Παρασκευή 8 Μαΐου 2009

Ερωτήσεις του Βουλευτή Δημήτρη Κουσελά για την Ενεργοποίηση Δικαιωμάτων και την Επαναλειτουργία γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας.


Ερωτήσεις στη Βουλή για δύο πολύ σοβαρά ζητήματα κατέθεσε ο Βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κουσελάς.

Η μία είναι για την Ενεργοποίηση των Δικαιωμάτων και η άλλη για την Επαναλειτουργία γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ..............





Αριθμ. Πρωτοκόλλου : 18676
Ημερομηνία Κατάθεσης :.6.05.2009





ΕΡΩΤΗΣΗ



ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ:



-ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ



ΘΕΜΑ: Ενεργοποίηση δικαιωμάτων 2009.





Με την 15268/ 27-2-2009 Ερώτησή μου, η οποία δεν απαντήθηκε, είχα εκθέσει τα σοβαρά προβλήματα και τις καθυστερήσεις που είχαν προκύψει στην ανάδειξη μειοδότη για τη διαχείριση των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης. Είχα επίσης επισημάνει τον κίνδυνο να κληθούν τελικά οι αγρότες να καταβάλουν το οικονομικό κόστος της ενεργοποίησης, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις και ρυθμίσεις.



Η οργανωτική και διαχειριστική ανεπάρκεια του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του ΟΠΕΚΕΠΕ στα θέματα της ενεργοποίησης και της ψηφιοποίησης των αγροτεμαχίων, έχουν δημιουργήσει αναστάτωση στους παραγωγούς της Μεσσηνίας .



Σήμερα καλούνται εσπευσμένα και σε ασφυκτικές προθεσμίες μέχρι τις 15 Μαϊου να υποβάλουν τις αιτήσεις Ενιαίας Ενίσχυσης και παράλληλα να πληρώσουν, για μια ακόμη χρονιά, το χαράτσι της ενεργοποίησης, που φέτος είναι και περισσότερο «αλμυρό».



Και διερωτώνται πότε τελικά το κράτος είναι πιο φερέγγυο: τότε που ο κ. Κοντός διαβεβαίωνε ότι οι αγρότες δεν θα πληρώσουν για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων του 2009, ή τώρα που καλούνται να πληρώσουν;



Είναι απορίας άξιο πως, ενώ η χώρα μας είχε δεσμευτεί από το 2006 ότι μέχρι το τέλος του 2008 θα είχαμε ολοκληρώσει ένα αξιόπιστο Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών, το Υπουργείο δεν κατάφερε ούτε καν να το ξεκινήσει. Παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις της Ε.Ε. και τις παρατάσεις που δόθηκαν, το σύστημα ξεκινά μόλις τώρα, πολύ καθυστερημένα και με ανεπαρκή οργάνωση, αλλά και με πολλές αμφιβολίες για την πλήρη και σωστή ολοκλήρωσή του.



‘Αλλωστε τα χρονοδιαγράμματα είναι ασφυκτικά και αυτό, δυστυχώς, θα το πληρώσουν οι αγρότες και σε ταλαιπωρία και σε χρήμα.



Επειδή το θέμα είναι σοβαρό και η χώρα μας απειλείται με περικοπή των επιδοτήσεων κατά 10%,



Επειδή οι αγρότες είναι ανάστατοι διότι, παρά την ύπαρξη σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που αναφέρει ότι το κόστος του ΟΣΔΕ το αναλαμβάνει το κράτος για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, τελικώς καλούνται και πάλι να πληρώσουν, και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη γι’ αυτούς συγκυρία, που οι τιμές του ελαιόλαδου έχουν πέσει στα 1,90 ευρώ ή και χαμηλότερα και το εισόδημά τους έχει ακόμα περισσότερο μειωθεί,



Επειδή, συν τοις άλλοις, ο Νομός Μεσσηνίας είναι πυρόπληκτος και οι αποζημιώσεις που έχουν λάβει είναι πενιχρές,



Ερωτάται ο κ. Υπουργός:



Γιατί δεν έχει υπογράψει τη σύμβαση των 25 εκατ. ευρώ, ώστε να μην πληρώνουν οι αγρότες το κόστος της ενεργοποίησης;



Πότε θα εκδοθεί η αναγκαία Υπουργική Απόφαση και η απαιτούμενη Απόφαση



Ελεγκτικού Συνεδρίου και για ποιο λόγο έχουν αυτές καθυστερήσει μέχρι σήμερα;



Είναι στις προθέσεις του όλοι οι παραγωγοί των πυρόπληκτων νομών, όπως της Μεσσηνίας (και όχι μόνο οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες) να απαλλαγούν από την καταβολή του κόστους ενεργοποίησης;



Αθήνα 6 Μαϊου 2009

Ο βουλευτής

Δημήτρης Κουσελάς





Αριθμ. Πρωτοκόλλου : 18799
Ημερομηνία Κατάθεσης :.7.05.2009

ΕΡΩΤΗΣΗ



ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ:



-ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ



ΘΕΜΑ: Επαναλειτουργία γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας



‘Οπως αναδείχθηκε και από πρόσφατο δημοσίευμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας της 3-5-2009, η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους-Κορίνθου καθυστερεί αδικαιολόγητα, παρ’ ότι τα έργα από την Κόρινθο μέχρι την Τρίπολη έχουν ολοκληρωθεί εδω και ένα χρόνο, ενω έχουν γίνει και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, από τα οποία μάλιστα προκύπτει μείωση του χρόνου της διαδρομής στο μισό.



Παρά τη δέσμευση του τότε Υπουργού Μεταφορών κ. Χατζηδάκη ότι η συγκεκριμένη γραμμή θα επαναλειτουργούσε τον Δεκέμβριο του 2008, ακόμα και σήμερα δεν υπάρχουν νεότερα για το χρόνο επαναλειτουργίας του εν λόγω τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής, ούτε για το χρόνο παράδοσης και επαναλειτουργίας του τμήματος μέχρι την Καλαμάτα.



Είναι πλέον διάχυτη η ανησυχία στους κατοίκους της Μεσσηνίας και γενικότερα της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την τύχη που επιφυλάσσουν οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησης και του ΟΣΕ στα δρομολόγια της γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, αφού, πέραν της σχεδιαζόμενης «εφεδρείας» χιλιάδων εργαζομένων στον ΟΣΕ, όλο και συχνότερα γίνεται λόγος για περικοπές δρομολογίων στο δίκτυο της Πελοποννήσου, αλλά και για λουκέτο σε σταθμούς «που δεν εμφανίζουν ικανοποιητική κίνηση».



‘Αλλωστε, στις μέχρι σήμερα απαντήσεις σε προηγούμενες Ερωτήσεις μου, η Διοίκηση του ΟΣΕ δεν δεσμεύτηκε για τη διατήρηση και τη συχνότητα των δρομολογίων, ούτε όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα.



Επειδή η ανακαίνιση της γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους- Κορίνθου έγινε κατά το μεγαλύτερο μέρος της με κοινοτική χρηματοδότηση και οφείλει επιτέλους, μετά τις τόσες καθυστερήσεις, να λειτουργήσει και να αξιοποιηθεί, προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της Περιφέρειας,



Επειδή ο σιδηρόδρομος είναι ένα μέσο οικονομικό και φιλικό στο περιβάλλον, είναι δε βέβαιο ότι η ανακαίνισή του θα αλλάξει σημαντικά και την ταχύτητα και τα δεδομένα κίνησης, όπως συνέβη και στο κομμάτι Πλατύ Κατερίνης-Φλώρινα, στο οποίο πολλαπλασιάστηκε η επιβατική κίνηση μετά την ανακαίνισή του,



Επειδή είναι αδιανόητο ένα τέτοιο μέσο, η σημασία του οποίου αναγνωρίζεται σε ολόκληρη την Ευρώπη, να εγκαταλείπεται από την Κυβέρνηση προς όφελος ανταγωνιστικών συμφερόντων, με το να κόβονται δρομολόγια και ουσιαστικά να απαξιώνεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, που εξυπηρετεί και τον Νομό Μεσσηνίας,



Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

- Για ποιο λόγο δεν έχει ακόμα επαναλειτουργήσει το κομμάτι της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους-Κορίνθου, που ολοκληρώθηκε από πέρυσι ;

- Πότε θα παραδοθεί το κομμάτι από την Τρίπολη μέχρι την Καλαμάτα;

- Τι προθέσεις και τι σχεδιασμοί υπάρχουν για τα δρομολόγια της εν λόγω γραμμής και ιδίως για την πληρέστερη αξιοποίησή τους σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών που θα στηρίξει και θα ενισχύσει την ανάπτυξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου ;





Αθήνα 7 Μαϊου 2009



Ο βουλευτής



Δημήτρης Κουσελάς