτερικό, θα έφευγα αύριο κιόλας. Η ζωή μου αυτή τη στιγμή, στην Ελλάδα, δε με ικανοποιεί».

Δημήτρης Λυμπερόπουλος, 45 ετών

«Θα πάω στη Ρωσία»

«Στο εξωτερικό ήμουν, στη Ρωσία, για τρία χρόνια. Τώρα μόλις επέστρεψα στην Ελλάδα, αλλά σκέφτομαι να ξαναφύγω. Είναι δράμα η κατάσταση. Μη αναστρέψιμη. Έχουμε χτυπήσει κόκκινο και δεν ξέρω πού θα πάει. Φοβάμαι ότι θα έχουμε τα ίδια όπως έγιναν στη βόρεια Αφρική και σύντομα, μάλιστα. Κι αυτά που έγιναν εκεί είναι λίγα. Εδώ θα γίνουν πιο πολλά. Δεν αντέχει άλλο ο κόσμος. Δεν μπορούμε να πάρουμε ούτε ανάσα. Θα μου πείτε έξω είναι καλύτερα; Τα ίδια είναι, αλλά τουλάχιστον παίρναμε λίγο παραπάνω χρήματα και μπορούσαμε να καλύπτουμε τις υποχρεώσεις μας, δε γινόμασταν ψεύτες. Το σκέφτομαι πολύ σοβαρά να επιστρέψω στη Ρωσία. Στη Ρωσία είναι δύο ταχύτητες. Είναι οι πλούσιοι και οι φτωχοί. Δεν υπάρχει μεσαία τάξη. Παρόλα αυτά, είναι καλύτερη η κατάσταση απ’ ό,τι εδώ. Για ένα μετανάστη, τα χρήματα που παίρνει έχουν αξία, γιατί υπάρχει διαφορά στο ρούβλι. Μπορείς να κάνεις αποταμίευση. Στο σούπερ μάρκετ είναι όλα πιο φτηνά. Εδώ πας με 50 ευρώ και παίρνεις μια τσάντα, εκεί με 50 ευρώ περνάς μια ολόκληρη εβδομάδα».

Παναγιώτης Μουτσούλας

«Αν τα πράγματα δυσκόλευαν πολύ,
ίσως να το σκεφτόμουν»

«Δε θα το σκεπτόμουν να φύγω από την Ελλάδα. Βέβαια, δεν ξέρω, αν τα πράγματα δυσκόλευαν πολύ και δεν έβλεπα πουθενά διέξοδο, μπορεί και να το σκεφτόμουν. Θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση. Προσωπικά, θα επέλεγα την Αμερική, όπου έχω και συγγενείς. Προς το παρόν, δουλειά δεν έχω εδώ που είμαι, αλλά ψάχνω. Πιστεύω ότι κάτι θα βρεθεί. Αν σφίξουν πολύ τα πράγματα, πιστεύω ότι, όντως, ο κόσμος θα αρχίσει να φεύγει από την Ελλάδα».

Κώστας Κ., 30 ετών

«Δεν πιστεύω ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση»

«Ήμουν στις ΗΠΑ και επέστρεψα στην Καλαμάτα πρόσφατα. Συγκρίνοντας τις Ηνωμένες Πολιτείες με την Ελλάδα, θα έλεγα ότι στην Αμερική είναι ωραία για να βγάζεις λεφτά και στην Ελλάδα είναι ωραία για να τα χαλάς. Στην Ελλάδα έχω δουλειά. Αν δεν είχα, ίσως και να το σκεφτόμουν να γυρίσω στις ΗΠΑ. Δεν πιστεύω γενικά ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση της χώρας».

Α.Χ, γυναίκα, 40 ετών

«Αναζητώ την ευκαιρία για να
μπορέσω να φύγω από τη χώρα»

«Έχεις εισιτήριο; Το σκέφτομαι έντονα να φύγω από την Ελλάδα και να πάω στο εξωτερικό. Βέβαια, είναι πολλές οι ανάγκες και οι καταστάσεις που με κρατάνε εδώ, αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι η διαφυγή από την όλη κατάσταση. Αν δε φύγεις, δεν μπορείς να ξεφύγεις από όλο αυτό που σε περιβάλλει. Από την κρίση, την οικονομία, από πολλά πράγματα. Αυτή τη στιγμή, αναζητώ την ευκαιρία για να μπορέσω να φύγω από τη χώρα. Θα προτιμήσω χώρες με σταθερή ζωή και καλό μισθό».

Χρήστος Βεριβάκης

«Αν κάτσουμε εδώ, δεν έχουμε μέλλον»

«Δεν το σκέφτομαι προσωπικά να φύγω στο εξωτερικό, αλλά είναι σίγουρα μια εύκολη λύση για τον κόσμο που έχει προβλήματα. Υπάρχει η κρίση και δεν πιστεύω ότι είναι εύκολο να βρει δουλειά έξω. Κάθε αρχή και δύσκολη, αλλά αν κάτσουμε εδώ δεν έχουμε μέλλον. Πιστεύω ότι έξω μπορείς να έχεις ελπίδα, είναι καλύτερα τα πράγματα. Εγώ, προς το παρόν, έχω δουλειά. Στο μεροκάματο. Δεν υπάρχουν δουλειές πολλές, ό,τι μπορούμε, αγώνας».

Κοσμάς Ξυπόλητος

«Στην Ελλάδα δεν υπάρχει τίποτα»

«Εγώ σίγουρα θα το σκεφτόμουν να φύγω για το εξωτερικό. Ήδη έχω προγραμματίσει και τα δύο μου παιδιά να μείνουν στο εξωτερικό. Δε μας μένει τίποτα εδώ πέρα, ξεπουλημένα είναι όλα. Ο ένας μου γιος θα πάει Αμερική και ο άλλος Αγγλία. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μέλλον, δεν υπάρχει τίποτα. Έχουν ισοπεδωθεί τα πάντα στην κυριολεξία. Ήδη έχει ξεκινήσει το κύμα μετανάστευσης από την Ελλάδα προς το εξωτερικό. Αν διαβάζετε σε blog και στο ίντερνετ, ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών από 25 ετών μέχρι 30 ψάχνουν για δουλειά στο εξωτερικό».

Γιώργος Μπαλίκος

«Καταλαβαίνω αυτούς που το κάνουν»

«Αυτό που ακούγεται είναι ότι, επειδή δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας και επικρατεί ανασφάλεια γενικότερα, έχει αρχίσει ο κόσμος να μεταναστεύει. Προσπαθεί να δει αν μπορεί να βρει κάτι κάπου αλλού. Δουλειά, μέλλον, ζωή. Μια καλύτερη τύχη. Εγώ, στην ηλικία που είμαι, δύσκολα θα το εξέταζα να φύγω για το εξωτερικό. Καταλαβαίνω, όμως, αυτούς που το κάνουν. Αν ήμουν πιο νέος, μπορεί να το σκεφτόμουν».

Χρήστος Μαραβάς

«Θα την αντέξουμε την κρίση»

«Όχι, δεν το σκέφτομαι. Δε θα έφευγα από τη χώρα. Βέβαια, αυτή είναι η απάντησή μου προς το παρόν. Δεν είναι η κρίση ο λόγος για τον οποίο θα έφευγα από τη χώρα. Θα την αντέξουμε την κρίση. Είμαι αισιόδοξος. Ως αρχιτέκτων έχω δουλειά στην Ελλάδα και πάει καλά. Η κρίση έχει αγγίξει όλα τα επαγγέλματα. Και το δικό μας, αλλά θα δούμε. Επιμένουμε, συνεχίζουμε και θα δείξει».

Ματίνα Σταματελοπούλου, 28 ετών

«Δεν μπορούμε να βασιστούμε σε τίποτα»

«Έχω μάθει να ζω και με λίγα. Δε θα έφευγα από τη χώρα ως λύση στην κρίση. Θα έφευγα, όμως, επειδή η ζωή εδώ έχει αρχίσει να εξαθλιώνεται και είναι μίζερη. Δεν υπάρχει τίποτα στο οποίο να μπορούμε να βασιστούμε και κάτι στο οποίο να πιστέψουμε. Δεν υπάρχουν κίνητρα σε αυτή τη χώρα, ζούμε συνεχώς με καχυποψία. Ήδη περνάω σχεδόν το μισό χρόνο στην Αγγλία».

Της Γεωργίας Οικονομοπούλου - tharrosnews.gr