Τρίτη 23 Ιουνίου 2009

Οι φουγγαρίες του Άη Γιαννιού του Ριγανά και ο Κλήδονας, απόψε στην Κυπαρισσία.


Ο Σύλλογος για την Προστασία και Αναβίωση της Άνω Πόλης Κυπαρισσίας, ο ΜΕΣΚ και ο Σύλλογος Γυναικών Κυπαρισσίας «ΓΑΙΑ», διοργανώνουν από κοινού και ζωντανεύουν ένα από τα παλιά έθιμα. Τις «Φουγγαρίες τ’ Αη Γιαννιού του Ριγανά και τον Κλήδονα», απόψε στις 8.30, στην πλατεία της παλιάς «Αρκαδιάς», στην Άνω Πόλη Κυπαρισσίας.






Διαβάστε Περισσότερα...

Γιορτή Καρπουζιού Μεσσηνίας 2009!


Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η Γιορτή Καρπουζιού Μεσσηνίας στον Αγρίλη Φιλιατρών.

"Τη δροσιά του να 'χουμε!"

Γευστικό ταξίδι στις αισθήσεις με γλυκίσματα από καρπούζι...

Διαβάστε για τις διήμερες εκδηλώσεις............
Δείτε τις φωτογραφίες..............











Επιτυχημένες κρίνονται οι εκδηλώσεις του Σαββατοκύριακου για τη λήξη της «Γιορτής Καρπουζιού Μεσσηνίας» στον Αγρίλη Φιλιατρών. Αρκετός κόσμος από την ευρύτερη περιοχή συμμετείχε, ιδιαίτερα, δε, αγρότες – καρπουζοπαραγωγοί με τις οικογένειές τους. Όπως ήταν φυσικό την «τιμητική» του είχε το ποιοτικό τοπικό προϊόν, το καρπούζι Τριφυλίας. Ξεχωριστό τόνο έδωσε η παρουσία Συλλόγων Γυναικών με γλυκίσματα από καρπούζι. Στα είκοσι πέντε περίπτερα που είχαν στηθεί συμμετείχαν τοπικές επιχειρήσεις με τα προϊόντα τους καθώς και εταιρίες με αγροτικά εφόδια κ.α.
Το απόγευμα του Σαββάτου παρουσιάστηκε Ψυχαγωγικό πρόγραμμα με τη «Θεατρική Ομάδα Κλόουν» του Βασίλη Φλώρου και παιχνίδια για τα παιδιά.
Η εκπρόσωπος της Οργανωτικής Επιτροπής Βιβή Παντελάκη αναφέρθηκε στη γιορτή ευχαριστώντας όσους στήριξαν και συνέδραμαν στην προσπάθεια της διοργάνωσης και τόνισε πως η γιορτή είναι το μέσο ή το γεγονός για να διαφημιστεί το καρπούζι που αποτελεί την πιο δυναμική καλλιέργεια της περιοχής και σημείωσε πως το καρπούζι είναι νοστιμότατο και υγιεινό…
Ακολούθως απηύθυναν χαιρετισμούς, ο Πρόεδρος της ΕΝΑΕ – Νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος, ο εκπρόσωπος της «Ανατροπής»- Νομαρχιακός Σύμβουλος Παναγιώτης Αλευράς, οι Δήμαρχοι Φιλιατρών Αλκης Ξύγκας, Κυπαρισσίας Γιώργος Σαμπαζιώτης, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Γαργαλιάνων Κώστας Γεωργιόπουλος, το Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου και ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής – Καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Πάνος Αθανασόπουλος.
Όλοι συνεχάρησαν την Οργανωτική Επιτροπή για τη Γιορτή και τους αγρότες για το ποιοτικό προιόν που παράγουν και σημείωσαν την αξία της συνεργασίας για την προβολή και προώθησή του στις αγορές του κόσμου. Ακόμη, αναφέρθηκαν στις υποδομές που απαιτούνται και την έμπρακτη στήριξη που πρέπει να δίνει η Πολιτεία στις προσπάθειες των αγροτών.
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η ομιλία του Γεώργιου Αλεξανδρόπουλου, Παραγωγού καρπουζιού - Εκπροσώπου του Αγροτικού Συλλόγου Φιλιατρών που με αιχμηρό τρόπο αναφέρθηκε στα πολλά και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καρπουζοπαραγωγοί και οι αγρότες γενικότερα.
Στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα με τον Μπάμπη Τσέρτο και την ορχήστρα του…












Με ένα γευστικό ταξίδι στις αισθήσεις με λαχταριστά γλυκίσματα από καρπούζι που είχαν ετοιμάσει οι Σύλλογοι Γυναικών, έκλεισαν, το βράδυ της Κυριακής, οι εκδηλώσεις λήξης της «Γιορτής Καρπουζιού Μεσσηνίας 2009» στον Αγρίλη Φιλιατρών.
Το πρωί τελέστηκε Θεία Λειτουργία μετά Αρτοκλασίας στον Ιερό Ναό Παναγίας της Αγριλιώτισσας προς τιμήν των καρπουζοπαραγωγών.
Το απόγευμα παρουσιάστηκε ψυχαγωγικό πρόγραμμα και δόθηκε παράσταση για τα παιδιά από τη «Θεατρική Ομάδα Κλόουν» του Βασίλη Φλώρου.
Τις εντυπώσεις, τα σχόλια θαυμασμού και τις καρδιές των επισκεπτών «κέρδισαν» οι Σύλλογοι Γυναικών, ο Σύλλογος Γυναικών Κυπαρισσίας «ΓΑΙΑ», η Ένωση Φιλιατρινών Γυναικών, ο Εκπολιτιστικός – Μορφωτικός Σύλλογος Γυναικών Πύργου Τριφυλίας «Η Αγία Παρασκευή» και ο νεοϊδρυθείς Αγροβιοτεχνικός Αγροτουριστικός Συνεταιρισμός Κυπαρισσίας «Νέδα», που συμμετείχαν και διαγωνίστηκαν στη γευσιγνωσία γλυκισμάτων από καρπούζι!
Οι δυναμικές και δραστήριες γυναίκες είχαν ετοιμάσει γευστικότατα γλυκά, ζελέ, χυμούς και άλλα πολλά καλούδια από καρπούζι που οι επισκέπτες τίμησαν δεόντως και απόλαυσαν με την ψυχή τους!
Τη γευσιγνωσία έκανε η γνωστή σεφ Αργυρώ Μπαρμπαρίγου, η οποία μαζί με Μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής πέρασαν από τα περίπτερα και δοκίμασαν τις «δημιουργίες» των γυναικών!
Εντυπωσιακό, επίσης, ήταν το περίπτερο με τις ζωγραφιές μαθητών με θέμα το καρπούζι!
Στις βραβεύσεις που ακολούθησαν, δόθηκαν έπαινοι, στην Ένωση Φιλιατρινών Γυναικών για τους καρπουζοκεφτέδες, στο Σύλλογο Γυναικών Κυπαρισσίας «ΓΑΙΑ» για την πανακότα από καρπούζι, στον Εκπολιτιστικό – Μορφωτικό Σύλλογος Γυναικών Πύργου Τριφυλίας «Η Αγία Παρασκευή» για το γλυκό καρπούζι και στον Αγροβιοτεχνικό Αγροτουριστικό Συνεταιρισμό Κυπαρισσίας «Νέδα» για το καρπούζι τουρσί!!!
Από τις ζωγραφιές των μικρών παιδιών, βραβεύτηκαν κατά σειρά οι ζωγραφιές των, Χρύσας Γριβοκωστοπούλου – Αναστασίας Γριβοκωστοπούλου – Αθανασίας Μαλάμου – Ελένης Μαλάμου, Χριστίνας Γιαννακοπούλου και Ζωής Λεβεντάκη.
Για το μεγαλύτερο καρπούζι βραβεύτηκε ο καρπουζοπαραγωγός Στάθης Λεβεντογιάννης του οποίου το καρπούζι ζυγίστηκε από την Οργανωτική Επιτροπή και ξεπερνούσε τα 22 κιλά.
Αξίζει να σημειωθεί πως φέτος, για πρώτη φορά, έγιναν και «καρπουζοδρομίες», όπου στο χώρο των εκδηλώσεων, έτρεξαν έχοντας στα χέρια από δύο καρπούζια, ένα στην κάθε μασχάλη…
Η βραδιά έκλεισε με καλλιτεχνικό πρόγραμμα από το μουσικό σχήμα του Γιάννη Καλογερόπουλου.
Και, με ευχές από την Οργανωτική Επιτροπή και τους καρπουζοπαραγωγούς ανανεώθηκε το ραντεβού για την επόμενη χρονιά!



***με πληροφορίες από την Εφημερίδα "ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ"



Διαβάστε Περισσότερα...

«Οι δασικές πυρκαγιές στην Ελλάδα». Άρθρο στην εφημερίδα Frankfurter Rundschau


«Οι δασικές πυρκαγιές στην Ελλάδα», είναι ο τίτλος άρθρου στην εφημερίδα Frankfurter Rundschau, το οποίο αναφέρεται στα προβλήματα της πυροσβεστικής με αφορμή τις πυρκαγιές του περασμένου Σαββατοκύριακου:................


«Απειλούμαστε με επανάληψη της πύρινης καταστροφής του 2007 ή μήπως οι πυροσβέστες είναι τώρα καλύτερα προετοιμασμένοι;

Πολλοί ειδικοί εκφράζουν τις αμφιβολίες τους, όπως ο Νίκος Γεωργιάδης από τη διεθνή οργάνωση ‘Παγκόσμιο Ταμείο Αρωγής της Άγριας Ζωής’ (WWF), που εκτιμά πως ‘οι πολιτικοί και οι αρχές δεν διδάχθηκαν τίποτε, αλλιώς θα δρούσαν διαφορετικά’. Οι πυροσβέστες εκπαιδεύονται στην απόσβεση πυρκαγιών σε κτίρια, αλλά όχι σε δάση. ‘Λείπει η εμπειρία και η εκπαίδευση’, υποστηρίζει ο Νίκος Γεωργιάδης.»

«Στο μεταξύ έχουν περάσει δύο χρόνια από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 και 3500 θέσεις παραμένουν ακάλυπτες στην πυροσβεστική υπηρεσία. Επιπλέον υφίστανται ελλείψεις στον τεχνικό εξοπλισμό, από τα 1600 πυροσβεστικά αυτοκίνητα τα 200 είναι περιορισμένης χρήσης λόγω παλαιότητας, έχουν περάσει τα 30 χρόνια κυκλοφορίας.

Επίσης πολλά πυροσβεστικά αεροπλάνα έχουν φθάσει στα όρια παλαιότητας και για την αγορά νέων δεν υπάρχουν τα σχετικά κονδύλια.

Φέτος το υπουργείο Εσωτερικών θέλει να θέσει σε λειτουργία 15 πυροσβεστικά ελικόπτερα, αλλά η υπογραφή των συμβολαίων καθυστερεί, επειδή το κράτος χρωστά στις κατασκευαστικές εταιρείες από πέρσι 20 εκατομμύρια ευρώ.»

Πηγή: Deutsche Welle





Διαβάστε Περισσότερα...

Το βήμα των εργαζομένων του Ελεύθερου Τύπου, του ραδιοφωνικού σταθμού City 99,5 και της ιστοσελίδας www.e-tipos.com










http://ergazomenoieleftherostipos.blogspot.com/




Διαβάστε Περισσότερα...

Έληξε η απεργία των δημοσιογράφων για τις απολύσεις στον Ελεύθερο Τύπο


Με 24ωρη απεργία που έληξε στις 17:00 το απόγευμα της Τρίτης, συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της ΕΣΗΕΑ και πορεία προς τη Βουλή απάντησαν οι δημοσιογράφοι στο κλείσιμο της εφημερίδας Ελεύθερος Τύπος, του ραδιοφωνικού σταθμού City 99,5 και του ειδησεογραφικού site του Ομίλου.

Οι δημοσιογράφοι...........


έκλεισαν για περίπου μισή ώρα την οδό Ακαδημίας, ενώ το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ επισκέφθηκε τον πρόεδρο της Βουλής, Δ.Σιούφα, παραδίδοντάς του το ψήφισμα της Ένωσης.

Μετά το τέλος της διαδήλωσης έγινε συγκέντρωση στην ΕΣΗΕΑ όπου οι εργαζόμενοι στον Ελεύθερο Τύπο και τον City ενημέρωσαν τους συναδέλφους τους για τα τεκταινόμενα και έγινε ανταλλαγή απόψεων.

«Φτάνει πια με τις απολύσεις. Ως εδώ», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ, Πάνος Σόμπολος.

Το ψήφισμα της Ένωσης αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Η αιφνιδιαστική απόφαση της οικογένειας Θόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου, ιδιοκτητών των εφημερίδων Ελεύθερος Τύπος και Τύπος της Κυριακής, του ραδιοσταθμού «CITY 99,5» και του ειδησεογραφικού site του Ομίλου, να πετάξουν στο δρόμο 450 συναδέλφους μας, κλείνοντας τα συγκεκριμένα ΜΜΕ, αποδεικνύει ότι το ντόμινο της κρίσης στα ΜΜΕ ξεσπά στις πλάτες των εργαζομένων και αποτελεί πρόκληση και «αιτία πολέμου» για όλους τους εργαζόμενους στην ενημέρωση, ολόκληρο τον κόσμο της εργασίας».

Το Δ.Σ. της Ένωσης ζητά:

«-Να σταματήσουν τώρα οι απολύσεις και να ανακληθούν όσες έγιναν
-Να εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας όλων των εργαζομένων
-Να κατοχυρωθούν οι συνθήκες εργασίας και αποδοχές που θα διασφαλίζουν την προσωπική μας αξιοπρέπεια
-Να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ΜΜΕ
-Να μην κλείσουν ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, ο ΤΥΠΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ, ο ραδιοφωνικός σταθμός CITY 99,5 και το portal
e-tipos.gr
-Να αναλάβουν οι εργοδοτικές οργανώσεις και η Κυβέρνηση τις ευθύνες τους».



in.gr



Διαβάστε Περισσότερα...

Σαν σήμερα, 23 Ιουνίου 1996, ο Ανδρέας Παπανδρέου χάνει τη μάχη με το θάνατο...


Πέρασαν κιόλας 13 χρόνια χωρίς τον ιδρυτή και ιστορικό Ηγέτη του ΠΑΣΟΚ Ανδρέα Παπανδρέου.

Στις 23 Ιουνίου 1996 ο Ανδρέας Παπανδρέου χάνει τη μάχη με το θάνατο, μετά από οξύ ισχαιμικό επεισόδιο στο σπίτι του στην Εκάλη.
Η σωρός του μεταφέρεται στη Μητρόπολη Αθηνών και εκτίθεται σε λαϊκό προσκύνημα. Κηδεύεται στις 26 Ιουνίου 1996 μέσα σε κοσμοπλημμύρα με τιμές αρχηγού κράτους.

Διαβάστε τη βιογραφία του.............



Γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 1919, στη Χίο. Γιος του αείμνηστου Γεωργίου Παπανδρέου και της Σοφίας Μινέικο.

1941: Μετά την αποφυλάκιση του από την Ασφάλεια όπου κρατήθηκε και βασανίστηκε κατά το διάστημα της δικτατορίας του Μεταξά, τριτοετής τότε της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, αναχωρεί για τις Η.Π.Α. και ακολουθεί πανεπιστημιακή σταδιοδρομία.
1943-44: Kατετάγη εθελοντής στον Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ
1943: Ανακηρύσσεται Διδάκτωρ Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ. Η πανεπιστημιακή του εξέλιξη:
1942-43: Βοηθός Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ
1943-47: Υφηγητής στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ
1946-47: Υφηγητής στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ
1947-50: Ομότιμος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότας
1950-51: Ομότιμος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νορθγουέστερν
1951-55: Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότας
1955-63: Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας (Μπέρκλεϊ)
1956-59: Κοσμήτωρ της Οικονομικής Σχολής του ίδιου Πανεπιστημίου.
Το 1959 επιστρέφει για ένα χρόνο στην Ελλάδα, στα πλαίσια ερευνητικής αναπτυξιακής οικονομικής αποστολής.
Τον επόμενο χρόνο 1961 , διορίζεται Πρόεδρος του Δ.Σ.και Γενικός Επιστημονικός Διευθυντής του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών και ταυτόχρονα σύμβουλος της Τράπεζας της Ελλάδας (1961-62).
Η πολιτική του σταδιοδρομία αρχίζει το Φεβρουάριο του 1964 , με την εκλογή του ως Βουλευτή Αχαΐας του Κόμματος της Ένωσης Κέντρου, της οποίας ηγείτο ο Γεώργιος Παπανδρέου στις εκλογές της 16.2.1964 .
Μετά την νίκη της Ένωσης Κέντρου, διορίζεται αρχικά Υπουργός Προεδρίας της Κυβέρνησης και τον ίδιο χρόνο Αναπληρωτής Υπουργός Συντονισμού ( 1964-65 ). Συνοδεύει τον πατέρα του στο δύσκολο ταξίδι στις ΗΠΑ, όπου ο πρόεδρος Τζόνσον προσπάθησε να επιβάλει διμερείς ελληνοτουρκικές συνομιλίες για το Κυπριακό με στόχο την κατοχύρωση των τουρκικών συμφερόντων.
Όταν κηρύσσεται η δικτατορία των συνταγματαρχών, τον Απρίλιο του 1967 , συλλαμβάνεται και τον επόμενο χρόνο αποφυλακίζεται και πηγαίνει στο εξωτερικό.
Στις 15 Ιανουαρίου του 1968 αναχωρεί για το Παρίσι και έπειτα εγκαθίσταται στη Σουηδία και μετά στον Καναδά.
Τον Φεβρουάριου του 1968 ιδρύει το Πανελλήνιο Απελευθερωτικό Κίνημα ( ΠΑΚ ), του οποίου γίνεται αρχηγός και το οποίο αναπτύσσει σημαντική δράση μέχρι την πτώση του δικτατορικού καθεστώτος, τον Ιούλιο του 1974.
Το 1968-69 είναι Καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης και από το 1969 μέχρι το 1974 Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Γιορκ (Υork) στο Τορόντο.
Το 1970-71 διδάσκει και στο Πανεπιστήμιο του Michigan, σαν επισκέπτης, έως ότου πολιτική πίεση από την Αμερικανική κυβέρνηση αναγκάζει το πανεπιστήμιο να αθετήσει το συμβόλαιο της με τον Ανδρέα Παπανδρέου
Μόλις αποκαθίσταται η Δημοκρατία στην Ελλάδα, επιστρέφει από την εξορία και στις 3 Σεπτεμβρίου του 1974 , ιδρύει το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα, το ΠΑ.ΣΟ.Κ., του οποίου γίνεται και Πρόεδρος.
Στις πρώτες εκλογές μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, που διενεργούνται το Νοέμβριο του 1974 , το ΠΑ.ΣΟ.Κ. εκπροσωπείται με λίγους Βουλευτές (15 έδρες, 13,5% των ψήφων).
Στις επόμενες εκλογές (Νοέμβριος 1977 ), το ΠΑ.ΣΟ.Κ.κάνει ένα πρώτο σημαντικό άλμα, αφού διπλασιάζει τη δύναμή του (από 13,5% σε 25%) και γίνεται το πρώτο κόμμα της Αντιπολίτευσης με 93 Βουλευτές και ο Πρόεδρος του, Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Στις εκλογές της 18ης Οκτωβρίου 1981 , το ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατεβαίνει με το σύνθημα της Αλλαγής, και γνωρίζει ένα πραγματικό θρίαμβο, αναδεικνύοντας 173 Βουλευτές (48%).
Ο Πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σχηματίζει Κυβέρνηση η οποία ορκίζεται στις 21 Οκτωβρίου 1981 . Στην Κυβέρνηση αυτή, ο Ανδρέας Παπανδρέου αναλαμβάνει, εκτός από Πρωθυπουργός και το Υπουργείο Εθνικής ʼμυνας.
Στις εκλογές του 1985 το ΠΑ.ΣΟ.Κ. εκλέγεται και πάλι πρώτο κόμμα αναδεικνύοντας 161 Βουλευτές (45,82%).
Στις εκλογές του 18 Ιουνίου του 1989 το ΠΑ.ΣΟ.Κ. παίρνει 39.15% (125 έδρες) στις εκλογές.
Στις 21 Σεπτεμβρίου του 1989 παραπέμπεται στο Ειδικό δικαστήριο (ΝΔ-ΣΥΝ) για υποκλοπές της ΕΥΠ, και στις 28 Σεπτεμβρίου παραπέμπεται στο Ειδικό δικαστήριο κατηγορούμενος γιά το σκάνδαλο Κοσκωτά.
Στις επαναληπτικές εκλογές της 5 Νοεμβρίου το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ανεβάζει το ποσοστό του στα 40.7% με 128 έδρες. Στις εθνικές εκλογές στις 8 Απριλίου του 1990 παίρνει 38.6% με 123 έδρες. Ο Πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. γίνεται Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Στις 11 Μαρτίου του 1990 αρχίζει η δίκη Κοσκωτά-Τράπεζας Κρήτης και στις 17 Ιανουαρίου 1991 ο Ανδρέας Παπανδρέου αθωώνεται από το Ειδικό Δικαστήριο.
Στις 11 Οκτωβρίου του 1993 το ΠΑΣΟΚ έρχεται και πάλι στην εξουσία, με 48% και 170 έδρες.
Στις 23 Απριλίου του 1994 επισκέπτεται τον Λευκό Οίκο γιά πρώτη φορά ως πρωθυπουργός, προσκεκλημμένος από τον πρόεδρο Κλίντον.
Στις 20 Νοεμβρίου του 1995 εισάγεται στο Ωνάσειο και στις 15 Ιανουαρίου του 1996 υπογράφει την επιστολή παραίτησης.
Στις 23 Ιουνίου 1996 ο Ανδρέας Παπανδρέου χάνει τη μάχη με το θάνατο, μετά από οξύ ισχαιμικό επεισόδιο στο σπίτι του στην Εκάλη. Η σωρός του μεταφέρεται στη Μητρόπολη Αθηνών και εκτίθεται σε λαϊκό προσκύνημα. Κηδεύεται στις 26 Ιουνίου 1996 μέσα σε κοσμοπλημμύρα με τιμές αρχηγού κράτους.


Διαβάστε Περισσότερα...

Κυριακή 21 Ιουνίου 2009

21 Ιουνίου αρχίζει το καλοκαίρι


Σήμερα, 21 Ιουνίου, ξεκινά "επίσημα" το καλοκαίρι!!!!!!!

Είναι η μεγαλύτερη μέρα του χρόνου!!!!!!!



Διαβάστε Περισσότερα...

21 Ιουνιου ή μεσοκαλόκαιρο


Μεσοκαλόκαιρο ή Θερινό Ηλιοστάσιο ή Ευλογία του Ήλιου ή Gathering Day ή Feill-Sheathain ή Jani ή Alban Hefin ή Vestalia ή Whitesuntide ή Thing-Tide ή Juhannus ή Midsommarafton ή St. John's Eve (Παραμονή του Αγίου Ιωάννη, το χριστιανικό όνομα του Μεσοκαλόκαιρου).
Γιορτάζεται μεταξύ 20 και 23 Ιουνίου (κυρίως στις 21 Ιουνίου).
Το Καλοκαιρινό Ηλιοστάσιο.........


και η στιγμή που ο ήλιος βρίσκεται στο απόγειο του,μιλάμε δλδ. για τη μεγαλύτερη μέρα και τη μικρότερη νύχτα του έτους.
Το Μεσοκαλόκαιρο είναι ένα αστρονομικό σημείο, του οποίου η ημερομηνία ποικίλει λίγο λόγω του κύκλου του δίσεκτου έτους. Το θερινό ηλιοστάσιο συμβαίνει όταν ο ήλιος φτάνει στον Τροπικό του Καρκίνου και έχουμε τη μεγαλύτερη μέρα του έτους.
Αυτή είναι και η ημερομηνία που ο ήλιος μπαίνει στο ζώδιο του Καρκίνου.
Αν και υπάρχουν αρκετοί που το γιορτάζουν στις 24 Ιουνίου, πολλοι προτιμούν το πραγματικό ηλιοστάσιο, στις 21 Ιουνίου, και αρχίζουν τις ετοιμασίες από την παραμονή του ή από την δύση του ήλιου της προηγούμενης μέρας.
Το Μεσοκαλόκαιρο λέγεται έτσι λόγω του γεγονότος ότι βρίσκεται ακριβώς στη μέση του καλοκαιριού. Αν και τα σύγχρονα ημερολόγια προτείνουν ότι το καλοκαίρι “αρχίζει” στις 21 Ιουνίου, σύμφωνα με τα παλιά παραδοσιακά ημερολόγια, το καλοκαίρι αρχίζει στις 1 του Μάη και τελειώνει στις 1 του Αυγούστου.
Έτσι το καλοκαιρινό ηλιοστάσιο βρίσκεται ακριβώς στη μέση αυτών των δυο και γι' αυτό λέγεται Μεσοκαλόκαιρο. Αυτό είναι πιο λογικό από το να αρχίζει το καλοκαίρι τη μέρα που η δύναμη του ήλιου και οι μέρες αρχίζουν να μικραίνουν.
Το Μεσοκαλόκαιρο είναι μια γιορτή της Φωτιάς αλλά το στοιχείο του είναι το Νερό (λόγω του ζωδίου του Καρκίνου στο οποίο εισερχόμαστε) και η κατεύθυνσή του η Δύση.
Είναι η μέρα που σύμφωνα με τις παραδόσεις ο Θεός Ήλιος βρίσκεται στη μεγαλύτερη του δύναμη και η μέρα που τραυματίζεται από τον σκοτεινό αδελφό του που θα πάρει το θρόνο. Για πολλούς, το Μεσοκαλόκαιρο είναι και η μέρα του θανάτου του Θεού Ήλιου ή του Βασιλιά του Πρίνου από το Βασιλιά της Βελανιδιάς, ακριβώς πάνω στο απόγειο της δύναμης του, ενώ για άλλους απλώς τραυματίζεται για να πεθάνει στην φθινοπωρινή ισημερία. Η Θεά επίσης είναι έγκυος και στο απόγειο της δύναμης της γεμάτη από τα φρούτα και τους καρπούς του καλοκαιριού αντιπροσωπεύοντας τη Φύση στην εποχή της πλούσιας σοδειάς.
Σε πολλές παγανιστικές παραδόσεις, ο θεός ήλιος χωρίζεται σε δυο αντίθετες προσωπικότητες: στο θεό του φωτός και στον δίδυμό του, τον παράξενο άλλο εαυτό του θεό του σκοταδιού. Είναι οι Gawain και ο Πράσινος Ιππότης, ο Gwyn και το Gwythyr, ο Llew και ο Goronwy, ο Lugh και ο Balor, ο Balan και ο Balin, ο Βασιλιάς του Πρίνου και ο Βασιλιάς της Βελανιδιάς κλπ. Συχνά πολεμούν μεταξύ τους για χάρη της θεάς/ερωμένης τους, όπως η Creiddylad ή η Blodeuwedd, που αντιπροσωπεύουν τη Φύση.
Ο θεός του φωτός γεννιέται πάντα στο χειμερινό ηλιοστάσιο και η δύναμη του μεγαλώνει μέχρι το απόγειο της στο θερινό ηλιοστάσιο, ενώ το καθρέφτισμα και η σκιά του ο θεός του σκοταδιού γεννιέται στο θερινό ηλιοστάσιο και η δύναμη του μεγαλώνει μέχρι την μεγαλύτερη στιγμή της στο χειμερινό ηλιοστάσιο.
Οι θεοί και οι θεές που σχετίζονται με τη γιορτή του Μεσοκαλόκαιρου είναι ο Πατέρας Θεός και η Μητέρα Θεά σε κάθε τους μορφή, οι θεές σε εγκυμοσύνη, ο θεός Ήλιος, η θεά Γη, οι Βασιλιάδες του Πουρναριού και της Βελανιδιάς, η Ντιάνα, ο Πάνας και η Φρέια. Ιερά σύμβολα είναι ο ήλιος, οι λεπίδες, το γκυ, οι βελανιδιές, οι φωτιές, οι τροχοί του ήλιου, οι νεράιδες, η πρασινάδα και τα λουλούδια.
Στην Αγγλία υπήρχε ένα αρχαίο έθιμο όπου την παραμονή του Μεσοκαλόκαιρου και μετά τη δύση του ήλιου άναβαν μεγάλες φωτιές για να παρέχουν φως στους ταξιδιώτες αλλά και για προστασία από τα “κακά” πνεύματα. Αυτό ήταν γνωστό σαν “στήνοντας τους φύλακες”. Οι άνθρωποι συχνά πηδούσαν τις φωτιές για καλή τύχη. Παράλληλα, οι δρόμοι φωτίζονταν με φανάρια και οι άνθρωποι κρατούσαν πυρσούς καθώς πήγαιναν από φωτιά σε φωτιά. Αυτές οι ομάδες ανθρώπων που ήταν ντυμένοι πολυτελώς και φορούσαν γιρλάντες ονομάζονταν “πορεία φυλάκων” και συχνά συνοδεύονταν από χορευτές και παραδοσιακούς οργανοπαίκτες ντυμένους σαν μονόκερους, δράκοντες και καβαλάρηδες ψεύτικων αλόγων. Όπως στο Beltane οι άνθρωποι ανανέωναν τα όρια της ιδιοκτησίας τους, έτσι στο Μεσοκαλόκαιρο φύλαγαν τα όρια της πόλης.
Μέσα στα πολλά έθιμα αυτής της γιορτής ήταν και το να μένουν έξω νεαρά γενναία άτομα καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας μένοντας ξύπνια στο κέντρο ενός κύκλου από πέτρες που στέκονταν όρθιες. Αυτήν την μικρότερη νύχτα, αυτό ήταν ένα επικίνδυνο τόλμημα που θα μπορούσε να φέρει το θάνατο, την τρέλα ή τη δύναμη της έμπνευσης σ' αυτόν που θα το αποτολμούσε.
Αυτή τη νύχτα, επίσης, τα φίδια του βρετανικού νησιού τυλίγονται σαν μια συσπώμενη μπάλα που σφυρίζει για να γεννήσουν το λεγόμενο “αυγό του ερπετού” ή “πέτρα του φιδιού” ή “αβγό του Δρυίδη”. Όποιος κατέχει αυτό το “αβγό”, κατέχει απίστευτες μαγικές δυνάμεις. Ακόμα και ο ίδιος ο Μέρλιν έψαξε να το βρει σύμφωνα με μια αρχαία ιστορία της Ουαλίας.
Η νύχτα του Μεσοκαλόκαιρου είναι, σύμφωνα με την βρετανική παράδοση για τα ξωτικά, η δεύτερη πιο σημαντική νύχτα μετά το Samhain για τα ξωτικά που συνηθίζουν να τη διασκεδάζουν ιδιαίτερα. Είναι η κατάλληλη εποχή για κάθε είδους μικρό ή και μεγαλύτερο ξωτικό για να κάνει τις φάρσες και τις παγαποντιές του, για να παίξει με τους ανθρώπους ή για να χορέψει όλη τη νύχτα κάτω από το φως του φεγγαριού. Λέγεται ότι αυτή τη νύχτα οι κόσμοι πλησιάζουν πολύ κοντά και μέσα στην ομίχλη του λυκόφωτος οι σκιές και οι ψίθυροι αποκτούν ασυνήθιστους και παράξενους ιδιοκτήτες. Για να τα δει κανείς, πρέπει μόνο να μαζέψει σπόρους φτέρας ακριβώς στα μεσάνυχτα και να τους τρίψει πάνω στα βλέφαρά του. Αλλά πρέπει να κουβαλά και λίγο απήγανο μαζί του για να μην τον μαγέψουν τα ξωτικά. Ή απλά να γυρίσει ανάποδα το σακάκι του, πράγμα που θα τον κρατήσει μακριά από το δρόμο του “κακού”. Αλλά ακόμα και αν αυτό αποτύχει, μπορεί να ψάξει κάποια από τις “γραμμές λέι” και να μείνει πάνω της μέχρι το γυρισμό. Αυτό θα τον κρατήσει ασφαλή από κάθε μοχθηρή δύναμη, όπως και το να περάσει πάνω από τρεχούμενο νερό.
Τα σπίτια στο Μεσοκαλόκαιρο διακοσμούνται με σημύδα, μάραθο, βότανο του Αγίου Ιωάννη, φυτό sedum telephium και λευκά κρινάκια. Πέντε φυτά έχουν ιδιαίτερες μαγικές ιδιότητες αυτή τη βραδιά: ο απήγανος, τα τριαντάφυλλα, το βότανο του Αγίου Ιωάννη, το σταυροβότανο ή βερβένα και το τριφύλλι. Ιδιαίτερα το βότανο του Αγίου Ιωάννη το μάζευαν νεαρές παρθένες για να μάθουν ποιος θα γίνει ο μελλοντικός εραστής τους.

Τα δυο βασικά σύμβολα της γιορτής του Μεσοκαλόκαιρου είναι η σπείρα (σύμβολο του Θεού Ήλιου σε όλη του τη δόξα) και η χύτρα (σύμβολο της Θεάς σε όλη τη γενναιοδωρία της). Αυτά τα σύμβολα χρησιμοποιούν και οι σύγχρονες Μάγισσες στις τελετές του Μεσοκαλόκαιρου λέγοντας τα λόγια “όπως είναι η σπείρα για το αρσενικό, έτσι είναι και η χύτρα για το θηλυκό...”.

Τα χρώματα που κυριαρχούν είναι το χρυσό, το πράσινο, το μπλε, το καφέ, το κόκκινο, το πορτοκαλί και το κίτρινο. Οι πέτρες που χρησιμοποιούνται είναι το σμαράγδι, το τζέιντ, το μάτι της τίγρης, το λάπις λαζούλι, το διαμάντι και όλες γενικά οι πράσινες πέτρες.
Τα φυτά και τα βότανα που χρησιμοποιούμε αυτή τη μέρα είναι πολλά λόγω της μεγάλης αφθονίας που παρέχει η φύση. Έτσι έχουμε τη βελανιδιά, το γκυ, το σανταλόξυλο, το ηλιοτρόπιο, το ρετσίνι, το σαφρόν, τη δάφνη, το Υλανγκ Υλανγκ, το βότανο του Αγίου Ιωάννη (υπερικό), τη μελιά, τον απήγανο, τη βερβένα, το μάραθο, το mugwort (αρτεμισία βουλγάρις), το χαμομήλι, το αγιόκλημα, το κρίνο, ο κισσός, το μυριόφυλλο, η φτέρα, το άγριο θυμάρι, η μαργαρίτα και το γαρύφαλλο.

Στη Γαλικία την παραμονή του Αγίου Ιωάννη οι γυναίκες μαζεύουν βότανα που τα κρεμούν σε ματσάκια εξω απο την πόρτα του σπιτιού αφου πρώτα τα βουτήξουν σε νερό για να μαζέψουν τη δροσιά της νύχτας και να πλύνουν το πρωι με αυτό το νερό το πρόσωπο τους.
Επίσης,την παραμονή μαζεύουν νερό-όπως είπαμε το νερό ειναι βασικό στοιχείο της γιορτής αυτής- απο 7 πηγές...στα δικα μας,το λεγόμενο "αμίλητο νερό"
Άλλο έθιμο της μέρας να κάνουν μπάνιο στη θάλασσα τη νύχτα αυτη για να γίνουν γόνιμες,στα 9 κύματα-40 κύματα κατα τα δικά μας.
...ακουμε Stranglers-Midnights Summer dream και διαβαζουμε φυσικα Σαιξπηρ-Oνειρο Καλοκαιρινης Νυχτας :-)

http://greenstories.blogspot.com/2009/06/21.html



Διαβάστε Περισσότερα...

21 Ιουνίου - Μια απ'τις μεγαλύτερες γιορτές για τη ζωή!


Στις 21 Ιουνίου, είναι το θερινό ηλιοστάσιο. Δηλαδή, σταματάει ο Ηλιος. Η αν θέλετε, η Γη σταματάει, στην ελλειπτική τροχιά της γύρω απ'τον Ηλιο. Τον Ιούνιο κάνει ζέστη επειδή η Γη είναι κοντά στον Ηλιο. Αλλά τον Ιανουάριο, είναι πιο κοντά απ'ότι τον Ιούνιο. Η τροχιά όμως της Γης............

, δεν είναι ελλειπτική, αλλά ουσιαστικά κυκλική. Ετσι, κανείς δεν σταματάει, απλώς η Γη γέρνει στον άξονά της. Δηλαδή δεν γέρνει, αλλά παρουσιάζει άλλη πλευρά της στον Ηλιο. Δηλαδή ο Ηλιος βλέπει περισσότερο το πάνω μέρος της Γης και λιγότερο το κάτω. Παρόλο που η Γη, αφού είναι σφαιρική, δεν μπορεί να έχει πάνω και κάτω.


Στις 21 Ιουνίου είναι η μεγαλύτερη μέρα του χρόνου και τότε αρχίζει το καλοκαίρι. Είναι το μεσοκαλόκαιρο (midsummer). Το καλοκαίρι αρχίζει στις αρχές Μαΐου. Οι τρεις μήνες του καλοκαιριού είναι ο Ιούνιος, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Οι καλοκαιρινές διακοπές του σχολείου είναι το Φεβρουάριο.

Καλά πάμε, ε; Eίναι να μη χάνεις το μπούσουλα; Το τι ακριβώς συμβαίνει, από αστρονομική άποψη, δεν θα κάτσω να σάς το αναλύσω εδώ, ξέρω ότι θα με πάρετε με τις πέτρες. Αν, σώνει και καλά θέλετε να μάθετε πως δουλεύει αυτό το σκηνικό - είναι στην πραγματικότητα πολύ απλό - δείτε μερικά sites, υπάρχουν εξαιρετικά, πάνω στο θέμα. Να, σαν μια αρχή σάς προτείνω μια σελίδα στη Wikipedia.

Αυτό που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, είναι απ'τη μια, η εξέλιξη της γνώσης που έχει ο Ανθρωπος, πάνω στα φυσικά φαινόμενα και απ την άλλη, η παράλληλη προσαρμογή της καθημερινής ζωής του, σε σχέση με αυτά. Και ακόμα περισσότερο, οι διαφορετικές απόψεις για τα ίδια φαινόμενα, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα του καθενός. Είναι δηλαδή η ερμηνεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς απέναντι στα φαινόμενα, εκτός από επιστημονικό, σε μεγάλο βαθμό και θέμα πολιτιστικό.

Για παράδειγμα. Στην Ιρλανδία που επηρεάζεται από το Gulf Stream, το καλοκαίρι θεωρείται ότι αρχίζει την 1η Μαΐου. Στις βόρειες χώρες, όπου το καλοκαίρι μετριέται περισσότερο με το φως και λιγότερο με τη ζέστη, η 21 Ιουνίου - μεγαλύτερη μέρα - είναι η μέση του καλοκαιριού. Στο νότο, όπου το φαινόμενο της διάρκειας της ημέρας είναι λιγότερο αισθητό, καλοκαίρι θεωρείται η εποχή της μεγαλύτερης ζέστης. Κι επειδή το να θερμανθεί το περιβάλλον παίρνει κάποιο χρόνο, η περισσότερη ζέστη εμφανίζεται αργότερα από την μεγαλύτερη μέρα, κοντά στον Αύγουστο.

Ο Ανθρωπος όμως, από την εποχή του Big Bang, ή και πιο πριν, παρατήρησε αυτό το φαινόμενο της μεγαλύτερης μέρας και γρήγορα το συνδύασε με τα φαινόμενα της ζωής. Ετσι, όπως με την Ανοιξη που είναι η ετήσια αναγέννηση της φύσης και των ζώων (και μαζί και του ανθρώπου), και το θερινό ηλιοστάσιο έπαιξε πάντα σημαντικό ρόλο στο ομαδικό φαντασίωμα. Η πιο μεγάλη μέρα είναι σαν την πιο μεγάλη ζωή.

Ο Ανθρωπος δάμασε και χρησιμοποίησε τη φωτιά. Μ'αυτό σαν μέσο και σαν όπλο, εξελίσσεται. Είναι συμβολικά το πιο δυναμικό στοιχείο στην ιστορία του. Το θεωρεί προσωπική του κατάκτηση απέναντι στη Φύση. Ευνόητο είναι λοιπόν που πάντα η φωτιά ήταν κεντρικό στοιχείο στις γιορτές.

Για το λόγο αυτό, αλλά και γιατί σχετίζεται και με το φως και τον Ηλιο, η φωτιά είναι το κεντρικό στοιχείο της γιορτής του ηλιοστάσιου. Πολύ περισσότερο βέβαια στους βόρειους λαούς, αλλά και σε μας τους νοτιότερους, η μέρα αυτή, πάντα γιορταζόταν και γιορτάζεται με τη φωτιά. Δεν έχει χαθεί, δεν έχει σβήσει, κάθε χρόνο, αυτή η πανάρχαια - παγανιστική θα έλεγαν κάποιοι - γιορτή ξαναζεί. Σ'ελαφρά διαφορετική ημερομηνία, κουκουλωμένη το χριστιανικό μανδύα, μα πάντα λαμπρή η γιορτή του Ιούνη - Αη-Γιαννιού.

http://moonchild.phivos.net/E20060622140038/index.html




Διαβάστε Περισσότερα...

Πρώτη μέρα του καλοκαιριού



Στην πρώτη μέρα του καλοκαιριού, κατά το θερινό ηλιοστάσιο, είναι αφιερωμένο το σημερινό λογότυπο της Google...


Διαβάστε Περισσότερα...