Παρασκευή 1 Αυγούστου 2008

Οδηγίες για την ασφάλεια στις δραστηριότητες θαλάσσιας αναψυχής



Για τις Οδηγίες που θα πρέπει να δώσουν προς τους παρόχους υπηρεσιών, οι οποίοι διαθέτουν εγκαταστάσεις δραστηριοτήτων αναψυχής στο νερό, όπως πισίνες, ξενοδοχεία, νεροτσουλήθρες, εγκαταστάσεις καταδύσεων, κωπηλασία κλπ., ενημέρωσε τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιάννης Οικονόμου.
Σημειώνεται ότι οι Οδηγίες «Προστασία των Παιδιών και των Νέων στις δραστηριότητες θαλάσσιας αναψυχής: Κατευθυντήριες γραμμές για την ασφάλεια προς τους παρόχους υπηρεσιών» εκδόθηκαν στις 14 Ιουλίου 2008 από την Ευρωπαϊκή Συμμαχία για την Ασφάλεια των Παιδιών και την Ευρωπαϊκή Ένωση για την Πρόληψη των Τραυματισμών και την Προώθηση της Ασφάλειας EuroSafe σε συνεργασία με την Επίτροπο Καταναλωτών, Meglena Kuneva, και την Πρόεδρο Εσωτερικής Αγοράς και της Επιτροπής Προστασίας Καταναλωτών, Arlene McCarthy.

Όπως επισημαίνει ο κ. Οικονόμου, «οι Συστάσεις που περιλαμβάνονται στις Κατευθυντήριες Γραμμές θα δώσουν τη δυνατότητα στους εργαζόμενους στον τομέα της αναψυχής στο νερό να εφαρμόσουν βέλτιστες πρακτικές και με απλές αλλά κρίσιμες ενέργειες να βελτιώσουν την ασφάλεια στο νερό και να συντελέσουν στην προστασία της ζωής των παιδιών».
Οι Οδηγίες αυτές είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο:
http://www.childsafetyeurope.org

Συγκεκριμένα, τα συνιστώμενα μέτρα που πρέπει να λαμβάνουν όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών και των οποίων την εφαρμογή πρέπει να προωθούν όλοι οι φορείς αναψυχής, τουρισμού και δημόσιας υγείας είναι τα ακόλουθα:
• Να προβαίνουν σε αξιολόγηση του κινδύνου της περιοχής και της δραστηριότητας
• Να είναι ενήμεροι για τους ιδιαίτερους κινδύνους για τους ευπαθείς χρήστες, όπως τα παιδιά και οι νέοι
• Να παρέχουν κατάλληλο εξοπλισμό κατά μέγεθος και ηλικία όπως εξοπλισμό προσωπικής επίπλευσης
• Να εξασφαλίζουν ότι όλο το προσωπικό είναι επαρκώς καταρτισμένο για τα μέτρα ασφάλειας και πρόληψης των κινδύνων
• Να ενημερώνουν τους πελάτες για τους πιθανούς κινδύνους και πώς να τους αποφύγουν, και να καταρτίζουν και εφαρμόζουν κανόνες ασφάλειας
• Να εφαρμόζουν λεπτομερές σχέδιο εκτάκτου ανάγκης
• Να απαγορεύουν τη χρήση αλκοόλης στους συμμετέχοντες στις δραστηριότητες
• Να χρησιμοποιούν πρότυπα διεθνή σύμβολα και σημάνσεις για να είναι σαφείς οι κίνδυνοι σε όλους τους χρήστες.