Παρελθόν αποτελεί η εποχή που τα τηλεοπτικά κανάλια καλούσαν τους τηλεθεατές να τα προτιμήσουν το βράδυ των εκλογών, για να μάθουν πρώτοι το εκλογικό αποτέλεσμα χάρη στη μέθοδο των exit poll.
Όπως αναφέρει το Βήμα..............
οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στα έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών, αλλά και η προσπάθεια των εταιρειών δημοσκοπήσεων να ανακτήσουν το κύρος των exit polls, οδήγησαν τους σταθμούς ΝΕΤ, Μega, ΑΝΤ1, Αlpha και Αlter να αναθέσουν τη διενέργεια κοινής δημοσκόπησης κάλπης στις εταιρείες GΡΟ, Οpinion, Αlco, ΜΑRC, Μetron Αnalysis και ΜRΒ- RΑSS.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος μιας ανάλογης δημοσκόπησης υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ για κάθε κανάλι.
Το φετινό, ένα και μοναδικό, exit poll θα διενεργηθεί σε δείγμα 12.000 ατόμων, σε 150 σημεία δειγματοληψίας. Υπολογίζεται ότι στην κοινή προσπάθεια συλλογής και ανάλυσης των στοιχείων θα συμμετέχουν περισσότερα από 400 άτομα, ενώ το συνολικό κόστος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 200.000 και 250.000 ευρώ.
Όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των σταθμών, το μεγαλύτερο δείγμα ερωτώμενων θα αυξήσει και την αξιοπιστία της μέτρησης. Με αυτόν τον τρόπο, η ευθύνη για την αξιοπιστία του αποτελέσματος μοιράζεται από κοινού και στις πέντε εταιρείες δημοσκοπήσεων που συμμετέχουν, ενώ οι διαφοροποιήσεις των καναλιών θα περιοριστούν μόνο στις προσεγγίσεις των δεδομένων της δημοσκόπησης από τους αναλυτές των τηλεοπτικών σταθμών.
Στο Μega, την ανάλυση των δεδομένων της δημοσκόπησης θα αναλάβουν και πάλι ο κ. Ηλίας Νικολακόπουλος και ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος της GΡΟ. Ο κ. Στράτος Φαναράς της Μetron Αnalysis θα αναλάβει την ανάλυση του exit poll για λογαριασμό του ΑΝΤ1.
Στη ΝΕΤ, τα αποτελέσματα θα αναλύει ο διευθύνων σύμβουλος της ΜRΒ κ. Δημήτρης Μαύρος, ενώ αναλυτής της δημοσκόπησης για το Αlter θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αlco κ. Κ. Παναγόπουλος και για τον Αlpha, ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΑRC κ. Θωμάς Γεράκης.
Newsroom ΔΟΛ
Μαντάς για αναπτυξιακό νόμο: “Να γίνει δικαιότερη κατανομή κονδυλίων στις
Περιφέρειες”
Πριν από 15 δευτερόλεπτα