Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς επισκέφθηκε σήμερα τα έργα του ΥΠΕΧΩΔΕ στον Οδικό Άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα.
Μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας του έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Σήμερα επισκέφθηκα τα έργα του ΥΠΕΧΩΔΕ στον Οδικό Άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και με ικανοποίηση διαπίστωσα ότι όλος αυτός ο μεγάλος οδικός άξονας έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο.
Τα έργα γίνονται σε μήκος άνω των 100 χλμ. επί συνολικού μήκους 160 χλμ.
Συνεπώς γίνεται πραγματικότητα ένα ακόμα μεγάλο οδικό έργο εξαιρετικής σημασίας που η Πελοπόννησος περίμενε εδώ και δεκαετίες. Δημιουργούμε έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θα μας επιτρέπει στις αρχές του 2011 να διανύουμε την απόσταση Κόρινθος - Καλαμάτα σε μία ώρα και ένα τέταρτο και στο τέλος του 2011 να διανύουμε την απόσταση Κόρινθος - Σπάρτη σε μιάμιση ώρα.
Μάλιστα μέχρι τα μέσα του 2010 θα είναι έτοιμο το τμήμα Κόρινθος - Τσακώνα μήκους 120 χλμ.
Αυτός ο Οδικός Άξονας, η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου όπως την ονομάζουμε σε συνδυασμό με τον Οδικό Άξονα «Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα», του οποίου επίσης ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες κατασκευής, διαμορφώνει ένα πλήρες δίκτυο κλειστών αυτοκινητόδρομων που καλύπτει ολόκληρη την Πελοπόννησο αλλάζοντας θεαματικά τις παραμέτρους ανάπτυξής της.
Το έργο αυτό κατασκευάζεται με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, έχει προϋπολογισμό 1,1 δις ευρώ και συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους και περιλαμβάνει :
α) τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα 158 χλμ.
β) τον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο - Σπάρτη 47 χλμ
Συγκεκριμένα :
1. Γίνονται σημαντικές βελτιώσεις στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη
2. Κατασκευάζονται ως δημόσια έργα τα τμήματα Αθήναιο - Λεύκτρο και Παραδείσια-Τσακώνα συνολικού
3. Κατασκευάζονται τα υπόλοιπα τμήματα από την Τρίπολη ως την Καλαμάτα και το Τμήμα Αθήναιο - Σπάρτη από τον παραχωρησιούχο.
Αναλυτικότερα :
1. Γίνονται εργασίες ανακατασκευής και βελτίωσης σε μήκος 60 χλμ στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη. Έχουν ήδη ολοκληρωθεί εργασίες διαμόρφωσης Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) πλάτους 2,30 μέτρων), και γίνονται εργασίες προστασίας πρανών και αντιπλημμυρικά έργα και αλλαγές στηθαίων ασφαλείας. Επίσης κατασκευάζεται ο νέος Ανισόπεδος Κόμβος Αγ. Βασιλείου και ο ΣΕΑ - ΚΕΣ Νεστάνης. Σύντομα θα ξεκινήσουν τμηματικά και τα έργα ασφαλτόστρωσης.
2. Έχει ξεκινήσει και προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς η κατασκευή νέων σηράγγων στο τμήμα Κόρινθος Τρίπολη που βελτιώνουν σημαντικά την χάραξη του δρόμου : - Οι σήραγγες Στέρνας μήκους 900 μέτρων, ανά κλάδο. - Οι σήραγγες Νεοχωρίου μήκους 700 μέτρων, ανά κλάδο. - Ο δεύτερος κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου μήκους 1.460 μέτρων Σημειώνω ότι και σε όλες αυτές τις σήραγγες έχουμε ήδη κατασκευάσει περισσότερο από το 65% του έργου. .
3. Έχει ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος από τον Ανισόπεδο Κόμβο Νότιας Εισόδου Τρίπολης - σήραγγα Καλογερικού - Αθήναιο. Ξεκίνησε ήδη η διάνοιξη της σήραγγας του Καλογερικού που θα έχει μήκος 650 μέτρα ανά κλάδο.
4. Ξεπεράσαμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζαμε και προχωράει πλέον με γοργούς ρυθμός το τμήμα Αθήναιο - Σήραγγα Ραψομάτη - Λεύκτρο, μήκους 14,6 χλμ. που κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο. Έχει ολοκληρωθεί ο αριστερός κλάδος της σήραγγας Ραψομάτη καθώς και το τμήμα Μαλωτά - Λεύκτρο. Έχει ξεκινήσει η εκσκαφή του δεξιού κλάδου της σήραγγας Ραψομάτη. Το τμήμα Αθήναιο Λεύκτρο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2009.
5. Σε ότι αφορά το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα μήκους 11 χλμ, που επίσης κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο, προχωρά κανονικά και θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2010. Το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα είναι ένα πολύπαθο έργο που κατασκευάστηκε την περίοδο 1991-2000, στοιχίζοντας πολλά δις δραχμές στον έλληνα φορολογούμενο. Παρόλα αυτά ήταν ένα τεχνικό ανοσιούργημα που κατασκευάστηκε με υψηλά αναχώματα πάνω σε κατολισθαίνοντα εδάφη με αποτέλεσμα να υποστεί τεράστιες ζημιές από τις κατολισθήσεις και να τεθεί εκτός λειτουργίας τον Φεβρουάριο του 2003.
Σήμερα κατασκευάζουμε, ουσιαστικά, ένα νέο έργο. Με βάση νέα άρτια μελέτη που καταρτίσαμε, αλλάξαμε την χάραξη του δρόμου σε όλα τα επικίνδυνα για κατολίσθηση σημεία και προχωρούμε, αντί επιπόλαιων επιχωματώσεων, στην κατασκευή τεσσάρων υπερσύγχρονων γεφυρών συνολικού μήκους περίπου 1100 μέτρων. Ταυτόχρονα, προχωρούμε στην ανακατασκευή όλου του υπόλοιπου τμήματος του δρόμου.
Το έργο αυτό έχει προϋπολογισμό 110 εκ. ευρώ που προέρχονται από εθνικούς πόρους».