ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΣΕ ΔΕΗ, ΔΕΥΑΚ, ΟΤΕ
Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την τσέπη των Καλαματιανών, σε βαθμό που πολλοί δυσκολεύονται να φανούν συνεπείς ακόμα και στις πλέον βασικές τους υποχρεώσεις. Η εικόνα με καταναλωτές που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς των νοικοκυριών τους και περνούν από τα γραφεία της ΔΕΗ, του ΟΤΕ και της ΔΕΥΑΚ, προκειμένου να επιτύχουν διακανονισμό της πληρωμής των οφειλών τους, είναι πλέον συνηθισμένη. Η «άτυπη» αυτή διαδικασία του διακανονισμού των οφειλών ίσχυε ανέκαθεν στις εν λόγω υπηρεσίες, ωστόσο ο αριθμός των πολιτών που καταφεύγουν σ’ αυτήν έχει αυξηθεί δραματικά το τελευταίο διάστημα.Σε......................
πρόσφατο ρεπορτάζ της εφημερίδας, διαπιστώθηκε ότι οι οφειλές από απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος, μόνο στην περιοχή της Καλαμάτας, ξεπερνούν τα δύο (2) εκατομμύρια ευρώ!
Όπως, μάλιστα, μας ανέφεραν αρμόδια στελέχη της ΔEH, οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί προέρχονται απ’ όλη την γκάμα οικιακών καταναλωτών, στοιχείο ενδεικτικό της οικονομικής στενότητας και των μεσαίων εισοδημάτων.
H ΔEH, από την πλευρά της, εμφανίζεται να εξαντλεί τα περιθώρια «επιείκειας», συνεκτιμώντας τις δυσκολίες των πελατών της λόγω της γενικότερης κρίσης. Πολύ πριν προχωρήσει σε διακοπή ρεύματος έρχεται σε επαφή με τους καταναλωτές, στους οποίους και προτείνει ρύθμιση εξόφλησης των οφειλών τους, ενώ έχει διευρύνει ατύπως την προθεσμία που απαιτείται για τη διακοπή της ηλεκτροδότησης μετά τη λήξη της ημερομηνίας εξόφλησης του λογαριασμού.
Στελέχη της ΔΕΗ έλεγαν, όμως, ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που, παρά το διακανονισμό με την εταιρεία, αδυνατούν να ξεχρεώσουν. Πάρα πολλοί καταναλωτές «αυτοπαγιδεύονται», επισημαίνουν, προσδοκώντας ότι στο μέλλον θα συγκεντρώσουν τα χρήματα. Δεν τα καταφέρνουν, οι λογαριασμοί τρέχουν, με αποτέλεσμα να διογκώνεται το χρέος τους και να φτάνουν σε σημείο να μην έχουν ρεύμα.
Καλό θα ήταν, σύμφωνα πάντα με τα στελέχη της ΔΕΗ, ο καταναλωτής να είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις του, όσο δύσκολο και αν είναι γι’ αυτόν, γιατί στο τέλος, σε πολλές περιπτώσεις, ο διακανονισμός, αντί να τους εξυπηρετεί, τους δημιουργεί ακόμα σοβαρότερα προβλήματα.
Η ίδια περίπου κατάσταση επικρατεί και με τους λογαριασμούς του ΟΤΕ. Κι εδώ ο αριθμός των καταναλωτών που αδυνατούν να εξοφλήσουν έγκαιρα τις οφειλές τους και αναγκάζονται να προχωρήσουν σε διακανονισμό συνεχώς αυξάνεται το τελευταίο διάστημα.
Επίσης, όπως μας έλεγε χθες ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Σαρ. Μαρινάκης, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια το 2010 αυξήθηκε ο αριθμός των δημοτών που αδυνατούσαν να εξοφλήσουν μέσα στις προκαθορισμένες ημερομηνίες το λογαριασμό του νερού. Επισήμανε, όμως, ότι σε σχέση με άλλους οργανισμούς κοινής ωφελείας η κατάσταση στη ΔΕΥΑΚ δεν είναι ανησυχητική.
«Σαφώς η τάση είναι αυξητική τους τελευταίους μήνες, αλλά δεν έχει βγει εκτός ελέγχου», σχολίασε. Πρόσθεσε δε ότι «η δημοτική επιχείρηση, σε περίπτωση που της ζητηθεί και ο πολίτης πληροί κάποια αντικειμενικά στοιχεία οικονομικής κατάστασης, έχει τη διάθεση να προχωρήσει σε διακανονισμό πληρωμής των οφειλών σε δόσεις».
Παραφράζοντας τους στίχους ενός τραγουδιού θα λέγαμε ότι «ζούμε άχαρες, μικρές ζωές / ποιος τα μάγια θα μας λύσει / Μες στα σπίτια ζούμε σιωπηλοί / ποιος το φόβο θα νικήσει»…
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης - tharrosnews.gr
38 ΝΕΚΡΟΙ από τη συντριβή του αεροσκάφους...
Πριν από 58 δευτερόλεπτα