Τρίτη 22 Ιουλίου 2008

Τελευταίοι σε "ευρυζωνικά σχολεία"






Κατέχουμε την 26η θέση στην Ευρώπη των 27 στο ποσοστό των εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν υπολογιστές στην τάξη

Άλλη μια ολιγωρία της κυβέρνησης αυτή τη φορά με τη καθυστέρηση δεδουλευμένων στους επιμορφωτές σε θέματα τεχνολογίας και πληροφορικής και οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και δύο χρόνια. Παρά τα επανειλημμένα διαβήματα των εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας καθυστερεί την καταβολή των δεδουλευμένων και η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί ερωτηματικά για την μελλοντική λειτουργία αλλά και αξιοπιστία των προγραμμάτων επιμόρφωσης.
Να σημειωθεί επίσης ότι το πρόγραμμα έχει μπει στα συρτάρια της γραφειοκρατίας από το 2002, έτος της πιο πρόσφατης υλοποίησής του, ενώ οι εξαγγελίες επανέναρξής του δεν συνοδεύονται από παράλληλη διεκπεραίωση των οικονομικών εκκρεμοτήτων.
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί βρίσκεται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από την ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με παροχή κινήτρων για την απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων κάτι το οποίο επιβεβαιώνουν και οι εκθέσεις διεθνών οργανισμών όπως η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ και οι οποίες αναδεικνύουν την σοβαρή υστέρηση των ελληνικών σχολείων στις εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 27η θέση στην Ευρώπη των 27, με κίνδυνο να χάσει το στοίχημα της ευρυζωνικότητας, δεδομένου ότι μόνο το 13% των εκπαιδευτηρίων στη χώρα μας διαθέτει γρήγορη σύνδεση στο Ιντερνέτ, έναντι 67 % που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος των «ευζωνικών σχολείων». Κατέχουμε την 26η θέση στην Ευρώπη των 27 στο ποσοστό των εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν υπολογιστές στην τάξη με 35.6 % έναντι 74.3 % στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το ζήτημα έφερε στην επιφάνεια η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Άννα Διαμαντοπούλου με επίκαιρο ερώτημά της προς τον υπουργό Παιδείας και με το οποίο ζητά απαντήσεις σχετικά με την πληρωμή των δεδουλευμένων που εκκρεμούν από το 2006 αλλά και για την πρόθεση της κυβέρνησης να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να επιταχυνθούν στο μέλλον οι διαδικασίες πληρωμής προκειμένου να διασφαλισθεί η αξιοπιστία και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα προγράμματα πληροφορικής.



Πηγή: http://www.ethnos.gr/