Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Δύο χρόνια καθυστέρηση στην "Ολυμπία Οδό" (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα)


Η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) θα έχει καθυστερήσεις 2 ετών.

Αυτό προέκυψε μετά τη Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που τους έχουν αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία των 5 μεγάλων αυτοκινητόδρομων της χώρας. Ένα από τα......................

σημαντικότερα νέα, ωστόσο, είναι η διάθεση τους για συζητήσουν την μείωση της τιμής των διοδίων που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων τον τελευταίο καιρό.

Το ποσοστό της μείωσης θα είναι αντικείμενο της διαπραγμάτευσης που εντάσσεται στη γενικότερη κουβέντα με το Υπουργείο Υποδομών για την αναπροσαρμογή των συμβάσεων παραχώρησης. Οι ίδιοι τόνισαν πως μέχρι σήμερα δεν έχουν κέρδη μέσω των διοδίων καθώς τα κεφάλαια για τις κατασκευές είναι αρκετά μεγαλύτερα. Ένα άλλο καλό νέο είναι πως η διαδικασία των απαλλοτριώσεων φαίνεται πως πάει καλύτερα και πλέον οι περισσότεροι χώροι είναι διαθέσιμοι αν και το πρόβλημα δεν έχει οριστικά τελειώσει.



Τέλος γεγονός είναι πως σε μερικά από τα έργα έχει παγώσει η χρηματοδότηση από τις Τράπεζες πράγμα που επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην πρόοδο τω ν έργων καθώς η απουσία «ζεστού» χρήματος επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις. Δήλωσαν πως δεν είχε προβλεφθεί η κρίση και η μείωση των διελεύσεων των ΙΧ.

Επίσημα πλέον αναγνωρίστηκαν οι καθυστερήσεις στην κατασκευή των οδικών αξόνων που όπως δηλώθηκε οφείλεται στις απαλλοτριώσεις.

Η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) θα έχει καθυστερήσεις 2 ετών.

Ανάλογες καθυστερήσεις θα υπάρξουν και στους άλλους δύο μεγάλους αυτοκινητόδρομους της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο- Άρτα- Ιωάννινα) και Κεντρική Οδός Ε-65 (Λαμία- Τρίκαλα- Εγνατία Οδός).

Δυσάρεστα τα νέα και για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας- Λάρισα- Κλειδί Ημαθίας) που θα έχουμε καθυστερήσεις ενός έτους που κατά πάσα πιθανότητα επηρεάζει και την παράδοση στις σήραγγες των Τεμπών που ήταν να παραδοθούν το Φθινόπωρο του 2012.

Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (Κόρινθος- Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος για Σπάρτη) έχει τις μικρότερες απώλειες καθώς το τμήμα μέχρι την Καλαμάτα θα παραδοθεί μέσα στους επόμενους μήνες ενώ καθυστέρηση ενός έτους θα έχουμε για τον κλάδο της Σπάρτης.



Διαβάστε Περισσότερα...

Ξεκίνησαν οι φυτεύσεις υπαίθριων καρπουζιών


Ξεκίνησαν οι φυτεύσεις των υπαίθριων καρπουζιών σε χαμηλή κάλυψη στην περιοχή της Τριφυλίας, καθώς οι παραγωγοί της περιοχής εκμεταλεύονται τις πολύ καλές καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών. Ηδη οι πρώιμες φυτεύσεις έχουν γίνει στην περιοχή της Τερψιθέας, στον Αγρίλη, το Λιμενάρι και την Αγία Κυριακή, ενώ σε πλήρη εγρήγορση βρίσκεται ο αγροτικός κόσμος, καθώς προετοιμάζει τα κτήματά του για την συγκεκριμένη καλλιέργεια κάνοντας τις απαραίτητες εργασίες.
Οπως μας τόνισε ο διευθυντής της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Τριφυλίας γεωπόνος Αντώνης Παρασκευόπουλος..........................

οι συνθήκες των τελευταίων ημερών είναι πολύ καλές και βοηθούν στις πρώιμες φυτεύσεις καρπουζιών οι οποίες είναι και σε εξέλιξη. Με αυτές τις καιρικές συνθήκες η φύτευση γίνεται με τις καλύτερες προοπτικές. Από εκεί και πέρα οι παραγωγοί θα πρέπει να ελέγχουν τα φυτά που μεταφέρουν στο χωράφι ώστε να είναι υγιή και να μην έχουν προσβολές. Συνίσταται κατά την πρώτη εβδομάδα χορήγηση πυκνών διαλυμάτων σε φώσφορο, ώστε τα φυτά να αναπτύξουν πλούσιο ριζικό σύστημα αλλά και να μπορέσουν να ξεπεράσουν γρήγορα το στρες της μεταφύτευσης και της μεταφοράς του φυτού από το φυτώριο στο χωράφι.
Οι φυτεύσεις αναμένονται να συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες εφόσον φυσικά οι καιρικές συνθήκες εξακολουθούν να είναι καλές και να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου.


Κ.Μπ. - eleftheriaonline.gr



Διαβάστε Περισσότερα...

Κατατέθηκε στην βουλή το νομοσχέδιο με την κατάργηση της αγροφυλακής


Κατατέθηκε από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Χρήστο Παπουτσή στη Βουλή, στις 8 Φεβρουαρίου, το σχέδιο νόμου «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και άλλες διατάξεις», στο οποίο, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η κατάργηση της Ελληνικής Αγροφυλακή ς, οι αρμοδιότητες της οποίας μεταφέρονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και ασκούνται από τις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις..........................

το προσωπικό της αγροφυλακής μετατάσσεται κατά κανόνα σε Δασικές Υπηρεσίες, στις οποίες συνιστώνται αντίστοιχες οργανικές θέσεις, ανάλογα με τα προσόντα του. Έτσι, συγκροτείται ενιαίος μηχανισμός ελέγχου και προστασίας των δασικών και αγροτικών οικοσυστημάτων και του φυσικού περιβάλλοντος. Επίσης, εξασφαλίζεται καλύτερος συντονισμός και αποτελεσματικότερος έλεγχος της άσκησης των αρμοδιοτήτων αυτών, αλλά και σημαντικό δημοσιονομικό όφελος.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργού, το νέο σχέδιο νόμου περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τα εξής:

Α) Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη ως ένας φερέγγυος και ανεξάρτητος μηχανισμός λογοδοσίας του προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας. Σε αυτό καταγγέλλονται, περιστατικά προσβολής της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ή βασανιστηρίων ή άλλων περιστατικών αυθαιρεσίας από το ένστολο προσωπικό των σωμάτων ασφαλείας (ΕΛ.ΑΣ., Πυροσβεστικό Σώμα, Λ.Σ.) σε βάρος κάθε ατόμου που βρίσκεται στην ελληνική επικράτεια, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών της ΕΕ.

Η Ελλάδα ανταποκρίνεται στην υποχρέωσή της να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις και τις κατευθυντήριες αρχές των Ευρωπαϊκών Οργάνων που διαμορφώθηκαν με βάση τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τη διερεύνηση καταγγελιών αστυνομικής αυθαιρεσίας που εμπίπτουν στη δικαιοδοσία της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Β) Αναβαθμίζεται η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ και διευρύνεται η αποστολή της σε ό,τι αφορά αδικήματα των υπαλλήλων και λειτουργών του ευρύτερου δημόσιου τομέα αλλά και των υπαλλήλων και αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των διεθνών οργανισμών που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια, σε μία προσπάθεια αντιμετώπισης της διαφθοράς, σύμφωνα με τη σύμβαση του Ο.Η.Ε. κατά της διαφθοράς, η οποία κυρώθηκε από τη χώρα μας με το Ν.3666/2008.

Η ρύθμιση αυτή εντάσσεται στη δέσμευση της κυβέρνησης για τη λήψη των αναγκαίων νομοθετικών και πρακτικών μέτρων για την καταπολέμηση της διαφθοράς στο δημόσιο, η οποία απειλεί τη σταθερότητα και την ασφάλεια της κοινωνίας, υπονομεύει τους θεσμούς , τις ηθικές αξίες και της αξίες της δημοκρατίας και αντιστρατεύεται τις αρχές της ορθής διαχείρισης των δημοσίων υποθέσεων και τις δημόσιας περιουσίας, της διαφάνειας και της ισότητας ενώπιον του νόμου.

Γ) Συνιστάται αυτοτελής Υπηρεσία για το συντονισμό των χρηματοδοτούμενων από ευρωπαϊκά προγράμματα επιχειρησιακών και αναπτυξιακών δράσεων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Η Υπηρεσία αυτή θα αποτελεί και την υπεύθυνη Εθνική Αρχή που λειτουργεί στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επιστροφών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος «Αλληλεγγύη και Διαχείριση μεταναστευτικών ροών».

Δ) Διευρύνονται οι αρμοδιότητες του Συμβουλίου Συντονισμού και Στρατηγικής Εσωτερικής Ασφάλειας και αναβαθμίζεται ο ρόλος του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας.

Ε) Καταργείται η Ελληνική Αγροφυλακή , οι αρμοδιότητες της οποίας μεταφέρονται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και ασκούνται από τις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες.

* Το προσωπικό της μετατάσσεται κατά κανόνα σε Δασικές Υπηρεσίες, στις οποίες συνιστώνται αντίστοιχες οργανικές θέσεις, ανάλογα με τα προσόντα του. Έτσι, συγκροτείται ένας ενιαίος μηχανισμός ελέγχου και προστασίας των δασικών και αγροτικών οικοσυστημάτων και του φυσικού περιβάλλοντος.
* Εξασφαλίζεται καλύτερος συντονισμός και αποτελεσματικότερος έλεγχος της άσκησης των αρμοδιοτήτων αυτών, αλλά και σημαντικό δημοσιονομικό όφελος.

Στ) Υλοποιείται η προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού, κ. Γιώργου Παπανδρέου, και του ΠΑΣΟΚ, και συνιστάται στο Πυροσβεστικό Σώμα μία ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού με την ονομασία «Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης», η οποία προβλέπεται να υποκαταστήσει σταδιακά το θεσμό του Εποχικού Πυροσβέστη.

Κύριο καθήκον: η δασοπυρόσβεση και η δασοπροστασία. Θα επικουρούν όμως παράλληλα το πυροσβεστικό προσωπικό και σε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά του, στην άσκηση των οποίων παρατηρούνται σήμερα αδυναμίες, λόγω των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό.

Το Πυροσβεστικό Σώμα μπορεί έτσι να καλύψει με επάρκεια πολλές από τις ελλείψεις του, εάν οι προσλαμβανόμενοι προέρχονται από εποχικούς πυροσβέστες, που έχουν προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στον τομέα της δασοπυρόσβεσης και έχει αποκτήσει πολύτιμη σχετική εμπειρία.

Η πρόσληψη θα γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια. Η σχετική διαδικασία διενεργείται υπό τον έλεγχο και την ευθύνη ανεξάρτητης επιτροπής, στην οποία θα συμμετέχει και εκπρόσωπος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.).

Ζ) Προβλέπεται η διάθεση στις αστυνομικές αρχές και τις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής χερσαίων , πλωτών και εναερίων μεταφορικών μέσων που έχουν κατασχεθεί ως αντικείμενα λαθρεμπορίας , ή ως μεταφορικά μέσα ναρκωτικών ουσιών , λαθρεμπορευμάτων ή λαθρομεταναστών και ως μέσα παράνομης διακίνησης όπλων και αρχαιοτήτων.

Η) Θεσπίζεται η καταβολή ανταλλάγματος από τρίτους προς την Ελληνική Αστυνομία για τις περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών που υπερβαίνουν το μέτρο που αναλογεί στο πλαίσιο της αποστολής της. Για παράδειγμα, χρηματαποστολές, μεταφορά καλλιτεχνικών έργων, ιδιωτικών συλλογών ή αγαθών μεγάλης αξίας, υπηρεσίες εκπαίδευσης σε ιδιώτες κλπ. Τα καταβαλλόμενα τέλη θα διατίθενται για την αναβάθμιση του εξοπλισμού και της υποδομής των αστυνομικών υπηρεσιών , ενώ το 4% των εσόδων που προέρχονται από παροχή υπηρεσιών σε μη δημόσιες υπηρεσίες θα περιέρχεται στα ασφαλιστικά ταμεία του προσωπικού.

Θ) Ρυθμίζεται η εκκρεμότητα που υπάρχει στο θέμα της ιθαγένειας των κατατασσόμενων στην Ελληνική Αστυνομία ομογενών από τη Β. Ήπειρο, την Κύπρο και την Τουρκία, για τους οποίους δεν προβλέπεται η απόκτηση της Ελληνικής ιθαγένειας, όπως γίνεται και με τους ομογενείς που εισάγονται στις Στρατιωτικές Σχολές , σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 του ν. 3284/2004. Με την προτεινόμενη ρύθμιση καλύπτεται το νομοθετικό αυτό κενό που δημιουργούσε ζητήματα ισότητας καταλαμβάνοντας και αυτούς που ήδη υπηρετούν.

Ι) Προβλέπεται ότι συνοριακοί φύλακες και ειδικοί φρουροί μπορούν να μετέχουν στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των αστυνομικών υπαλλήλων. Επίσης, οι πρωτοβάθμιες οργανώσεις τους θα μπορούν να είναι μέλη στις αντίστοιχες οργανώσεις των αστυνομικών υπαλλήλων. Η ρύθμιση αυτή εξυπηρετεί την ανάγκη καλύτερης συνδικαλιστικής εκπροσώπησης του ανωτέρω προσωπικού και αποτελούσε πάγιο αίτημα των εργαζομένων.

Ια) Επαναπροσδιορίζεται το καθεστώς ίδρυσης των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των αστυνομικών, οι οποίες πλέον ιδρύονται ανά αστυνομική διεύθυνση και όχι ανά νομό όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Οι ρυθμίσεις αυτές εξυπηρετούν την ανάγκη καλύτερης συνδικαλιστικής εκπροσώπησης των εργαζομένων και ικανοποίησης των αιτημάτων τους.

Ιβ) Για λόγους πληρέστερης προστασίας του προσωπικού της ΕΛΑΣ παρέχεται η δυνατότητα στους συνταξιούχους αστυνομικούς να παραμένουν μέτοχοι στον ειδικό λογαριασμό αρωγής για 10 έτη μετά τη συνταξιοδότησή τους.

Ιγ) Ορίζεται σε 300 ευρώ το επίδομα στους αστυνομικούς, συνοριακούς φύλακες και ειδικούς φρουρούς, που μετατάσσονται σε υπηρεσία γραφείου ή απέχουν από τα καθήκοντά τους, συνεπεία τραυματισμού ή παθήματος κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής. Επεκτείνεται δε αυτό για λόγους ισονομίας και δικαιοσύνης και στο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής καθώς και του Πυροσβεστικού Σώματος.

Ιδ) Ρυθμίζονται θέματα μεταθέσεων κατώτερου αστυνομικού προσωπικού έτσι ώστε να στελεχώνονται πληρέστερα οι αστυνομικές υπηρεσίες.

Παράλληλα, με σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος , που προωθείται στο Συμβούλιο της Επικρατείας για επεξεργασία, ρυθμίζεται το πάγιο αίτημα για τη λήψη άδειας ανατροφής τέκνου , από οποιοδήποτε γονέα , στο πλαίσιο της ισότιμης αντιμετώπισης των δύο φύλων.


paseges.gr




Διαβάστε Περισσότερα...

Σκανδαλίδης σε Νάντια: «Ειδικά στην Ελλάδα, η τιμή από το χωράφι στο ράφι πολλαπλασιάζεται αδικαιολόγητα προς όφελος των μεσαζόντων»


Σημαντικές ειδήσεις προκύπτουν από την απάντηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, στην ερώτηση που υπέβαλε η βουλευτής Μεσσηνίας, Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου και άλλοι βουλευτές σχετικά με την ψαλίδα που παρατηρείται στην τιμή προϊόντος κατά τη διακίνηση του από το χωράφι στο ράφι.

Το Υπουργείο..........................

συμφωνεί επί της αρχής με τη θέση των ερωτώντων ότι, ειδικά στη χώρα μας, η διαδρομή από το χωράφι στο ράφι και από εκεί στο καλάθι της νοικοκυράς, πολλαπλασιάζει αδικαιολόγητα την τιμή του προϊόντος, όχι προς όφελος του παραγωγού, αλλά προς όφελος των μεσαζόντων.

Όπως προκύπτει, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων βρίσκεται από καιρό σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ανταγωνιστικότητας καθώς και με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για να αναληφθούν από κοινού δράσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, προωθείται η θέσπιση ενός «Τειρεσία» για τα τρόφιμα, ώστε να επιτραπεί η εποπτεία των συναλλαγών και να αποτρέπονται περιπτώσεις νοθείας και κερδοσκοπίας σε βάρος των παραγωγών.

Το Υπουργείο, μάλιστα, αναμένεται να υιοθετήσει μέτρα προκειμένου να επιτευχθεί η δημιουργία θεσμού άδειας λειτουργίας εμπόρου διακινητή γεωργικών προϊόντων, η δημιουργία τοπικού σήματος προϊόντων, η αναθεώρηση των προστίμων στη νοθεία στα τρόφιμα (έως και άρση της άδειας λειτουργίας για δύο χρόνια), καθώς και η κατάργηση του λεγόμενου πιστωτικού τιμολογίου, που αποτελεί το όχημα εκβιασμού και παράνομων συναλλαγών από τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες λιανικής πώλησης.

Επίσης, ο κ. Σκανδαλίδης στην απάντηση του προς τους βουλευτές αναφέρει ότι «η μείωση του κόστους παραγωγής γεωργικών προϊόντων είναι ένα σύνθετο θέμα και συναρτάται άμεσα από την ανταγωνιστικότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η Κυβέρνηση απαντά στα προβλήματα αυξάνοντας την επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος, από το 7% στο 11%, συνολικά 140 εκατομμυρίων Ευρώ».



Ακολουθεί, η απάντηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Σκανδαλίδη, η οποία, αναλυτικά, έχει ως εξής:

«Η αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων στη χώρα μας συνδέει τρεις σημαντικούς τομείς της οικονομίας, τη γεωργία, τη μεταποίηση και το εμπόριο, όπου δραστηριοποιούνται γεωργοί, μεταποιητές, μεσάζοντες χονδρέμποροι και λιανέμποροι. Στην αλυσίδα αυτή παρατηρούνται μεγάλες διαφορές μεταξύ της εξέλιξης των τιμών παραγωγού σε βασικά γεωργικά προϊόντα και των τιμών καταναλωτή.

Έχει διαπιστωθεί πράγματι, ότι, ειδικά στη χώρα μας, η διακίνηση από το χωράφι στο ράφι και κατόπιν στο καλάθι της νοικοκυράς, πολλαπλασιάζει αδικαιολόγητα την τιμή του προϊόντος, όχι προς όφελος του παραγωγού, αλλά προς όφελος των μεσαζόντων.

Τα αίτια αυτού του φαινομένου σχετίζονται με διαρθρωτικές αδυναμίες του συστήματος όπως ο αριθμός των μεσαζόντων που δραστηριοποιούνται κατά μήκος της αλυσίδας, ο καταμερισμός της προστιθέμενης αξίας, η μη ορθή λειτουργία των κανόνων ανταγωνισμού σε ορισμένα σημεία της αλυσίδας αυτής, οι διάχυτες ανισότητες σε ό,τι αφορά στη διαπραγματευτική ισχύ μεταξύ των συμβαλλομένων μερών κ.λ.π.

Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο στη χώρα μας είναι, κατά βάση επαρκές, με το βασικό νομοθέτημα τον Αγορανομικό κώδικα (ΝΔ 136/1946), με τις τροποποιήσεις και συμπληρώσεις του, πλην όμως έχει εξακριβωθεί ότι δεν εφαρμόζεται αποτελεσματικά και απαιτούνται περαιτέρω νομοθετικές πρωτοβουλίες για παρεμβάσεις.

Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στη βάση και των προτάσεων που έχουν τεθεί προς διαβούλευση στον κοινωνικό διάλογο που είχε ξεκινήσει στο Ζάππειο στις 25-26/1/2010, βρίσκεται από καιρό σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς και με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε να αναληφθούν από κοινού δράσεις και πρωτοβουλίες στις εξής κυρίως κατευθύνσεις:

1. Να ενισχυθούν οι συμβατοί με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία μηχανισμοί κρατικής παρέμβασης, με στόχο να πληχθούν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Έτσι εξετάζεται η δημιουργία φορέα παρέμβασης στην αγορά βασικών γεωργικών προϊόντων που να παρεμβαίνει με όρους αγοράς, προκειμένου να εξομαλύνεται η αγορά και οι τιμές υπέρ αγροτών.

2. Να προωθηθούν διατηρήσιμες και βασιζόμενες στην αγορά σχέσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών στην αλυσίδα εφοδιασμού, με τη δημιουργία ή επικαιροποίηση μητρώου εμπόρων γεωργικών προϊόντων, καθώς και τη θέσπιση ενός «Τειρεσία» για τα τρόφιμα, ώστε να επιτραπεί η εποπτεία των συναλλαγών και να αποτρέπονται περιπτώσεις νοθείας και κερδοσκοπίας σε βάρος των παραγωγών. Με το ολοκληρωμένο μητρώο εμπόρων και αγροτικών εφοδίων δημιουργείται ένα εργαλείο παρακολούθησης της τιμής από το σπόρο μέχρι το τελικό προϊόν που φτάνει στο ράφι του καταναλωτή. Το ΥΠΑΑΤ , υλοποιώντας το τετράπτυχο: μητρώο αγροτών, μητρώο εμπόρων, νομοσχέδιο του ΕΛΓΑ (που αφορά στην ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής) και ιχνηλασιμότητα (η οποία βάζει φρένο στις παράνομες ελληνοποιήσεις), δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μεγάλες μεταρρυθμίσεις στον αγροτικό τομέα με άμεσα αποτελέσματα.

3. Να ενδυναμωθεί και να αξιοποιηθεί συστηματικά το παρατηρητήριο τιμών που έχει ήδη συσταθεί από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου (Υπουργείο, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας), ώστε να περιληφθούν, ει δυνατόν, όλα τα βασικά προϊόντα με τις τιμές παραγωγού, αλλά και τις τιμές χονδρικής και λιανικής πώλησης.

4. Να τηρηθούν ή και να αναμορφωθούν κανόνες αγορανομικής κοστολόγησης και γενικά των αγορανομικών διατάξεων για τα περιθώρια κέρδους του χονδρικού και λιανικού εμπορίου των τροφίμων, με στόχο η τιμή του καταναλωτή να είναι προσαρμοσμένη βάσει της τιμής κτήσεως του προϊόντος από τον παραγωγό και να διαμορφώνεται σε επίπεδα όχι ανώτερα του 100% .

5. Να αναμορφωθεί ο θεσμός των λαϊκών αγορών για την υποχρεωτική χρήση ταμειακών μηχανών, τον έλεγχο των αδειών εμπορίας και τη συμμετοχή μόνο των παραγωγών.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προσανατολίζεται επίσης, στο να αναλάβει πρωτοβουλίες και να υιοθετήσει μέτρα, προκειμένου να επιτευχθούν τα εξής:

1. Η σύμπραξη παραγωγών/καταναλωτών με χαμηλού κόστους εφοδιαστικές αλυσίδες, κοινωνικά δίκτυα καταναλωτών, δίκτυα αγροτών που διαπραγματεύονται τα δικαιώματα πώλησής των προϊόντων τους κ.λ.π.,

2. Η προώθηση μέτρων ώστε οι επιχειρήσεις των συλλογικών φορέων των αγροτών να λειτουργήσουν ως ισχυρά εργαλεία παρέμβασης, με στόχο να φθάσει το προϊόν απευθείας από το χωράφι στο ράφι,

3. Οι συγχωνεύσεις και η ανασυγκρότηση της οργάνωσης των πρωτοβάθμιων αγροτικών συνεταιρισμών, με στόχο τη δημιουργία σύγχρονων κλαδικών πρωτοβάθμιων αγροτικών συνεταιρισμών,

4. Η ενίσχυση των κάθετων συνεργασιών

5. Η ανασυγκρότηση της στήριξης ισοζυγίων για τα βασικά μας προϊόντα,

6. Η δημιουργία θεσμού άδειας λειτουργίας εμπόρου διακινητή γεωργικών προϊόντων,

7.Η δημιουργία τοπικού συστήματος ποιότητας,

8. Η αναθεώρηση των προστίμων στη νοθεία στα τρόφιμα έως και άρση της άδειας λειτουργίας για δύο χρόνια,

9. Η κατάργηση του λεγόμενου πιστωτικού τιμολογίου, που αποτελεί το όχημα εκβιασμού και παράνομων συναλλαγών από τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες λιανικής πώλησης

10. Η κατά το δυνατό μείωση του κόστους των γεωργικών εισροών.

Η μείωση του κόστους παραγωγής των γεωργικών προϊόντων είναι σύνθετο θέμα και συναρτάται άμεσα με την ανταγωνιστικότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων. Το κόστος παραγωγής οφείλεται τόσο στις εισροές (λιπάσματα, φάρμακα, ζωοτροφές, νερό, εργασία, μηχανήματα, καύσιμα, κλπ), όσο και στο κόστος εργασίας, ενοίκιο γης κλπ. Ασφαλώς, ένα μεγάλο μέρος του υψηλού κόστους παραγωγής οφείλεται στο μικρό μέγεθος των ελληνικών γεωργικών εκμεταλλεύσεων, που αδυνατούν να εφαρμόσουν οικονομίες κλίμακας. Το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς γεωργικών εφοδίων, επίσης, εμποδίζει τον ισχυρό ανταγωνισμό στην αγορά μηχανημάτων, φαρμάκων, λιπασμάτων, ζωοτροφών και αναλωσίμων. Σε κάθε περίπτωση όμως, η κυβέρνηση απαντά στα προβλήματα, αυξάνοντας την επιστροφή Φ.Π.Α. στους αγρότες ειδικού καθεστώτος, από το 7% στο 11%(συνολικά 140 εκ.ευρώ ).

Σημειώνεται, επιπλέον, ότι η προβληματική και σε βάρος των παραγωγών λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων, αφορά, σε μικρότερο η μεγαλύτερο βαθμό, σε όλα τα Κράτη – Μέλη της ΕΕ, γι’ αυτό και το όλο θέμα απασχολεί το τελευταίο διάστημα, τόσο το Συμβούλιο Υπουργών, όσο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Σε επίπεδο Συμβουλίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε από 28/10/2009 σχετική ανακοίνωση, βάσει της οποίας προβλέπονται συγκεκριμένα μέτρα σε επίπεδο Κρατών Μελών και ΕΕ. Ειδικότερα, η Επιτροπή προτείνει:

1. Την προώθηση βιώσιμων εμπορικών σχέσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων στην εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων, με στόχο τον εντοπισμό αθέμιτων πρακτικών και την παρακολούθηση των εξελίξεων σε ζητήματα ανταγωνισμού,

2. Ένα μηχανισμό παρακολούθησης των τιμών των τροφίμων με στόχο τη μεγαλύτερη διαφάνεια,

3. Την ενίσχυση της διαπραγματευτικής θέσης των αγροτών με ταυτόχρονη τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού.

Μετά από έντονες παρεμβάσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας στο Συμβούλιο για το ίδιο θέμα, η προηγούμενη ισπανική Προεδρία, συνέταξε Σχέδιο Συμπερασμάτων του Συμβουλίου, το οποίο και υιοθετήθηκε στο Συμβούλιο Υπουργών της 29ης Μαρτίου 2010. Στη βάση τόσο της Ανακοίνωσης όσο και των εν λόγω Συμπερασμάτων, αναμένονται οι συγκεκριμένες προτάσεις της Επιτροπής, ώστε το όλο θέμα να αντιμετωπιστεί και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Επίσης, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκανδαλίδης, εκπροσώπησε τη χώρα στο «Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου για τη βελτίωση της λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων», που διεξήχθη στις 16/11/2010 στις Βρυξέλλες. Στην παρέμβασή του, μεταξύ άλλων, τόνισε τα εξής:

«Στην αλυσίδα εφοδιασμού των αγροδιατροφικών προϊόντων υπάρχουν δύο πυλώνες. Ο πυλώνας εισόδου που είναι ο ευρωπαίος γεωργός και ο πυλώνας εξόδου που είναι ο ευρωπαίος καταναλωτής. Βασική μας επιδίωξη είναι να τροφοδοτήσουμε την αγορά με ασφαλή, ποιοτικά και πιστοποιημένα τρόφιμα, προστατεύοντας, παράλληλα, στο μέγιστο δυνατό βαθμό τόσο το εισόδημα του γεωργού, όσο και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Γι’ αυτό ακριβώς, το σκοπό η παρέμβασή μας πρέπει να έχει πολύ συγκεκριμένη κατεύθυνση:

1. Η ΚΑΠ με τα μέσα που διαθέτει σήμερα και, κυρίως, με τη νέα μορφή της, να χρηματοδοτήσει τα εργαλεία, που ρυθμίζουν τις αγορές, αντιμετωπίζουν τις διατροφικές κρίσεις, ενθαρρύνουν την παραγωγή και την προώθηση προϊόντων με ποιότητα και ταυτότητα. Αυτό απαιτεί συντονισμένες πολιτικές από τον 1ο και 2ο πυλώνα.

2. Καθημερινή παρακολούθηση της αγοράς και του τρόπου που διαμορφώνονται οι τιμές και τα κέρδη, ώστε να αποφεύγεται η μονοπωλιακή συγκέντρωση και να εξασφαλίζεται η διαφάνεια, ο έλεγχος και η πάταξη της αισχροκέρδειας και του αθέμιτου ανταγωνισμού. Ας αποφασίσουμε επιτέλους, πέρα από τις εθνικές προσπάθειες, να οργανώσουμε, με τρόπο θεσμικά ολοκληρωμένο, το ευρωπαϊκό παρατηρητήριο τιμών.

3. Οι εταιρικές συνεργασίες, οι διεπαγγελματικές συνεργίες, η συµβολαιακή γεωργία, οι αγροτικοί και καταναλωτικοί συνεταιρισμοί, οι ομάδες παραγωγών, ήρθε η ώρα να ενταχθούν σε ενιαίο συνεκτικό και οριοθετημένο νομοθετικό πλαίσιο. Η υπάρχουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι αποσπασματική, άνιση και ατελής. Χρειαζόμαστε μια νέα συνολική ρύθμιση εν’ όψει και της νέας ΚΑΠ.

4. Η ευρωπαϊκή αγορά είναι εκτεθειμένη στις ευρύτερες διεθνείς εξελίξεις και στην απελευθέρωση του εμπορίου. Η εμπορική μας πολιτική οφείλει να διασφαλίζει τα ευρωπαϊκά προϊόντα από τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές. Να οδηγεί σε ισορροπημένες και αμοιβαίου οφέλους εμπορικές συμφωνίες. Να προστατεύει σε συνθήκες διαφάνειας τον καταναλωτή. Παίρνοντας από το ράφι ένα προϊόν, ο ευρωπαίος πολίτης θα πρέπει να ξέρει τι αγοράζει, από πού προέρχεται, ποια συστατικά το απαρτίζουν και τι επίπτωση έχει στην υγεία του. Εφόσον:

α. Παραγωγοί & καταναλωτές αποκτήσουν ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη,

β. Έχουν πρόσβαση σε δίκτυα και πληροφόρηση,

γ. Παράγουν και καταναλώνουν αναγνωρίσιμα προϊόντα,

δ. Οργανώσουμε σωστά τις τοπικές αγορές,



Η σχέση τους γίνεται άμεση και αποτελεσματική, το μήκος της αλυσίδας μικραίνει, η αγορά εξυγιαίνεται, το εισόδημα και η αγοραστική τους δύναμη προστατεύονται και η ευρωπαϊκή αγροτική οικονομία μπορεί να ζήσει καλύτερες και ασφαλέστερες ημέρες».



Διαβάστε Περισσότερα...

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ και δόμηση σε περιοχές Natura


"Στην Ελλάδα η εκτός σχεδίου δόμηση έχει απαγορευτεί με νόμο του 1923. Παρ' όλα αυτά εφαρμόζεται, είτε παράνομα είτε νόμιμα. με διάφορες παρεκκλίσεις και εξαιρέσεις. Ανάλογα φαινόμενα δεν συναντάμε στην Ευρώπη όπου εκεί οι περισσότερες χώρες έχουν απαγορεύσει την εκτός σχεδίου δόμηση πριν από πολλές δεκαετίες.

Στους βιοτόπους, εκτός των περιπτώσεων όπου ισχύουν ειδικοί όροι δόμησης, εφαρμόζεται το διάταγμα 24 του 1985, που διέπει την εκτός σχεδίου δόμηση σε όλη τη χώρα και το οποίο προβλέπει ότι δικαίωμα δόμησης έχουν όλα τα γήπεδα με εμβαδόν τα 4 στρέμματα, αλλά με διάφορες παρεκκλίσεις επιτρέπεται η δόμηση σε μικρότερα γήπεδα μέχρι και 750 τ.μ.

Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί η........................

χώρα δεν διαθέτει ολοκληρωμένο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, δεν διαθέτει εθνικό κτηματολόγιο και δασολόγιο.

Για την Δημοκρατική Αριστερά ο χωροταξικός σχεδιασμός, με την σύνταξη εθνικού, περιφερειακών και ειδικών χωροταξικών σχεδίων, δεν είναι ένα τεχνοκρατικό ζήτημα αλλά αποτελεί το βασικό πολιτικό εργαλείο για την ανάπτυξη της χώρας.

Μια ανάπτυξη με κυρίαρχους στόχους την προστασία του περιβάλλοντος, την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την κλιματική αλλαγή, την αειφορία, την εδαφική και κοινωνική συνοχή, την ισόρροπη κατανομή των ωφελημάτων και την διαφύλαξη της δημόσιας περιουσίας.

Η δική μας άποψη, όπως έχει πρωτοδιατυπωθεί από τον Μιχάλη τον Παπαγιαννάκη, είναι ότι πρέπει επί τέλους και στην χώρα μας να απαγορευτεί η εκτός σχεδίου δόμηση. Δεν είναι δυνατό η συνέχιση της σημερινής κατάστασης όπου δεν έχουν καθοριστεί οι χώροι που μπορούμε να κτίζουμε κατοικίες, βιοτεχνίες, βιομηχανίες , να ασκούμε επαγγελματική δραστηριότητα, να αναπτύσσεται ο αγροτικός τομέας.

Φυσικά με την υπάρχουσα διαμορφωμένη κατάσταση, για την αποφυγή προβλημάτων και αδικιών, απαιτείται ένας σχεδιασμός με ένα σχετικό χρονικό βάθος ώστε να υλοποιηθεί σταδιακά η κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης.

Απαιτούνται, χωροταξικός σχεδιασμός, χρήσεις γης, σχέδια πόλης, επεκτάσεις σχεδίων των οικισμών, έργα υποδομής κ.τ.λ.

Είναι αυτονόητο ότι η εκκίνηση εφαρμογής μιας τέτοιας πολιτικής απαγόρευσης της εκτός σχεδίου δόμησης πρέπει να είναι η επιβολή περιοριστικών και πιο αυστηρών όρων δόμησης σε σχέση με αυτούς που υπάρχουν, σε προστατευόμενες περιοχές , όπως οι περιοχές NATURA, αγροτικές περιοχές υψηλής βιολογικής αξίας και υψηλής παραγωγικότητας κ.τ.λ.

Με αυτήν την λογική λοιπόν θεωρούμε τον πρόσφατο νόμο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ο οποίος περιορίζει την παρέκκλιση για νόμιμη δόμηση στα 4 στρέμματα και αυξάνει το όριο αρτιότητας στα 10 στρέμματα στις περιοχές NATURA, ως θετική εξέλιξη, στο βαθμό που αυτό συνοδευτεί με ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες οι οποίες θα καθορίζουν το όριο αρτιότητας σε κάθε προστατευόμενη περιοχή ανάλογα με την οικολογική αξία και τις ιδιοκτησιακές ιδιαιτερότητες του κάθε βιότοπου, όπως προβλέπεται εξ άλλου από τον νόμο.

Απόψεις που υπερασπίζονται το σημερινό καθεστώς στο όνομα είτε της ανάπτυξης είτε της προστασίας των μικροϊδιοκτητών μας βρίσκουν αντίθετους.

Πρώτον γιατί η λογική της προάσπισης των συμφερόντων των μικροϊδιοκτητών οδηγεί στην δυνατότητα οικιστικής επέκτασης χωρίς όρους και όρια παντού.

Δεύτερον γιατί η κρίση την οποία βιώνουμε , είναι κρίση παραγωγικού και αναπτυξιακού μοντέλου, όπως από όλους αναγνωρίζεται, του οποίου βασικό πυλώνα αποτέλεσε η χωρίς σχεδιασμό οικοδομική ανάπτυξη, και η άκρατη εμπορευματοποίηση της γης.

Η πολιτική που εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα είχε σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις, όπως την άναρχη δόμηση ολόκληρων περιοχών με απουσία υποδομών, την εξάντληση των φυσικών πόρων, την καταστροφή του περιβάλλοντος, την μεταφορά πόρων στην οικοδομή αντί σε παραγωγικές επενδύσεις ως λύση για γρήγορο και εύκολο κέρδος και την ύπαρξη μεγάλου αναξιοποίητου οικιστικού αποθέματος.

Η δημιουργία τεράστιων υπεραξιών και μάλιστα αφορολόγητες, καλλιέργησαν καταναλωτικά πρότυπα και παρασιτισμό στην οικονομία.
Απαξιώθηκε, και στα νησιά καταστράφηκε, η αγροτική οικονομία. Όλη η γεωργική γη μετετράπηκε σε οικόπεδο.
Η χωρίς όρια επέκταση των οικιστικών περιοχών, βρίσκεται σε αντίθεση με τις σύγχρονες πολεοδομικές αντιλήψεις και δημιουργεί δευτερογενείς αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, όπως διάλυση του κοινωνικού ιστού, αδυναμία ανάπτυξης δικτύου υποδομών και υψηλό κόστος παροχής υπηρεσιών.
Αυτή την ανάπτυξη βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και ήδη εισπράττουμε τα αποτελέσματα της.
Αυτό το μοντέλο ανάπτυξης πρέπει να σταματήσει.
Η Δημοκρατική Αριστερά προτείνει ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο που θα στηρίζεται στην εξοικονόμηση ενέργειας φυσικών και οικονομικών πόρων, στις ΑΠΕ, στην πράσινη στροφή της οικονομίας, στις καθαρές τεχνολογίες και στις καινοτομίες μέσα σε ένα σύγχρονο πλαίσιο οργάνωσης του χώρου, των φυσικών πόρων και των οικοσυστημάτων.
Ανακηρύσσει την "αυθαιρεσία" κάθε είδους, ως τον μεγαλύτερο εχθρό του περιβάλλοντος, φυσικού, γεωργικού, οικιστικού.
Τοποθετείται επικριτικά στην "ιδεολογία του ατομισμού", τόσο στη μορφή της οικονομικής μεγέθυνσης, όσο και στην μορφή της κουλτούρας του ευδαιμονισμού.
Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην έννοια του δημόσιου συμφέροντος, στην υπεράσπιση του μη εμπορεύσιμου "δημόσιου αγαθού", και στην υπεράσπιση και τη διεύρυνση του "δημόσιου χώρου".
Σε αυτή την γενική αντίληψη της Δημοκρατικής Αριστεράς εντάσσεται η θέση της για την αντιμετώπιση της εκτός σχεδίου δόμησης και η τοποθέτησή της απέναντι στους περιορισμούς δόμησης στις περιοχές NATURA και φυσικά αυτό ισχύει και για τις αντίστοιχες περιοχές στη Μεσσηνία".


ΜΠΑΜΠΗΣ ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
Μέλος της Π.Π.Ε της
Δημοκρατικής Αριστεράς




Διαβάστε Περισσότερα...