Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011

Δηλώσεις Μισθού για τις συγχωνεύεις και καταργήσεις σχολείων


Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, κ. Πέτρος Μισθός, παρέθεσε συνέντευξη τύπου στα Μ.Μ.Ε. της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ο Κ. Μισθός ναφορικά με τις συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, καταργήσεις σχολικών μονάδων, ένα θέμα που τον τελευταίο καιρό έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, ανέφερε πως δεν υπάρχει λόγος μία πάγια εγκύκλιος του Υπουργείου, που από το 1985 αποστέλλεται στις Δ/νσεις Εκπ/σης, να γίνεται μείζον θέμα συζήτησης. Τα κριτήρια, που θα ληφθούν υπόψη σε κάθε περίπτωση, θα είναι.............................

κατεξοχήν παιδαγωγικά και όχι οικονομικά. Σε όσους έχουν εικόνα της κατάστασης είναι φανερό πως συμφέρει οικονομικά να μεταφέρουμε το δάσκαλο του μονοθεσίου ή διθεσίου σχολείου προς αυτό και όχι τους μαθητές του προς μια μεγαλύτερη γειτονική σχολική μονάδα. Άρα το επιχείρημα πως οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων γίνονται για καθαρά οικονομικούς λόγους είναι σαθρό και δεν έχει καμία σχέση με την πρόθεση του Υπουργείου που στηρίζεται σε αμιγώς παιδαγωγικά κριτήρια. Σε καμία περίπτωση δεν επαγγελλόμεθα τα σχολεία «μαμούθ», όπου η παραβατικότητα βρίσκει πρόσφορο έδαφος, αλλά ούτε και τα μικρά σχολεία π.χ. Δημοτικά με 8 ή 10 μαθητές ή Γυμνάσια και Λύκεια με 20 ή 30 μαθητές, αφού είναι σαφές πως το παιδαγωγικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνο μεγάλων σχολικών μονάδων με ισχυρούς συλλόγους διδασκόντων και ανάπτυξη καινοτόμων σχεδίων και προγραμμάτων. Αυτή τη στιγμή οι κατά τόπους Δ/ντές Εκπ/σης συνεργάζονται με τους Δημάρχους, τις Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων, τις Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και τους Συλλόγους Δασκάλων και Νηπιαγωγών, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Υπάρχει ένα μεγάλο περιθώριο διαβούλευσης μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου, οπότε και θα κατατεθούν οι τελικές προτάσεις στο Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. Οι προτάσεις θα είναι απολύτως τεκμηριωμένες και κανείς μαθητής δεν πρόκειται να ταλαιπωρηθεί. Μέσα από αυτές θα προκύψει ο νέος εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η συνεργασία όλων, την οποία έχουμε μέχρι αυτή τη στιγμή. Οι κ. Δήμαρχοι συνεργάζονται μαζί μας, αλλά δέχονται αρκετές πιέσεις, πολλές φορές όχι από γονείς αλλά από φορείς με διάφορες σκοπιμότητες, που διαμορφώνουν ένα αρνητικό κλίμα. Θέλουμε να δουν την παιδαγωγική οπτική του θέματος και να μην εγκλωβιστούν σ’ αυτό το αρνητικό κλίμα. Από την άλλη δε δεχόμαστε τις θέσεις που εκφράζουν παράγοντες που θέλουν να υποκαταστήσουν τα Συνδικαλιστικά Όργανα. Σεβόμαστε τα Συνδικαλιστικά Όργανα και τις δομές της Πολιτείας και ακούμε τις προτάσεις τους.
Ο κ. Μισθός τόνισε πως το σχολείο πρέπει να γίνει ελκυστικό, ευέλικτο και να είναι ανοικτό σε όλους. Οι όποιες αλλαγές σχεδιάζονται προς όφελος μαθητών και εκπαιδευτικών και αποσκοπούν στο να χτυπηθεί η γάγγραινα της παραπαιδείας, να επιμορφωθούν οι 150.000 εκπαιδευτικοί, να ενισχυθεί το Δημόσιο Σχολείο και να αναβαθμιστεί ποιοτικά. Η προσπάθεια δε γίνεται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, αλλά για ουσιαστική αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου.

Από το Γραφείο Τύπου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης

eleftheriaonline.g