Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

Δύο χρόνια καθυστέρηση στην "Ολυμπία Οδό" (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα)


Η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) θα έχει καθυστερήσεις 2 ετών.

Αυτό προέκυψε μετά τη Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που τους έχουν αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία των 5 μεγάλων αυτοκινητόδρομων της χώρας. Ένα από τα......................

σημαντικότερα νέα, ωστόσο, είναι η διάθεση τους για συζητήσουν την μείωση της τιμής των διοδίων που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων τον τελευταίο καιρό.

Το ποσοστό της μείωσης θα είναι αντικείμενο της διαπραγμάτευσης που εντάσσεται στη γενικότερη κουβέντα με το Υπουργείο Υποδομών για την αναπροσαρμογή των συμβάσεων παραχώρησης. Οι ίδιοι τόνισαν πως μέχρι σήμερα δεν έχουν κέρδη μέσω των διοδίων καθώς τα κεφάλαια για τις κατασκευές είναι αρκετά μεγαλύτερα. Ένα άλλο καλό νέο είναι πως η διαδικασία των απαλλοτριώσεων φαίνεται πως πάει καλύτερα και πλέον οι περισσότεροι χώροι είναι διαθέσιμοι αν και το πρόβλημα δεν έχει οριστικά τελειώσει.



Τέλος γεγονός είναι πως σε μερικά από τα έργα έχει παγώσει η χρηματοδότηση από τις Τράπεζες πράγμα που επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην πρόοδο τω ν έργων καθώς η απουσία «ζεστού» χρήματος επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις. Δήλωσαν πως δεν είχε προβλεφθεί η κρίση και η μείωση των διελεύσεων των ΙΧ.

Επίσημα πλέον αναγνωρίστηκαν οι καθυστερήσεις στην κατασκευή των οδικών αξόνων που όπως δηλώθηκε οφείλεται στις απαλλοτριώσεις.

Η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) θα έχει καθυστερήσεις 2 ετών.

Ανάλογες καθυστερήσεις θα υπάρξουν και στους άλλους δύο μεγάλους αυτοκινητόδρομους της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο- Άρτα- Ιωάννινα) και Κεντρική Οδός Ε-65 (Λαμία- Τρίκαλα- Εγνατία Οδός).

Δυσάρεστα τα νέα και για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας- Λάρισα- Κλειδί Ημαθίας) που θα έχουμε καθυστερήσεις ενός έτους που κατά πάσα πιθανότητα επηρεάζει και την παράδοση στις σήραγγες των Τεμπών που ήταν να παραδοθούν το Φθινόπωρο του 2012.

Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (Κόρινθος- Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος για Σπάρτη) έχει τις μικρότερες απώλειες καθώς το τμήμα μέχρι την Καλαμάτα θα παραδοθεί μέσα στους επόμενους μήνες ενώ καθυστέρηση ενός έτους θα έχουμε για τον κλάδο της Σπάρτης.