Απαντητική επιστολή στο δημοτικό σύμβουλο Πύλου κ. Κανάκη για την υδροδότηση της ΠΟΤΑ έστειλε χθες ο εφοπλιστής Β. Κωνσταντακόπουλος.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος Πύλου κ. Κανάκης με αφορμή την αναγγελθείσα ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου Πύλου σχετικά με τα θέματα της υδροδότησης της ΠΟΤΑ, απέστειλε επιστολή που δημοσιεύθηκε στις 13/8/2008 σε ημερήσια εφημερίδα της Καλαμάτας, στην οποία, εκτός από τα θέματα της υδροδότησης για τα οποία σημειωτέον έσπευσε να εκφράσει τις απόψεις του χωρίς να περιμένει να ενημερωθεί προηγουμένως, έθιγε και άλλα ζητήματα, ασκώντας γενικότερη και ατεκμηρίωτη, αρνητική κριτική για την ΠΟΤΑ.
Δεν είχα σκοπό να ασχοληθώ ειδικότερα με τις απόψεις του κ. Κανάκη, αφού μάλιστα με την ενημέρωση που έγινε επιτόπου αποδείχθηκε περίτρανα ότι όλα όσα αυτός υποστήριζε για τα νερά ήταν αβάσιμα.
Πλην όμως, ο κ. Κανάκης επανήλθε με νέα επιστολή που δημοσιεύθηκε στην ίδια εφημερίδα στις 21/8/2008 και έτσι με υποχρεώνει να του απαντήσω και για τα 2-3 σημεία που έθιγε με την πρώτη επιστολή του και για όλα όσα, χωρίς καμία τεκμηρίωση και με υψηλή δόση λαϊκισμού, αναφέρει στη δεύτερη.
Στην πρώτη επιστολή του, με τα εισαγωγικά μάλιστα σχόλιά του, ο κ. Κανάκης επιτίθεται στον νυν Δήμαρχο Πύλου, τον οποίο και κατηγορεί ότι «ενεργεί ως εκπρόσωπος της ΠΟΤΑ».
Δεν είναι, βεβαίως, του χαρακτήρα μου να παριστάνω το συνήγορο του νυν ή των προηγούμενων Δημάρχων της Πύλου, των Γαργαλιάνων, της Χώρας ή του Πεταλιδίου, όμως πράγματι διερωτώμαι:
δεν έχουν, άραγε, υποχρέωση όλοι οι Τοπικοί Άρχοντες να αγκαλιάζουν τις επενδύσεις εκείνες που βοηθούν σημαντικά την οικονομική ανάπτυξη του τόπου τους, όταν μάλιστα αυτές πληρούν όλες τις τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις νομιμότητας και επιπλέον γίνονται με απόλυτο σεβασμό και προς το περιβάλλον και προς την ιστορία της περιοχής;
Αν, λοιπόν, οι παραπάνω σκέψεις μου είναι σωστές, γιατί θα πρέπει ο κάθε Τοπικός Άρχοντας, που πιστεύει ότι μιας τέτοιας μορφής επένδυση θα βοηθήσει τον τόπο του και φυσικά διάκειται ευνοϊκά προς αυτήν, να υπονομεύεται ότι, δήθεν, «ενεργεί ως εκπρόσωπος του Α ή του Β επενδυτικού φορέα»;
Τέτοιες επενδύσεις σήμερα σπανίζουν και υπάρχει μεγάλος διεθνής ανταγωνισμός για την προσέλκυσή τους. Όλος ο κόσμος το ξέρει και μόνο κάποιοι που εθελοτυφλούν σαν τον κ. Κανάκη δεν το βλέπουν αυτό, προτιμώντας προφανώς δημάρχους που θα καταδιώκουν τους επενδυτές, ώστε να παραμένει ο τόπος μας καταδικασμένος στο μαρασμό και στη στασιμότητα και οι νέοι μας στην ανεργία.
Δεν καταλαβαίνω τι εννοεί ο κ. Κανάκης στο δεύτερο σχόλιό του της πρώτης επιστολής ότι «πρώτη φορά βλέπει επένδυση που να γίνεται με την κάλυψη του δημοσίου».
Μα αυτός είναι ο ρόλος του δημοσίου και για αυτό ψηφίζονται και εφαρμόζονται οι αναπτυξιακοί νόμοι.
Η δική του επαγγελματική απασχόληση δεν είχε και δεν έχει την κάλυψη του δημοσίου στο στάδιο της κατασκευής και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της επιχειρήσεώς του;
Έχει δει καμία επένδυση που να μην είναι έτσι;
Όσον αφορά στη Δημόσια Ωφέλεια της ΠΟΤΑ την οποία αμφισβητεί, ο νόμος 2545/1997 σαφώς ορίζει ότι οι ΠΟΤΑ, όπως και οι Βιομηχανικές Περιοχές, αφορούν πάντοτε δημόσια ωφέλεια.
Επίσης, η Βουλή με συντριπτική πλειοψηφία και ομοφωνία των δύο μεγάλων κομμάτων ενέκρινε την υπαγωγή της επένδυσης στον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004, χαρακτηρίζοντάς την ως έργο «με ιδιαίτερη συμβολή στην απασχόληση και τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της χώρας».
Δεν τα ξέρει αυτά ο ενημερωμένος περί τα νομικά και συνταγματικά κ. Κανάκης;
Για τα υπόλοιπα σημεία της πρώτης επιστολής που επαναλαμβάνονται και στη δεύτερη θα αναφερθώ αναλυτικά στη συνέχεια.
Όμως, για το θέμα που θίγει στο τέλος, σχετικά με την πρόσκληση και παρουσία μας στο Δημοτικό Συμβούλιο κ.τ.λ., του θυμίζω ότι, ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου Πύλου, έχω εμφανισθεί και έχω παρουσιάσει αναλυτικά τα σχέδιά μου, άλλες δύο φορές κατά το παρελθόν, επί Δημαρχοντίας Γιάννη Βρεττάκου και επί Δημαρχοντίας του αείμνηστου Δημήτρη Καρακαϊδού.
Και τώρα επανέρχομαι αναλυτικά στα θέματα που θίγονται και με τη δεύτερη επιστολή.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Ο δρόμος Πύλος — Γιάλοβα είναι εθνικός δρόμος και είναι εκτός συναλλαγής, δηλαδή απαλλοτρίωση, ούτε το ίδιο το κράτος ακόμη κι αν το θέλει δεν μπορεί να το παραχωρήσει, έτσι λέει το Σύνταγμα και οι νόμοι της χώρας μας».
Απάντηση, Δεν πρόκειται ασφαλώς για απαλλοτρίωση του εθνικού δρόμου. Όταν κατασκευαστεί η παράκαμψη, αυτή θα χαρακτηρισθεί κατά τη νόμιμη διαδικασία ως τμήμα του εθνικού δικτύου και θα παραχωρηθεί από εμάς στο Δημόσιο. Το σημερινό παλιό τμήμα, το οποίο στη συνέχεια δε θα είναι πλέον εθνικός δρόμος, θα ενσωματωθεί κατά τη νόμιμη διαδικασία στην ΠΟΤΑ. Αυτό σαφώς προβλέπεται από την αρ. 31656/21-7-05 (ΦΕΚ-766/Δ/25-7-05) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Τουριστικής Ανάπτυξης. Άλλωστε, η πρόβλεψη του κράτους είναι να κατασκευασθεί και η νέα χάραξη της εθνικής οδού Γαργαλιάνων - Πύλου - Μεθώνης, η οποία περνάει ακόμα ανατολικότερα από την παράκαμψη της ΠΟΤΑ, οπότε και πάλι το εντός της ΠΟΤΑ τμήμα θα πάψει να είναι εθνική οδός. Αν η νέα αυτή Εθνική οδός είχε κατασκευασθεί από χρόνια τώρα, όπως όφειλε να είχε κάνει το κράτος, δε θα χρειαζόταν να κατασκευάζουμε τώρα εμείς με δικές μας δαπάνες την παράκαμψη.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Ο δρόμος Πύλος — Γιάλοβα είναι εθνικός δρόμος και είναι εκτός συναλλαγής, δηλαδή απαλλοτρίωση, ούτε το ίδιο το κράτος ακόμη κι αν το θέλει δεν μπορεί να το παραχωρήσει, έτσι λέει το Σύνταγμα και οι νόμοι της χώρας μας».
Απάντηση, Δεν πρόκειται ασφαλώς για απαλλοτρίωση του εθνικού δρόμου. Όταν κατασκευαστεί η παράκαμψη, αυτή θα χαρακτηρισθεί κατά τη νόμιμη διαδικασία ως τμήμα του εθνικού δικτύου και θα παραχωρηθεί από εμάς στο Δημόσιο. Το σημερινό παλιό τμήμα, το οποίο στη συνέχεια δε θα είναι πλέον εθνικός δρόμος, θα ενσωματωθεί κατά τη νόμιμη διαδικασία στην ΠΟΤΑ. Αυτό σαφώς προβλέπεται από την αρ. 31656/21-7-05 (ΦΕΚ-766/Δ/25-7-05) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Τουριστικής Ανάπτυξης. Άλλωστε, η πρόβλεψη του κράτους είναι να κατασκευασθεί και η νέα χάραξη της εθνικής οδού Γαργαλιάνων - Πύλου - Μεθώνης, η οποία περνάει ακόμα ανατολικότερα από την παράκαμψη της ΠΟΤΑ, οπότε και πάλι το εντός της ΠΟΤΑ τμήμα θα πάψει να είναι εθνική οδός. Αν η νέα αυτή Εθνική οδός είχε κατασκευασθεί από χρόνια τώρα, όπως όφειλε να είχε κάνει το κράτος, δε θα χρειαζόταν να κατασκευάζουμε τώρα εμείς με δικές μας δαπάνες την παράκαμψη.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Η παράκαμψη στην περιοχή της Γιάλοβας είναι παράνομη διότι ο συγκεκριμένος δρόμος ξεκινά από δημοτική περιουσία και χωρίς να έχει παρθεί καμία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να παραχωρηθεί σε κανέναν, ο δήμαρχος κλείνει τα μάτια προς όφελος του συγκεκριμένου επενδυτή».
Απάντηση, Η παράκαμψη της ΠΟΤΑ δεν ξεκινάει από καμία δημοτική περιουσία, όπως ανακριβώς ισχυρίζεται ο κ. Κανάκης αλλά από την πρώην ιδιοκτησία Πολλάλη, που αγοράσαμε με σοβαρή δαπάνη μας και ήδη δεσμεύουμε μεγάλο μέρος της για να αποκτήσει ο δρόμος στο σημείο αυτό την απαιτούμενη καμπυλότητα. Στη συνέχεια, ο δρόμος περνάει εξ ολοκλήρου μέσα σε ιδιοκτησίες που έχουμε αγοράσει.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Εάν λοιπόν πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη παράκαμψη, θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα, θα αυξηθεί η απόσταση μετακίνησης με συνέπεια τη χρονική αλλά και την οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων και δημιουργεί πιθανότατα δυσχέρειες στην εξυπηρέτησή τους, αφού πολλές φορές η μετακίνηση (π.χ. κατά την μετάβαση στα σχολεία) πρέπει να είναι χρονικά ακριβής».
Απάντηση, Ο κ. Κανάκης ανακαλύπτει τεράστια προβλήματα από την κατασκευή της παράκαμψης. Φαίνεται ότι είναι ικανοποιημένος από τη σημερινή χάραξη του δρόμου με τις εξαιρετικά επικίνδυνες στροφές. Στην πρώτη επιστολή προσδιορίζει, μάλιστα, ότι θα υπάρξει, τάχα, χρονοκαθυστέρηση 10 λεπτών στη διαδρομή Γιάλοβας - Πύλου. Όμως, όλα αυτά στερούνται σοβαρότητας. Η διαδρομή από ΤΡΑΝΣΤΕΚΟΜ μέχρι ΜΗΔΕΝ είναι σήμερα δύο χιλιόμετρα περίπου. Με τη νέα χάραξη θα γίνει 3,5 χλμ. αλλά ασφαλέστερη, με πολύ καλύτερες κλίσεις ικανοποιητικό πλάτος και χωρίς στροφές. Έτσι, με ταχύτητα 70 χλμ. την ώρα (που είναι λογική) ο χρόνος διαδρομής θα είναι 3 λεπτά περίπου. Στην παλιά διαδρομή έγιναν επανειλημμένες μετρήσεις και χωρίς να υπάρχει μπροστά κανένα εμπόδιο (φορτηγό, τρακτέρ κ.λπ.), ο ελάχιστος χρόνος, λόγω των στροφών και του μικρού πλάτους, ήταν 2,5 λεπτά. Συνεπώς, μιλάμε για καθυστέρηση μισού λεπτού. Θα δημιουργήσει αυτό πρόβλημα στα παιδιά του σχολείου; Από την άλλη πλευρά, με τη νέα χάραξη όλες οι άλλες διαδρομές (από Γιάλοβα και Τριφυλία προς Καλαμάτα και αντιστρόφως) ελαττώνονται κατά 1,5 χλμ. περίπου και καταργούνται οι στροφές, οπότε το χρονικό κέρδος είναι πολύ μεγαλύτερο, χωρίς να μιλήσει κανείς για το κέρδος από την πλευρά της ασφάλειας. Άλλωστε και όταν γίνει ο οριστικός νέος εθνικός δρόμος, θα ακολουθεί διαδρομή ανάλογη με αυτή της παράκαμψης Επίσης, για να κατασκευάσουμε την παράκαμψη και τα άλλα έργα μας δεν έχουμε καταργήσει κανέναν αγροτικό δρόμο, αντίθετα τους έχουμε βελτιώσει και έχουμε ανοίξει και νέες προσβάσεις, ώστε να εξυπηρετούνται απόλυτα οι δυο - τρεις ξένοι ιδιοκτήτες που βρίσκονται εντός της ΠΟΤΑ. Αν κάπου λόγω των έργων υπάρχει ανάγκη κάποιας παρέκκλισης, αυτή αποκαθίσταται αμέσως μετά την εκτέλεση των έργων.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Οι κάτοικοι δε θα έχουν πλέον πρόσβαση στις παραλίες παρά μόνο οι τουρίστες που θα μένουν στην ΠΟΤΑ θα μπορούν να γευτούν τις όμορφες ακρογιαλιές μας. Σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους μας, κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει στον πολίτη να έχει πρόσβαση στις παραλίες».
Απάντηση, Δεν καταργείται καμία πρόσβαση στην παραλία και τηρούνται κατά γράμμα όλες οι διατάξεις περί αιγιαλού και παραλίας, παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη παραλία ουδέποτε είχε λουόμενους. Άλλωστε, έχουμε δηλώσει ότι είμαστε ανοικτοί σε κάθε πρόταση του Δήμου για δημιουργία παραλιακού πεζόδρομου (εφόσον εξασφαλιστούν οι απαραίτητες άδειες) που να συνδέει την παραλία της ΠΟΤΑ με τη Μαρίνα Πύλου, ώστε εύκολα και οι κάτοικοι της Πύλου να επισκέπτονται την ΠΟΤΑ και οι πελάτες της ΠΟΤΑ την Πύλο και να δημιουργηθεί ένας ωραίος χώρος περιπάτου. Επίσης, ας σταματήσει επιτέλους αυτή η νοοτροπία ορισμένων ότι μόνο οι «κακοί» τουρίστες θα έχουν πρόσβαση στην παραλία και όχι οι «καλοί» κάτοικοι. Ευτυχώς η Ελλάδα μας και ειδικότερα η Μεσσηνία έχουν παραλίες για όλους και πιστεύουμε ότι οι κάτοικοι καλύτερα θα «γεύονται» τις παραλίες μαζί με τους τουρίστες, που θα τους φέρνουν το συνάλλαγμα και θα βελτιώνουν το βιοτικό τους επίπεδο, παρά μόνοι τους και χωρίς οικονομική ανάπτυξη. Η αντίθετη άποψη εξυπηρετεί μόνο τους βολεμένους.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Η Γιάλοβα είναι μια περιοχή που δεν χρειάζεται την ΠΟΤΑ για να αναπτυχθεί. Οι ντόπιοι επιχειρηματίες καθώς και οι απλοί πολίτες καταφέρνουν πάντα να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε δραστηριότητα για το καλό του τόπου τους. Είναι ένας οικισμός ραγδαία αναπτυσσόμενος στον οποίο δραστηριοποιούνται επαγγελματικά δεκάδες επιχειρηματίες και αυτή η επένδυση θα έχει σαν αποτέλεσμα την άμεση αρνητική επιρροή στα επαγγέλματά τους, με κίνδυνο το μαρασμό αυτών αλλά και του οικισμού ολόκληρου, αφού οι τουρίστες που θα διαμένουν στην ΠΟΤΑ, η οποία θα τους παρέχει τα πάντα, δε θα έχουν λόγο να βγουν εκτός».
Απάντηση, Η Γιάλοβα κατά τον κ. Κανάκη δε χρειάζεται την ΠΟΤΑ για να αναπτυχθεί. Το ερώτημα είναι γιατί η ανάπτυξη δεν υπήρξε τόσο καιρό και μόνο τώρα που άρχισαν τα έργα και υπάρχει η προοπτική λειτουργίας της ΠΟΤΑ έχει πραγματικά αλλάξει όψη με καλόγουστες και σωστές εγκαταστάσεις /επενδύσεις. Η επένδυση της ΠΟΤΑ έχει ευεργετικές επιπτώσεις στη Γιάλοβα και στην όλη περιοχή, στην οικονομική ανάπτυξη και στη δημιουργία νέων επαγγελμάτων και νέων θέσεων εργασίας όπως το έχουν δείξει εμπεριστατωμένες μελέτες πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Άλλωστε, άλλοι ομοϊδεάτες του κ. Κανάκη σε πρόσφατες ανακοινώσεις τους διαπιστώνουν την λόγω της ΠΟΤΑ ανάπτυξη και την κρίνουν μάλιστα αρνητικά («…άνοιξαν φέτος 16 νέα εστιατόρια στη Γιάλοβα μετατρέποντας τους κατοίκους σε μεταπράτες οικονομικού κέρδους…»). Ας αποφασίσουν ο κ. Κανάκης και οι ομοϊδεάτες του τι, τελικά, πιστεύουν και τι θέλουν. Όσον αφορά στο παραμύθι (που το έχουν πει και άλλοι), ότι δήθεν θέλουμε οι πελάτες μας να παραμένουν συνεχώς μέσα στην ΠΟΤΑ, πρέπει κάποτε να σταματήσει, γιατί αποπροσανατολίζει και το μέσο κάτοικο και επιχειρηματία της περιοχής σχετικά με τα μελλοντικά του σχέδια. Το δηλώνουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι οι κατηγορίες των πελατών που θα έρχονται στην ΠΟΤΑ δε «μαντρώνονται». Σύμφωνα με τις διεθνείς στατιστικές, από τα 8 γεύματά τους τα 5 γίνονται εκτός ξενοδοχείου (όταν βέβαια υπάρχουν οι προϋποθέσεις, και πιστεύουμε ότι στη Γιάλοβα και στην Πύλο υπάρχουν καλοί επιχειρηματίες για να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις αυτές). Αν θέλαμε ξενοδοχείο ΑLL INCLUSIVE θα κάναμε μια φτηνοκατασκευή και σε πολύ μικρότερη έκταση. Όσοι λένε αβασάνιστα τέτοια πράγματα, ας πάνε να δούνε σε άλλα μέρη της Ελλάδας τα ξενοδοχεία ΑLL INCLUSIVE αν έχουν καμία σχέση με αυτό που κάνουμε εμείς και ας πάψουν να μπερδεύουν τον κόσμο. Ειλικρινά, το παραπάνω σχόλιο του κ. Κανάκη μπέρδεψε και εμένα, φάσκει και αντιφάσκει, και νομίζω και όποιον το διαβάσει προσεκτικά.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Αυτή τη στιγμή ο συγκεκριμένος επενδυτής χρηματοδοτεί το Πανεπιστήμιο της Κρήτης και κάνουν στην περιοχή ερευνητικές γεωτρήσεις βάθους 2.500 χλμ., βρίσκουν τα υπόγεια ύδατα, εξοπλίζουν τις γεωτρήσεις και μετά θα έρθει η Πολιτεία απλόχερα να δώσει τις απαραίτητες άδειες για να ποτίσει τα γκαζόν στα περίφημα γκολφ. Αυτό είναι πρόκληση για τους πολίτες της τοπικής κοινωνίας όταν τα μισά δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου Πύλου εξυπηρετούν τις ανάγκες τους με νερό κουβαλητό από υδροφόρες».
Απάντηση, Στην πρόσφατη ενημέρωση που έγινε στην Πύλο, έγινε κατανοητό από όλους που παραβρέθηκαν (Δημοτικοί σύμβουλοι, δημοσιογράφοι κ.λπ.) ότι το πρόβλημα της άρδευσης του γκολφ έχει λυθεί οριστικά για την επένδυσή μας με την κατασκευή της λιμνοδεξαμενής και την αποθήκευση νερού που προέρχεται από μικρό τμήμα από τα περισσεύματα της ροής του ποταμού, σε εποχές που το ποτάμι αυτό έχει νερά, το οποίο αλλιώς θα χανόταν στη θάλασσα. Έτσι, δε θα χρησιμοποιηθεί καθόλου νερό από γεωτρήσεις, ενώ αν αντί του γκολφ είχαν καλλιεργηθεί σε παραλιακό χώρο 200 στρέμματα τριφύλλι θα κατανάλωναν τις ίδιες ποσότητες νερού και θα ποτίζονταν από γεωτρήσεις, αφού θα ήταν αγροτική καλλιέργεια. Όμως, ο κ. Κανάκης επανέρχεται στο ίδιο θέμα λέγοντας και πάλι ανακρίβειες, ενώ αν είχε πραγματικά ενδιαφέρον να μάθει για τα νερά, θα είχε κάνει τον κόπο να έρθει στην παρουσίαση.Τις εκτεταμένες ερευνητικές γεωτρήσεις που κάνουμε με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και με μεγάλη δαπάνη μας, όπως και άλλες εκτεταμένες μελέτες για τα επιφανειακά νερά που κάνουμε και που στοιχίζουν και αυτές αρκετά, τις κάνουμε για να προσδιορισθούν όλοι οι υδατικοί πόροι της περιοχής, ώστε με τρόπο επιστημονικά τεκμηριωμένο οι αρμόδιες Αρχές να θεσπίσουν τα πλέον κατάλληλα μέτρα για την ολοκληρωμένη διαχείριση του υδάτινου δυναμικού ολόκληρης της περιοχής. Έτσι, θα λυθεί οριστικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι της περιοχής στην υδροδότησή τους και, φυσικά, και η ΠΟΤΑ, αλλά και θα εξασφαλιστεί η προστασία των υδατικών πόρων.Ελπίζουμε ότι θα συμβάλουμε ώστε του χρόνου κανένα διαμέρισμα του Δήμου Πύλου να μην έχει πρόβλημα λειψυδρίας, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν οφείλεται στην ΠΟΤΑ, αφού η ΠΟΤΑ Πύλου δεν έχει ακόμα αρχίσει να καταναλώνει νερό. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι και στο παρελθόν και προτού υπάρξει η προοπτική της ΠΟΤΑ, για να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι, έχω χρηματοδοτήσει γεωτρήσεις και έργα υδροδότησης στου Ρωμανού, στου Κυνηγού, στην Καρποφόρα και σε άλλα μέρη. Πρέπει να κατηγορηθώ και για αυτές τις ενέργειές μου ή ισχύει εδώ το «και δαρμένος και κερατάς»;
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Στη Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών έχουν πραγματοποιηθεί πολύ μεγαλύτερες τουριστικές μονάδες χωρίς όμως να έχει επιτραπεί στους επενδυτές η παραχώρηση ατελείωτων χιλιομέτρων παραλίας, η κατάργηση εθνικών δρόμων, η στέρηση νερού από ολόκληρα χωριά και η απομόνωση των ντόπιων».
Απάντηση, Τη νομοθεσία που ισχύει στη Φλόριντα και στην Καλιφόρνια την ξέρω πολύ καλύτερα από τον κ. Κανάκη και θα του συνιστούσα να επισκεφθεί αυτές τις περιοχές και να μιλήσει με τους τοπικούς άρχοντες για να καταλάβει πώς αντιμετωπίζονται εκεί οι επενδύσεις και να σταματήσει να λέει… ανακρίβειες.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Αξιοπερίεργο είναι τι κάνει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και ο νομάρχης, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ο δήμαρχος; Δεν γνώριζαν τίποτα; Περίμεναν τις αντιδράσεις των πολιτών; Πιστεύουμε ότι η Πολιτεία θα πρέπει να ασχοληθεί πιο σοβαρά με το θέμα και να ξανασκεφτεί τις κινήσεις της, έτσι ώστε να αποφύγει την διατάραξη των κοινωνικών ισορροπιών της περιοχής και η ανάπτυξή της να γίνει για το συμφέρον όλων των κατοίκων».
Απάντηση, Τι το φοβερό έχουν κάνει η Νομαρχιακή και η Τοπική Αυτοδιοίκηση για μας εκτός από γνωμοδοτήσεις ή αδειοδοτήσεις σε νόμιμα αιτήματά μας; Τα έργα υποδομής που τα κάνουμε μόνοι μας (δρόμους, αγωγούς υδροδότησης κ.λπ.) ή και έργα που εξυπηρετούν μόνο τους Δήμους και όχι εμάς, τα οποία χρηματοδοτούμε εμείς (Μελέτες, δρόμους, κοινωφελή κτίρια κ.λπ.) προκειμένου να συμβάλλουμε στην ταχύτερη ανάπτυξη των υποδομών της περιοχής και αυτό το κάνουμε όχι γιατί περιμένουμε κάτι, αλλά γιατί νοιώθουμε ότι αυτό επιβάλλει η κοινωνική μας ευθύνη. Και τέλος, τη διατάραξη των «κοινωνικών ισορροπιών» δεν την προκαλούν οι επενδύσεις και η ανάπτυξη, αλλά η παραπληροφόρηση του κόσμου που γίνεται από κάποιους για προσωπική προβολή και για να δουν το όνομά τους στην εφημερίδα.
Τελειώνοντας, θα σημειώσω ότι αναρωτήθηκα πολλές φορές μετά τις επιστολές του κ. Κανάκη τι ήταν αυτό που τον έκανε να αλλάξει άποψη σχετικά με την ΠΟΤΑ κατά 180 μοίρες τον τελευταίο καιρό, όταν μάλιστα όσες φορές τον είχα συναντήσει δε μου είχε αναφέρει κάτι το αρνητικό, τουναντίον. Για το λόγο αυτό του τηλεφώνησα μετά την πρώτη επιστολή του αλλά δεν τον βρήκα και παρ’ όλο που άφησα μήνυμα, δε μου απάντησε. Έτσι μένω με την απορία: Για ποιο λόγο ο κ. Κανάκης άλλαξε στάση ξεχνώντας ότι ουδέποτε μέχρι σήμερα πρόβαλε κάποια ένσταση εναντίον της ΠΟΤΑ όταν έγιναν σχετικές συζητήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο; Πότε και πώς «ανακάλυψε» τα ανύπαρκτα «προβλήματα» για τα οποία κατηγορεί σήμερα όψιμα την ΠΟΤΑ; Τώρα ανακάλυψε την παράκαμψη στη περιοχή της Γιάλοβας όταν είναι γνωστό πάνω από μια δεκαετία (μελέτες παράκαμψης Πύλου); Επίσης, τις περιβαλλοντικές και τεχνικές άδειες για την παράκαμψη τις έχουμε πάρει σχεδόν πέντε χρόνια. Διερωτώμαι, γιατί συνεχίζει; Είναι, άραγε, λόγοι πολιτικοί; Ή έπεσε θύμα ο κ. Κανάκης «τείνων ευήκοον ους» σε όσα διαδίδουν ανταγωνιστές μας διαβλέποντας ότι με την επένδυσή μας αλλάζουν τα τουριστικά δεδομένα στην ανταγωνιστική γι’ αυτούς Μεσσηνία; Ή είναι η πρώτη έκφραση τοπικών, προσωπικών ή δημοτικών αντιπαραθέσεων; Ή είναι, τελικά, η έκφραση του φόβου που πολλοί έχουν μπροστά σε κάθε τι σημαντικό που φέρνει αλλαγές;Αν είναι το τελευταίο, εκτιμώ ότι τον καθησυχάσαμε.
Απάντηση, Η παράκαμψη της ΠΟΤΑ δεν ξεκινάει από καμία δημοτική περιουσία, όπως ανακριβώς ισχυρίζεται ο κ. Κανάκης αλλά από την πρώην ιδιοκτησία Πολλάλη, που αγοράσαμε με σοβαρή δαπάνη μας και ήδη δεσμεύουμε μεγάλο μέρος της για να αποκτήσει ο δρόμος στο σημείο αυτό την απαιτούμενη καμπυλότητα. Στη συνέχεια, ο δρόμος περνάει εξ ολοκλήρου μέσα σε ιδιοκτησίες που έχουμε αγοράσει.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Εάν λοιπόν πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη παράκαμψη, θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα, θα αυξηθεί η απόσταση μετακίνησης με συνέπεια τη χρονική αλλά και την οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων και δημιουργεί πιθανότατα δυσχέρειες στην εξυπηρέτησή τους, αφού πολλές φορές η μετακίνηση (π.χ. κατά την μετάβαση στα σχολεία) πρέπει να είναι χρονικά ακριβής».
Απάντηση, Ο κ. Κανάκης ανακαλύπτει τεράστια προβλήματα από την κατασκευή της παράκαμψης. Φαίνεται ότι είναι ικανοποιημένος από τη σημερινή χάραξη του δρόμου με τις εξαιρετικά επικίνδυνες στροφές. Στην πρώτη επιστολή προσδιορίζει, μάλιστα, ότι θα υπάρξει, τάχα, χρονοκαθυστέρηση 10 λεπτών στη διαδρομή Γιάλοβας - Πύλου. Όμως, όλα αυτά στερούνται σοβαρότητας. Η διαδρομή από ΤΡΑΝΣΤΕΚΟΜ μέχρι ΜΗΔΕΝ είναι σήμερα δύο χιλιόμετρα περίπου. Με τη νέα χάραξη θα γίνει 3,5 χλμ. αλλά ασφαλέστερη, με πολύ καλύτερες κλίσεις ικανοποιητικό πλάτος και χωρίς στροφές. Έτσι, με ταχύτητα 70 χλμ. την ώρα (που είναι λογική) ο χρόνος διαδρομής θα είναι 3 λεπτά περίπου. Στην παλιά διαδρομή έγιναν επανειλημμένες μετρήσεις και χωρίς να υπάρχει μπροστά κανένα εμπόδιο (φορτηγό, τρακτέρ κ.λπ.), ο ελάχιστος χρόνος, λόγω των στροφών και του μικρού πλάτους, ήταν 2,5 λεπτά. Συνεπώς, μιλάμε για καθυστέρηση μισού λεπτού. Θα δημιουργήσει αυτό πρόβλημα στα παιδιά του σχολείου; Από την άλλη πλευρά, με τη νέα χάραξη όλες οι άλλες διαδρομές (από Γιάλοβα και Τριφυλία προς Καλαμάτα και αντιστρόφως) ελαττώνονται κατά 1,5 χλμ. περίπου και καταργούνται οι στροφές, οπότε το χρονικό κέρδος είναι πολύ μεγαλύτερο, χωρίς να μιλήσει κανείς για το κέρδος από την πλευρά της ασφάλειας. Άλλωστε και όταν γίνει ο οριστικός νέος εθνικός δρόμος, θα ακολουθεί διαδρομή ανάλογη με αυτή της παράκαμψης Επίσης, για να κατασκευάσουμε την παράκαμψη και τα άλλα έργα μας δεν έχουμε καταργήσει κανέναν αγροτικό δρόμο, αντίθετα τους έχουμε βελτιώσει και έχουμε ανοίξει και νέες προσβάσεις, ώστε να εξυπηρετούνται απόλυτα οι δυο - τρεις ξένοι ιδιοκτήτες που βρίσκονται εντός της ΠΟΤΑ. Αν κάπου λόγω των έργων υπάρχει ανάγκη κάποιας παρέκκλισης, αυτή αποκαθίσταται αμέσως μετά την εκτέλεση των έργων.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Οι κάτοικοι δε θα έχουν πλέον πρόσβαση στις παραλίες παρά μόνο οι τουρίστες που θα μένουν στην ΠΟΤΑ θα μπορούν να γευτούν τις όμορφες ακρογιαλιές μας. Σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους μας, κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει στον πολίτη να έχει πρόσβαση στις παραλίες».
Απάντηση, Δεν καταργείται καμία πρόσβαση στην παραλία και τηρούνται κατά γράμμα όλες οι διατάξεις περί αιγιαλού και παραλίας, παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη παραλία ουδέποτε είχε λουόμενους. Άλλωστε, έχουμε δηλώσει ότι είμαστε ανοικτοί σε κάθε πρόταση του Δήμου για δημιουργία παραλιακού πεζόδρομου (εφόσον εξασφαλιστούν οι απαραίτητες άδειες) που να συνδέει την παραλία της ΠΟΤΑ με τη Μαρίνα Πύλου, ώστε εύκολα και οι κάτοικοι της Πύλου να επισκέπτονται την ΠΟΤΑ και οι πελάτες της ΠΟΤΑ την Πύλο και να δημιουργηθεί ένας ωραίος χώρος περιπάτου. Επίσης, ας σταματήσει επιτέλους αυτή η νοοτροπία ορισμένων ότι μόνο οι «κακοί» τουρίστες θα έχουν πρόσβαση στην παραλία και όχι οι «καλοί» κάτοικοι. Ευτυχώς η Ελλάδα μας και ειδικότερα η Μεσσηνία έχουν παραλίες για όλους και πιστεύουμε ότι οι κάτοικοι καλύτερα θα «γεύονται» τις παραλίες μαζί με τους τουρίστες, που θα τους φέρνουν το συνάλλαγμα και θα βελτιώνουν το βιοτικό τους επίπεδο, παρά μόνοι τους και χωρίς οικονομική ανάπτυξη. Η αντίθετη άποψη εξυπηρετεί μόνο τους βολεμένους.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Η Γιάλοβα είναι μια περιοχή που δεν χρειάζεται την ΠΟΤΑ για να αναπτυχθεί. Οι ντόπιοι επιχειρηματίες καθώς και οι απλοί πολίτες καταφέρνουν πάντα να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε δραστηριότητα για το καλό του τόπου τους. Είναι ένας οικισμός ραγδαία αναπτυσσόμενος στον οποίο δραστηριοποιούνται επαγγελματικά δεκάδες επιχειρηματίες και αυτή η επένδυση θα έχει σαν αποτέλεσμα την άμεση αρνητική επιρροή στα επαγγέλματά τους, με κίνδυνο το μαρασμό αυτών αλλά και του οικισμού ολόκληρου, αφού οι τουρίστες που θα διαμένουν στην ΠΟΤΑ, η οποία θα τους παρέχει τα πάντα, δε θα έχουν λόγο να βγουν εκτός».
Απάντηση, Η Γιάλοβα κατά τον κ. Κανάκη δε χρειάζεται την ΠΟΤΑ για να αναπτυχθεί. Το ερώτημα είναι γιατί η ανάπτυξη δεν υπήρξε τόσο καιρό και μόνο τώρα που άρχισαν τα έργα και υπάρχει η προοπτική λειτουργίας της ΠΟΤΑ έχει πραγματικά αλλάξει όψη με καλόγουστες και σωστές εγκαταστάσεις /επενδύσεις. Η επένδυση της ΠΟΤΑ έχει ευεργετικές επιπτώσεις στη Γιάλοβα και στην όλη περιοχή, στην οικονομική ανάπτυξη και στη δημιουργία νέων επαγγελμάτων και νέων θέσεων εργασίας όπως το έχουν δείξει εμπεριστατωμένες μελέτες πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Άλλωστε, άλλοι ομοϊδεάτες του κ. Κανάκη σε πρόσφατες ανακοινώσεις τους διαπιστώνουν την λόγω της ΠΟΤΑ ανάπτυξη και την κρίνουν μάλιστα αρνητικά («…άνοιξαν φέτος 16 νέα εστιατόρια στη Γιάλοβα μετατρέποντας τους κατοίκους σε μεταπράτες οικονομικού κέρδους…»). Ας αποφασίσουν ο κ. Κανάκης και οι ομοϊδεάτες του τι, τελικά, πιστεύουν και τι θέλουν. Όσον αφορά στο παραμύθι (που το έχουν πει και άλλοι), ότι δήθεν θέλουμε οι πελάτες μας να παραμένουν συνεχώς μέσα στην ΠΟΤΑ, πρέπει κάποτε να σταματήσει, γιατί αποπροσανατολίζει και το μέσο κάτοικο και επιχειρηματία της περιοχής σχετικά με τα μελλοντικά του σχέδια. Το δηλώνουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι οι κατηγορίες των πελατών που θα έρχονται στην ΠΟΤΑ δε «μαντρώνονται». Σύμφωνα με τις διεθνείς στατιστικές, από τα 8 γεύματά τους τα 5 γίνονται εκτός ξενοδοχείου (όταν βέβαια υπάρχουν οι προϋποθέσεις, και πιστεύουμε ότι στη Γιάλοβα και στην Πύλο υπάρχουν καλοί επιχειρηματίες για να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις αυτές). Αν θέλαμε ξενοδοχείο ΑLL INCLUSIVE θα κάναμε μια φτηνοκατασκευή και σε πολύ μικρότερη έκταση. Όσοι λένε αβασάνιστα τέτοια πράγματα, ας πάνε να δούνε σε άλλα μέρη της Ελλάδας τα ξενοδοχεία ΑLL INCLUSIVE αν έχουν καμία σχέση με αυτό που κάνουμε εμείς και ας πάψουν να μπερδεύουν τον κόσμο. Ειλικρινά, το παραπάνω σχόλιο του κ. Κανάκη μπέρδεψε και εμένα, φάσκει και αντιφάσκει, και νομίζω και όποιον το διαβάσει προσεκτικά.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Αυτή τη στιγμή ο συγκεκριμένος επενδυτής χρηματοδοτεί το Πανεπιστήμιο της Κρήτης και κάνουν στην περιοχή ερευνητικές γεωτρήσεις βάθους 2.500 χλμ., βρίσκουν τα υπόγεια ύδατα, εξοπλίζουν τις γεωτρήσεις και μετά θα έρθει η Πολιτεία απλόχερα να δώσει τις απαραίτητες άδειες για να ποτίσει τα γκαζόν στα περίφημα γκολφ. Αυτό είναι πρόκληση για τους πολίτες της τοπικής κοινωνίας όταν τα μισά δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου Πύλου εξυπηρετούν τις ανάγκες τους με νερό κουβαλητό από υδροφόρες».
Απάντηση, Στην πρόσφατη ενημέρωση που έγινε στην Πύλο, έγινε κατανοητό από όλους που παραβρέθηκαν (Δημοτικοί σύμβουλοι, δημοσιογράφοι κ.λπ.) ότι το πρόβλημα της άρδευσης του γκολφ έχει λυθεί οριστικά για την επένδυσή μας με την κατασκευή της λιμνοδεξαμενής και την αποθήκευση νερού που προέρχεται από μικρό τμήμα από τα περισσεύματα της ροής του ποταμού, σε εποχές που το ποτάμι αυτό έχει νερά, το οποίο αλλιώς θα χανόταν στη θάλασσα. Έτσι, δε θα χρησιμοποιηθεί καθόλου νερό από γεωτρήσεις, ενώ αν αντί του γκολφ είχαν καλλιεργηθεί σε παραλιακό χώρο 200 στρέμματα τριφύλλι θα κατανάλωναν τις ίδιες ποσότητες νερού και θα ποτίζονταν από γεωτρήσεις, αφού θα ήταν αγροτική καλλιέργεια. Όμως, ο κ. Κανάκης επανέρχεται στο ίδιο θέμα λέγοντας και πάλι ανακρίβειες, ενώ αν είχε πραγματικά ενδιαφέρον να μάθει για τα νερά, θα είχε κάνει τον κόπο να έρθει στην παρουσίαση.Τις εκτεταμένες ερευνητικές γεωτρήσεις που κάνουμε με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και με μεγάλη δαπάνη μας, όπως και άλλες εκτεταμένες μελέτες για τα επιφανειακά νερά που κάνουμε και που στοιχίζουν και αυτές αρκετά, τις κάνουμε για να προσδιορισθούν όλοι οι υδατικοί πόροι της περιοχής, ώστε με τρόπο επιστημονικά τεκμηριωμένο οι αρμόδιες Αρχές να θεσπίσουν τα πλέον κατάλληλα μέτρα για την ολοκληρωμένη διαχείριση του υδάτινου δυναμικού ολόκληρης της περιοχής. Έτσι, θα λυθεί οριστικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι της περιοχής στην υδροδότησή τους και, φυσικά, και η ΠΟΤΑ, αλλά και θα εξασφαλιστεί η προστασία των υδατικών πόρων.Ελπίζουμε ότι θα συμβάλουμε ώστε του χρόνου κανένα διαμέρισμα του Δήμου Πύλου να μην έχει πρόβλημα λειψυδρίας, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν οφείλεται στην ΠΟΤΑ, αφού η ΠΟΤΑ Πύλου δεν έχει ακόμα αρχίσει να καταναλώνει νερό. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι και στο παρελθόν και προτού υπάρξει η προοπτική της ΠΟΤΑ, για να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι, έχω χρηματοδοτήσει γεωτρήσεις και έργα υδροδότησης στου Ρωμανού, στου Κυνηγού, στην Καρποφόρα και σε άλλα μέρη. Πρέπει να κατηγορηθώ και για αυτές τις ενέργειές μου ή ισχύει εδώ το «και δαρμένος και κερατάς»;
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Στη Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών έχουν πραγματοποιηθεί πολύ μεγαλύτερες τουριστικές μονάδες χωρίς όμως να έχει επιτραπεί στους επενδυτές η παραχώρηση ατελείωτων χιλιομέτρων παραλίας, η κατάργηση εθνικών δρόμων, η στέρηση νερού από ολόκληρα χωριά και η απομόνωση των ντόπιων».
Απάντηση, Τη νομοθεσία που ισχύει στη Φλόριντα και στην Καλιφόρνια την ξέρω πολύ καλύτερα από τον κ. Κανάκη και θα του συνιστούσα να επισκεφθεί αυτές τις περιοχές και να μιλήσει με τους τοπικούς άρχοντες για να καταλάβει πώς αντιμετωπίζονται εκεί οι επενδύσεις και να σταματήσει να λέει… ανακρίβειες.
Σχόλιο κ. Κανάκη: «Αξιοπερίεργο είναι τι κάνει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και ο νομάρχης, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ο δήμαρχος; Δεν γνώριζαν τίποτα; Περίμεναν τις αντιδράσεις των πολιτών; Πιστεύουμε ότι η Πολιτεία θα πρέπει να ασχοληθεί πιο σοβαρά με το θέμα και να ξανασκεφτεί τις κινήσεις της, έτσι ώστε να αποφύγει την διατάραξη των κοινωνικών ισορροπιών της περιοχής και η ανάπτυξή της να γίνει για το συμφέρον όλων των κατοίκων».
Απάντηση, Τι το φοβερό έχουν κάνει η Νομαρχιακή και η Τοπική Αυτοδιοίκηση για μας εκτός από γνωμοδοτήσεις ή αδειοδοτήσεις σε νόμιμα αιτήματά μας; Τα έργα υποδομής που τα κάνουμε μόνοι μας (δρόμους, αγωγούς υδροδότησης κ.λπ.) ή και έργα που εξυπηρετούν μόνο τους Δήμους και όχι εμάς, τα οποία χρηματοδοτούμε εμείς (Μελέτες, δρόμους, κοινωφελή κτίρια κ.λπ.) προκειμένου να συμβάλλουμε στην ταχύτερη ανάπτυξη των υποδομών της περιοχής και αυτό το κάνουμε όχι γιατί περιμένουμε κάτι, αλλά γιατί νοιώθουμε ότι αυτό επιβάλλει η κοινωνική μας ευθύνη. Και τέλος, τη διατάραξη των «κοινωνικών ισορροπιών» δεν την προκαλούν οι επενδύσεις και η ανάπτυξη, αλλά η παραπληροφόρηση του κόσμου που γίνεται από κάποιους για προσωπική προβολή και για να δουν το όνομά τους στην εφημερίδα.
Τελειώνοντας, θα σημειώσω ότι αναρωτήθηκα πολλές φορές μετά τις επιστολές του κ. Κανάκη τι ήταν αυτό που τον έκανε να αλλάξει άποψη σχετικά με την ΠΟΤΑ κατά 180 μοίρες τον τελευταίο καιρό, όταν μάλιστα όσες φορές τον είχα συναντήσει δε μου είχε αναφέρει κάτι το αρνητικό, τουναντίον. Για το λόγο αυτό του τηλεφώνησα μετά την πρώτη επιστολή του αλλά δεν τον βρήκα και παρ’ όλο που άφησα μήνυμα, δε μου απάντησε. Έτσι μένω με την απορία: Για ποιο λόγο ο κ. Κανάκης άλλαξε στάση ξεχνώντας ότι ουδέποτε μέχρι σήμερα πρόβαλε κάποια ένσταση εναντίον της ΠΟΤΑ όταν έγιναν σχετικές συζητήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο; Πότε και πώς «ανακάλυψε» τα ανύπαρκτα «προβλήματα» για τα οποία κατηγορεί σήμερα όψιμα την ΠΟΤΑ; Τώρα ανακάλυψε την παράκαμψη στη περιοχή της Γιάλοβας όταν είναι γνωστό πάνω από μια δεκαετία (μελέτες παράκαμψης Πύλου); Επίσης, τις περιβαλλοντικές και τεχνικές άδειες για την παράκαμψη τις έχουμε πάρει σχεδόν πέντε χρόνια. Διερωτώμαι, γιατί συνεχίζει; Είναι, άραγε, λόγοι πολιτικοί; Ή έπεσε θύμα ο κ. Κανάκης «τείνων ευήκοον ους» σε όσα διαδίδουν ανταγωνιστές μας διαβλέποντας ότι με την επένδυσή μας αλλάζουν τα τουριστικά δεδομένα στην ανταγωνιστική γι’ αυτούς Μεσσηνία; Ή είναι η πρώτη έκφραση τοπικών, προσωπικών ή δημοτικών αντιπαραθέσεων; Ή είναι, τελικά, η έκφραση του φόβου που πολλοί έχουν μπροστά σε κάθε τι σημαντικό που φέρνει αλλαγές;Αν είναι το τελευταίο, εκτιμώ ότι τον καθησυχάσαμε.
Αν είναι όλα τα άλλα ή ό,τι είναι τελικά, εκείνος οφείλει απάντηση για την αλλαγή της θέσης του. Ας δώσει τις εξηγήσεις ο ίδιος και ας φροντίσει να αποφύγει τη διαστρέβλωση της αλήθειας και την επανάληψη της διασποράς ψευδών ειδήσεων και συκοφαντικών ισχυρισμών. Εμείς αταλάντευτα θα συνεχίσουμε την υλοποίηση της μεγαλύτερης ιδιωτικής επένδυσης που γίνεται στην Ελλάδα με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, με εξωστρεφή διάθεση στη λειτουργία της και στόχο το καλό του τόπου μας.
Το όνειρο θα υλοποιηθεί.
Βασίλης Κ. Κωνσταντακόπουλος