«ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΕΝΟ ΤΟΠΙΟ» θυμίζουν σε πολλά σημεία οι δρόμοι της Τριφυλίας, ιδίως στο επαρχιακό δίκτυο, που είναι σε κακό χάλι. Οι κίνδυνοι, δε, των ατυχημάτων εξαιτίας αυτών των προβλημάτων είναι αυξημένοι. Πλησιάζοντας ο χειμώνας, τα προβλήματα θα διογκώνονται και θα οξύνονται, κάνοντας τους οδηγούς να σταυροκοπιούνται για να μην τους βρει κανένα κακό.
Μπορεί κατά....................
διαστήματα και ανά περιοχή να γίνονται κάποιες παρεμβάσεις, αυτές, όμως πραγματοποιούνται, κυρίως, στο εθνικό οδικό δίκτυο. Όπου γίνονται εργασίες στο επαρχιακό δίκτυο, δεν είναι «ικανές» να λύσουν τα προβλήματα, αφού εκτελούνται, στην πλειοψηφία τους, αποσπασματικά, χωρίς τα απαιτούμενα τεχνικά έργα υποδομών…
Οι τοπικές Αρχές, χρόνια τώρα, αποστέλλουν έγγραφα προς τη Νομαρχία και τα υπουργεία, ζητώντας την υλοποίηση έργων στο οδικό δίκτυο. Η Νομαρχία, από την πλευρά της, υλοποιούσε κάποια από αυτά αλλά όχι όλα και όπως θα έπρεπε, ισχυριζόμενη πως δεν υπάρχουν επαρκείς χρηματοδοτήσεις. Από την άλλη, η Πολιτεία «μελετούσε» μεγάλους οδικούς άξονες χωρίς να δείχνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα έργα που αφορούσαν στο επαρχιακό δίκτυο. Το μεγαλύτερο τμήμα του επαρχιακού οδικού δικτύου θεωρείται πεπαλαιωμένο, ενώ σε υψηλά ποσοστά είναι κατεστραμμένο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το οδικό δίκτυο, στο μεγαλύτερο τμήμα του, έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με προδιαγραφές οδοποιίας και τεχνικά χαρακτηριστικά παλαιότερων εποχών, ενώ ακόμη και τα κονδύλια που δαπανώνται για τη συντήρησή του, δεν αρκούν για ολοκληρωμένες, σύγχρονες και ασφαλείς παρεμβάσεις. Μέχρι σήμερα, εξ όσων γνωρίζουμε, δεν έχει γίνει μία εμπεριστατωμένη επιστημονική καταγραφή της κατάστασης του επαρχιακού οδικού δικτύου της Τριφυλίας.
Τα βασικότερα προβλήματα, ωστόσο, όπως μπορεί να «δει» κανείς, είναι: η ολισθηρότητα, ιδίως σε ορεινές περιοχές, η ανεπαρκής σήμανση, η έλλειψη διαγράμμισης και φωτισμού, οι μεγάλες φθορές του οδοστρώματος (όπου αυτό υπάρχει) και, βεβαίως, οι δρόμοι που ακόμη και σήμερα είναι χωρίς ασφαλτοτάπητα…
Εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ", 02 Οκτωβρίου 2010