Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Ψαλίδι και στα σούπερ μάρκετ...


Μείωσαν τα ψώνια τους σε τρόφιμα και άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά τα νοικοκυριά, σε μια προσπάθεια να αμυνθούν απέναντι στην οικονομική κρίση...

Ενώ τα οικονομικά των έχουν αρχίσει να περιορίζουν τις δαπάνες τους ακόμη και στα σούπερ μάρκετ.
Τα νοικοκυριά περιορίζουν τις δαπάνες τους στα προϊόντα εκείνα τα οποία δεν είναι πρώτης ανάγκης, σύμφωνα με μετρήσεις που κάνει η πολυεθνική εταιρεία μελετών Nielsen στις αλυσίδες και τις βιομηχανίες.........


Σε πολλές δε περιπτώσεις, όπως προκύπτει και από τα αποτελέσματα των μετρήσεων για τις χρονιές 2008 - 2007, οι γονείς κόβουν ακόμη και τις γλυκιές απολαύσεις των παιδιών τους, ενώ μεγάλη είναι και η πτώση των ειδών ατομικής υγιεινής (σαμπουάν, σαπούνια) κάτι που φανερώνει την προσπάθεια των οικογενειών σε λελογισμένη κατανάλωση αυτών των ακριβών προϊόντων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μετρήσεις της Nielsen στα σούπερ μάρκετ και τις βιομηχανίες, έδειξαν ότι τα νοικοκυριά έβαλαν... μαχαίρι στα προϊόντα: Μαγιονέζες (-8,5%), κονσέρβες με ψάρια (-8,2%), σαπούνια και άφτερ σέιβ (-8%), καραμέλες (-7,4%), γιαούρτια (-7%), τσίχλες (-6,8%), μαγειρικά λίπη (-6,1%), σνακ (-5,7%), βότκα (-5,5%), κρουασάν (-5,4%), σαμπουάν (-5%), κονσέρβες (-4,6%), κατεψυγμένες πατάτες, κατεψυγμένα λαχανικά και αλάτι (-4,3%), κέτσαπ (-3,7%), μουστάρδα (-3,5%), παγωτά (-2,5%), ούζο (-1,5%), αναψυκτικά (-0,7%) και ουίσκι (-0,2%).

Η αγορά των προϊόντων αυτών αναπτύχθηκε το 2008 σε σχέση με το 2007 κατά 3,5%. Από το ποσοστό αυτό οι πωλήσεις σε τεμάχια ήταν 0,3% και το υπόλοιπο 3,2% είναι αξία που προήλθε από τις ανατιμήσεις των ειδών.

Αντίθετα το 2007 συγκρινόμενο με το 2006 η ανάπτυξη της αγοράς ήταν 4,2% και ο καθαρός όγκος των τεμαχίων αντιπροσώπευε το 0,7%.

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι πραγματικά οι καταναλωτές περιόρισαν τα ψώνιά τους. Επιπλέον οι ανατιμήσεις που έκαναν οι βιομηχανίες υποχώρησαν ελαφρώς από το 3,5% στο 3,2% κατά μέσο όρο.

Γενικότερα, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2008 από τα προϊόντα που διαθέτουν έπεσε στα 8,2 δισ. ευρώ από 7,9 δισ. ευρώ που ήταν το 2007. Η κάμψη των πωλήσεων των αλυσίδων σε μια χρονιά (2008) κατά την οποία η οικονομική κρίση άρχισε να δείχνει τα... δόντια της μόλις τους τελευταίους μήνες της, φανερώνει τις οικονομικές δυσκολίες των μισθωτών, συνταξιούχων και γενικά της μικρομεσαίας εισοδηματικά τάξης. Οι περικοπές δαπανών περίπου 300 εκατ. ευρώ, σε έναν κλάδο από τις επιχειρήσεις του οποίου οι πολίτες δεν είναι εύκολο να κόψουν τα ψώνιά τους ,για λόγους επιβίωσης ,σηματοδοτεί ότι μέσα στο 2009, έτος, όπως όλοι οι ειδικοί εκτιμούν, η οικονομική κρίση θα... θεριέψει.


Εφημερίδα "ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ" - kalnews.gr